تحصیل رشته ژنتیک در خارج از کشور

اپلای میکروبیولوژی ؛ تحصیل میکروبیولوژی در خارج - تراست

ژنتیک شاخه ای از زیست شناسی و مربوط به مطالعه DNA موجودات، چگونگی آشکار شدن DNA آن ها به عنوان ژن و چگونگی به ارث بردن آن ژن ها توسط فرزندان است. هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به دانشگاه های خارج از کشور مهاجرت می کنند. پیش از اقدام به اپلای دانستن اطلاعاتی در این باره شما را در این مسیر یاری می کند. در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی تراست همراه باشید تا به این رشته و شرایط اپلای آن در خارج از کشور بپردازیم و جزئیات بیشتری را در مورد رشته ژنتیک در اختیار شما قرار دهیم.

اگر علاقه مند به مطالعه تاریخچه رشته ژنتیک هستید به این سایت مراجعه فرمایید.

در مورد رشته ژنتیک

آزمایش ژنتیک چیست؟ - آزمایشگاه پاتوبیولوژی مایسا

امروزه علل بسیاری از بیماری های مهم انسانی در حال کشف است و درمان های مختلفی بر اساس بررسی های ژنتیکی به وجود آمده است. سلامت انسان ها به اطلاعات ژنتیکی و ژنومیک بستگی دارد. ژنتیک مطالعه علمی ژن ها، تنوع ارثی مولکول های وراثتی و ژنتیکی است. این رشته یکی از جذاب ترین رشته های علمی است که دانشجویان در آن ساختارها و مولکول های ژنتیکی را بررسی می کنند. علم ژنتیک تلاش می کند تا انتقال صفات موروثی را از نسلی به نسل دیگر بررسی کند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به این سایت مراجعه فرمایید.

اپلای رشته ژنتیک در خارج از کشور

بهترین دانشگاه‌های ایران برای اپلای | رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران در دنیا |  مجله مکتوب

یکی از بهترین کشورها برای اپلای در رشته ژنتیک آمریکا است. به همین علت دانشگاه های بسیاری در کشور آمریکا آموزش رشته ژنتیک را به صورت تخصصی انجام می دهند. کانادا و آلمان نیز از دیگر کشورهای مهم برای تحصیل در رشته ژنتیک به شمار می روند. نکته مهم در اپلای رشته ژنتیک این است که دانشجویان باید به زبان رسمی آن کشور مسلط باشند.  به عنوان مثال در کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا آموزش رشته های مختلف به زبان انگلیسی صورت می گیرد به همین علت داشتن مدرک زبان معتبر یکی از مهمترین شرایط برای اپلای است. دانشگاه هایی مانند توکیو در ژاپن، دانشگاه ملبورن و دانشگاه مک گیل در کانادا از محبوب ترین دانشگاه های جهان برای اپلای در رشته ژنتیک به شمار می روند.

ادامه تحصیل رشته ژنتیک در خارج از کشور

تحصیلات در مقطع فوق لیسانس در کشور کانادا | اپلای استار

تحصیل در رشته ژنتیک در خارج از کشور یک فرصت بسیار عالی برای علاقه مندان به رشته ژنتیک مخصوصا ژنتیک حیوانی است. چرا که در برخی از کشورها گونه های خاصی از حیوانات وجود دارند که ژنتیک آن ها نیز بسیار متفاوت است. دانشجویان با فرصت آموزش و مطالعه روی این گونه های جدید می توانند به صورت مستقیم این حیوانات را مشاهده کنند. تحصیل ژنتیک در سطح لیسانس نیاز به سه یا چهار سال مطالعه تمام وقت دارد.

 برخی از برنامه های کارشناسی دانشگاه یک دوره ۱۲ ماهه اضافی را بین سال های دوم و پایانی ادغام می کنند و به دانشجویان این امکان را می دهند که تجربه کاری کسب کنند.‌ در برخی از کشورها مانند آمریکا، دانشجویان باید قبل از ورود به رشته ژنتیک، ۲ سال آموزش عمومی ببینند. اکثر برنامه های تحصیلی رشته ژنتیک شامل ترکیبی از سخنرانی ها، آموزش ها، سمینارها و کارگاه های عملی است و روش های ارزیابی معمولا شامل امتحان، پروژه های تحقیقاتی، تکالیف کتبی و آزمون های کلاسی است.

 در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

گرایش های رشته ژنتیک در خارج از کشور

رشته ژنتیک به عنوان یکی از گرایش های بسیار مهم رشته زیست شناسی خود نیز به گرایش های مختلفی تقسیم می شود که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند یک گرایش را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

در جدول زیر به برخی از مهمترین این رشته ها اشاره شده است.

انواع آزمایش ژنتیک مورد استفاده برای تشخیص ناباروری مردان - رسانه درمان  ناباروری ایران
نام گرایشتوضیحات
ژنتیک کلاسیکژنتیک کلاسیک قدیمی ترین رشته در میان گرایش های ژنتیک به شمار می رود. این نوع ژنتیک که به عنوان ژنتیک مندل نیز شناخته شده است مکانیسم های وراثتی را در سطح مولکولی مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. ژنتیک کلاسیک شامل تکنیک ها و روش شناسی های ژنتیک است که قبل از ظهور زیست شناسی مولکولی در حال استفاده بودند. ژنتیک کلاسیک اغلب با ژنتیک معکوس در تضاد است و جنبه های زیست شناسی مولکولی را بررسی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گرایش به این سایت مراجعه فرمایید.
ژنتیک مولکولیژنتیک مولکولی زیر رشته ای از زیست شناسی است که به چگونگی بروز تفاوت در ساختارها یا بیان مولکول های DNA در تنوع میان موجودات می پردازد. زمینه مطالعه این رشته بر اساس ادغام چندین زیر رشته در زیست شناسی است: وراثت کلاسیک مندلیان، زیست شناسی سلولی، زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی و بیوتکنولوژی. ژنتیک مولکولی یک روش بسیار کارآمد برای درمان بسیاری از بیماری های ژنتیکی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این سایت مراجعه فرمایید.
ژنتیک جمعیتژنتیک جمعیت شاخه ای از ژنتیک است که به تفاوت های ژنتیکی درون و بین جمعیت ها می پردازد و بخشی از زیست شناسی تکاملی است. ژنتیک جمعیت بیشتر روی موضوعاتی مانند گونه زایی و سازش کار می کند. متخصصانی که در حوزه ژنتیک جمعیت فعالیت دارند، فرایند های اصلی تکامل مانند جهش، رانش ژنتیکی، انتخاب طبیعی و جریان ژن را مطالعه می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.
ژنتیک کمیرشته ژنتیک کمی خود یکی از زیرشاخه های ژنتیک جمعیت به شمار می رود و فونوتیپ هایی را بررسی می کند که ویژگی های قابل تغییر مانند جرم و ارتفاع را در بر می گیرد نه ویژگی ها و فنوتیپ هایی که ثابت هستند و تغییر نمی کنند مانند رنگ چشم. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این سایت مطالعه فرمایید.
ژنتیک اکولوژی، بوم شناسیژنتیک اکولوژیک، مطالعه ژنتیک در جمعیت های طبیعی است. موضوعاتی که بیشتر در این شاخه مورد بررسی قرار می گیرند شامل تنوع زیستی، رقابت بین گونه ها و یا حتی همکاری بین توده ها است. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند در حوزه کشاورزی، پژوهش در مورد بوم شناسی، جنگل داری، سلامت جمعی، مدیریت منابع طبیعی و دیگر حوزه های مربوط به آن مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.
مهندسی ژنتیکمهندسی ژنتیک که اصلاح ژنتیکی نیز نامیده می شود، دستکاری مستقیم ژن های یک ارگانیسم با استفاده از بیوتکنولوژي است. این علم در حوزه هایی مانند داروسازی، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم دامی نقش بسیار مهمی دارد. متخصصان مهندسی ژنتیک روش هایی را برای جداسازی یک ژن خاص در میزبان به کار می گیرند که در نهایت منجر به بروز یه صفت خاص در آن میزبان می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید.
ژنتیک تکاملیژنتیک تکاملی یکی از مهمترین گرایش های رشته زیست شناسی و از زیر شاخه های رشته ژنتیک به شمار می رود و مطالعه فرایندی است که به کمک آن حیوانات و گیاهان رشد و توسعه می یابند. ژنتیک تکاملی همچنین بازسازی، تولید مثل غیرجنسی و رشد سلول های مادر در ارگانیسم بالغ را در بر می گیرد.
ژنتیک میکروبیژنتیک موجودات بسیار کوچک در شاخه ژنتیک میکروبی بررسی می شوند. این موجودات ریز که میکروسکوپی هستند شامل قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها هستند. ژنتیک میکروبی نقش منحصر به فردی در توسعه زمینه های زیست شناسی مولکولی و سلولی داشته است و همچنین کاربردهایی در پزشکی، کشاورزی، و صنایع غذایی و دارویی دارد. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این سایت مطالعه فرمایید.
ژنتیک رفتاریژنتیک رفتاری رشته ای از تحقیقات علمی است که از روش های ژنتیکی برای بررسی ماهیت و خاستگاه تفاوت های فردی در رفتار استفاده می کند. ویژگی هایی مانند هوش، قد، وزن و شخصت در هر فرد منحصر به فرد است و این ویژگی ها در ژنتیک رفتاری ارزیابی می شوند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این سایت مطالعه فرمایید.
ژنتیک گیاهیژنتیک گیاهی، به مطالعه ژن ها، تنوع ژنتیکی و انتقال صفات ژنتیکی در گیاهان می پردازد. رشته ژنتیک گیاهی از مهمترین رشته های زیست شناسی و گیاه شناسی است اما با علوم دیگر نیز در ارتباط است و از بسیاری جهات به ژنتیک حیوانی شباهت دارد. اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این سایت مطالعه فرمایید.
ژنتیک حیوانیژنتیک جانوری که زیر رشته ای از علوم جانوری است، به بررسی ویژگی ها و تغییرات موروثی در تمام موجودات سلولی می پردازد. ژنتیک حیوانی شامل مطالعات تجربی، بالینی و تطبیقی است. تحقیقات مدرن ژنتیک حیوانی بسیاری از جنبه های دامپزشکی را تحت تأثیر قرار می دهد. فارغ التحصیلان می توانند در شرکت های داروسازی حیوانات، آزمایشگاه ژنتیک حیوانات، دانشگاه ها و شرکت های مربوطه کار کنند  اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید بر روی این لینک کلیک کنید.
ژنتیک انسانیژنتیک انسانی جنبه های مختلفی مانند ژنتیک کلاسیک، ژنتیک مولکولی، ژنتیک بیوشیمی، ژنتیک بالینی، مشاوره ژنتیکی و ژنتیک جمعیتی را در بر می گیرد. ژنتیک انسانی یکی از مهمترین گرایش های رشته ژنتیک است چرا که تحصیل در این رشته می تواند به درمان بسیاری از بیماری های مربوط به ژنتیک در انسان ها کمک کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی این لینک کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید.

بهترین گرایش رشته ژنتیک برای اپلای در خارج از کشور

همانگونه که در بالا اشاره شد رشته ژنتیک دارای گرایش های متعددی است که هر کدام در بخش خاصی از این رشته متمرکز است. بسیاری از افراد قبل از اینکه اقدام به اپلای در رشته ژنتیک کنند به دنبال بهترین گرایش رشته ژنتیک هستند اما هیچ رشته ای در ژنتیک تحت عنوان بهترین گرایش وجود ندارد! چرا که همه آن ها به هم مرتبط هستند و در جایی که به آن ها نیاز پیدا می شود حضور دارند.

به عنوان مثال نمی توان بین گرایش ژنتیک انسانی و ژنتیک حیوانی تمایز قائل شد بلکه این توانمندی های افراد است که بهترین گرایش را برای آن ها مشخص می کند.

آیا علاقه به سگ ریشه ژنتیک دارد؟ - دامپزشک نیوز

بورسیه رشته ژنتیک در خارج از کشور

آشنایی با انواع بورسیه | موسسه حقوقی مهاجرتی و اعزام دانشجو صبا پلن

بورسیه ‌های تحصیلی یا کمک ‌هزینه‌ های دانشجویی از راه‌ های مختلف تامین می ‌شوند که می ‌تواند از طرف دولت، صندوق رفاه دانشگاه، سرمایه ‌گذاران، مددکاران یا موسسات مالی در اختیار دانشجویان واجد الشرایط قرار گیرند. لازم به ذکر است که در هر صورت برای هر بورسیه شرایط و ضوابطی لازم است تا دانشجو جزو افراد واجد الشرایط قرار گیرد.

شاید این سوال پیش بیاید که این بورسیه ها به چه کسانی تعلق می گیرد؟

در پاسخ به چند نوع بورسیه اشاره خواهیم کرد:

1. بورسیه ‌های ورودی به دانشجویان جدید الورود تعلق می‌ گیرد و معمولا بر اساس شایستگی و معدل ترم در مقطع پیشین به آنها اعطا می ‌شود.

2. بورسیه‌ های تحقیقاتی یا RA به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد که در کنار تحصیلات خود به تحقیق و پژوهش و همچنین نگارش مقالات مختلف علمی می ‌پردازند و در کنار اساتید خود در مسیر پیشرفت علم و دانش گام بر می دارند.

3. بورسیه‌ های دستیار مدرس یا TA به دانشجویانی تعلق می ‌گیرد که در کنار تحصیلات خود به تدریس دانشجویان ترم پایینی در کنار اساتید می ‌پردازند. مبلغ خوب و قابل توجهی نصیب دانشجویانی می شود که در کنار اساتید به تحصیل می پردازند و دانشجویان می توانند برای هزینه های تحصیل و زندگی خود روی آن حساب کنند.

4. بورسیه ‌های کار آموزی به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد که مشتاق انجام کار های پاره وقت در کنار تحصیل خود هستند. این دانشجویان گاهی در پردیس ‌های دانشگاهی و گاهی در خارج از دانشگاه مشغول به فعالیت اند. این کارها به صورتی برنامه ریزی می شوند که به درس دانشجو لطمه ای وارد نشود. لازم به ذکر است که دانشجو در روزهای تعطیل حتی می تواند به صورت تمام وقت کار کرده و حقوق کار تمام وقت را کسب کند.

5. بورسیه های تشویقی گاهی به دانشجویان استعداد درخشان و همچنین مستعدی تعلق می‌ گیرد که در هر ترم تحصیلی، نتایج خوبی را به دست آورند و معدل بالایی کسب کنند.

در صورتی که تمایل دارید مانند سایر دانشجویان از بورسیه ها، کمک‌ هزینه ‌های تحصیلی یا حتی وام‌ های دانشجویی در رشته ژنتیک مطلع شوید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و از بورسیه ‌های مربوط به این رشته‌ آگاه شوید.

همچنین سایت ‌هایی طراحی شده اند که شما می ‌توانید با ذکر نام دانشگاه و همچنین رشته‌ ی تحصیلی مورد نظر از بورسیه ‌های رشته مربوطه مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بورسیه‌ های رشته ژنتیک به سایت ‌های www.scholarships.com، scholarshipportal و careeronestop  مراجعه کنید.

دانشگاه های برتر رشته ژنتیک در خارج از کشور

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا شد - شهروند

دانشگاه های زیادی در سرتاسر جهان سعی می کنند با استفاده از آموزش های نوین همواره نام دانشگاه خود را در میان رتبه بندی های برترین دانشگاه های ژنتیک جهان قرار دهند. به همین علت هر سال دانشگاه ها با ارائه راهکارهای جدید آموزشی شانس خود را برای برتری در این رقابت ها امتحان می کنند.

در جدول زیر به برخی از مهمترین دانشگاه ها در رشته ژنتیک اشاره شده است.

نام دانشگاه و دانشکدهتوضیحات
دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، (دانشکده مهندسی زیستی)دانشگاه کالیفرنیا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در آمریکا است که دارای ۵ دانشکده کارشناسی، ۷ دانشکده حرفه ای و ۵ دانشکده علوم بهداشت حرفه است. گروه مهندسی زیستی این دانشگاه برنامه های جامع و کاملی را در رشته مهندسی ژنتیک ارائه می دهد که در نوع خود بی نظیر است. این دانشگاه با تمرکز خود بر دستکاری ژن ها، طیف گسترده ای از مشاغل مهندسی زیستی و ژنتیک را برای دانشجویان فراهم می کند.
دانشگاه پردو (دانشکده مهندسی زیستی)دانشگاه پردو یک دانشگاه مشهور در تحقیقات عمومی است که در حوزه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی رشته های مختلفی را ارائه می دهد. پردیس اصلی این دانشگاه بیش از ۲۰۰ رشته برای کارشناسی و ۶۹ رشته برای کارشناسی ارشد و دکترا دارد. از دلایل محبوبیت این دانشگاه، آموزش حرفه ای مشاغل مربوط به زیست شناسی، از جمله‌ ژنتیک و مهندسی زیست پزشکی است که هر ساله به دلیل انجام تحقیقات حرفه ای در این زمینه ها مقاله های زیادی را به چاپ می رساند.
دانشگاه ایالتی علوم زیستی آریزونا (ژنتیک، سلول و زیست شناسی تکاملی)دانشگاه ایالتی آریزونا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که تمرکز ویژه ای روی سه رشته ژنتیک، سلول شناسی و زیست شناسی دارد به گونه ای که این برنامه ها به صورت حرفه ای در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. محبوب ترین برنامه این دانشگاه در حوزه زیست شناسی، کارشناسی ژنتیک است که هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته دارد.
دانشگاه ایالتی اوهایو (بخش ژنتیک مولکولی)دانشگاه ایالتی اوهایو، یک دانشگاه دولتی است که بخش ژنتیک مولکولی آن دانشجویان را برای طیف گسترده ای از مشاغل علوم زیستی و ژنتیک آماده می کند. دوره ها و فرصت های تحقیقاتی این دانشگاه طیف گسترده ای از موضوعات را از مولکول ها گرفته تا جمعیت را پوشش می دهد.  از مهمترین ویژگی های این دانشگاه، سختگیری به دانشجویان در حوزه علمی است که منجر به یادگیری پایه ای دانشجویان در بخش های مختلف زیست شناسی و ژنتیک می شود.
دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (گروه زیست شناسی)دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا یک دانشگاه دولتی در آمریکا به شمار می رود که گروه زیست شناسی آن دوره ها و برنامه های مختلفی را در رشته مهندسی ژنتیک ارائه می دهد. این دانشگاه هر سال با برگزاری سمینارها و کنفرانس های آموزشی، دانشجویان را با پیشرفته ترین علوم مربوط به ژنتیک آشنا می کند و به جرات می توان گفت کیفیت بالای آموزشی در رشته زیست شناسی و ژنتیک باعث محبوبیت بیش از پیش این دانشگاه در سطح جهان شده است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های برتر جهان به این سایت مراجعه فرمایید.

اخذ ویزا برای اپلای رشته ژنتیک در خارج از کشور

آشنایی صفر تا صد نحوه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و تحصیل در این کشور

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند باید حتما اخذ ویزا برای اپلای رشته ژنتیک در خارج از کشورداشته باشند. هر کشور، قوانین خاص خود را برای اعطای ویزای تحصیلی برای دانشجویان دارد. مدت اعتبار ویزا بسته به کوتاه مدت و بلند مدت بودن آن ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال اعتبار ویزاهای کوتاه مدت ممکن است از ۳ ماه تا ۳ سال متغیر باشد. دانستن این اطلاعات برای اخذ ویزا حیاتی است بنابراین یک تیم مشاوره با تجربه در این زمینه می تواند به شما در این راه کمک کند.

در ضمن توجه داشته باشید کشوری که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، باید کاملا با روحیات شما سازگار باشد و آشنایی نسبی با فرهنگ مردمان آن کشور داشته باشید. بنابراین قبل از هر اقدامی برای اخذ ویزا حتما در مورد کشور مقصد تحقیق کنید. نکته دیگر در مورد اخذ ویزا این است که دانش بالای زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مقصد به شدت الزامی است و بدون داشتن مدرک زبان معتبر قادر به اخذ ویزا نخواهید بود.

مدارک و مراحل زیر به صورت کلی برای اخذ ویزای تحصیلی در رشته ژنتیک آورده شده است.

نحوه اخذ ویزای دانشجویی کشور ایالات متحده آمریکا چگونه است؟ - بورسیه پلاس
  • انتخاب یک تیم مشاوره ‌معتبر برای آشنایی با مهاجرت
  • درخواست مصاحبه در سفارت و گرفتن نوبت به صورت آنلاین
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • تعیین رشته‌ مورد نظر (در اینجا رشته ژنتیک)
  • همراه داشتن نامه‌ پذیرش دانشگاه
  • همراه داشتن گذرنامه
  • اثبات تمکن مالی
  • همراه داشتن مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی (ترجمه‌ شناسنامه الزامی است)
  • داشتن حداقل ۲ قطعه عکس و حداکثر ۵ قطعه عکس مناسب برای گذرنامه
  • ارائه‌ آخرین مدرک تحصیلی
  • همراه داشتن مدرک دیپلم به همراه ترجمه
  • همراه داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان کشور مورد نظر با حداقل نمره ی مورد نیاز
  • پرداخت هزینه‌ ی صدور ویزا
  • همراه داشتن نامه‌ سوء پیشینه
  • ارائه‌ مقالاتی که چاپ شده اند

دقت داشته باشید که مراحل ذکر شده در قسمت بالا به صورت کلی در نظر گرفته شده اند و در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر می ‌توانید با ما درموسسه مهاجرتی تراست تماس بگیرید و یا به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه فرمایید.

اپلای رشته ژنتیک در مقاطع تحصیلی متفاوت در خارج از کشور

  • اپلای رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی در خارج از کشور
اپلای زیست شناسی ؛ تحصیل زیست شناسی در خارج - تراست

دوره تحصیلی رشته ژنتیک یک دوره ۳ یا ۴ ساله است که دانشجویان با علم ژنتیک به صورت کامل آشنا می شوند. تمرکز بیشتر دوره تحصیلی کارشناسی ژنتیک بر زیست شناسی سلولی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، ژنتیک مندلیان و بیوتکنولوژی است. افرادی که قصد اپلای در مقطع کارشناسی ژنتیک را دارند باید نمرات بالایی در دروس شیمی، زیست شناسی و فیزیک در دبیرستان کسب کرده باشند.

سیلابس زیر برای دوره تحصیلی ۳ ساله کارشناسی ژنتیک در نظر گرفته شده است. این دروس مهمترین دروس رشته کارشناسی ژنتیک به حساب می آیند که ممکن است بسته به دانشگاه مورد نظرتان کمتر یا بیشتر باشند.

ترم اولترم دومترم سومترم چهارمترم پنجمترم ششم
زیست شناسی سلولی ۱ ژنتیک ۱یاخته شناسی ژنتیک ۲ دروس عملیژنتیک مولکولی ۱ ژنتیک جمعیت ۱ژنتیک مولکولی ۲ ژنتیک جمعیت ۲ دروس عملیژنتیک و بهبود محصول ۱ ژنتیک حیوانی ۱  ژنتیک و بهبود محصول ۲ ژنتیک حیوانی ۲

اطلاعات بیشتر در این زمینه را از این سایت مطالعه فرمایید. فارغ التحصیلان از رشته کارشناسی ژنتیک می توانند در بخش های صنعت پرورش حیوانات، موسسات آموزشی، علوم دامی، صنایع فراوری مواد غذایی، آزمایشگاه های ژنتیکی، موسسه های تحقیقاتی، بیمارستان ها، صنایع داروسازی، مشاوره ژنتیکی یا بخش های پزشکی قانونی مشغول به کار شوند.

  • اپلای رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد در خارج از کشور
اپلای میکروبیولوژی ؛ تحصیل میکروبیولوژی در خارج - تراست

دوره تحصیلی کارشناسی ارشد رشته ژنتیک ۲ تا ۳ سال به طول می انجامد تا تکمیل شود. دانشجویان می توانند گزینه پایان نامه یا فارغ التحصیلی بدون پایان نامه را انتخاب کنند. برنامه های کارشناسی ارشد نیاز به گذراندن واحدهای عملی بسیاری در آزمایشگاه ها دارند و به همین علت نمره عملی و آزمایشگاه دروس کارشناسی اهمیت زیادی در پذیرش اپلای در مقطع کارشناسی ارشد دارد.

 افرادی که قصد تحصیل و اپلای در مقطع کارشناسی ارشد ژنتیک را دارند باید مدرک کارشناسی زیست شناسی، شیمی یا یک حوزه مربوط به زیست شناسی را داشته باشند. گزینه های شغلی بسیاری مانند زیست شناسی مولکولی، متخصص داروسازی، متخصص زیست پزشکی و مهندس ژنتیک برای فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد ژنتیک وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به این سایت مراجعه فرمایید.

  • اپلای رشته ژنتیک در مقطع دکتری در خارج از کشور
معرفی رشته ژنتیک — از تحصیل تا اشتغال | مجله فرادرس

مقطع دکتری ژنتیک بالاترین درجه علمی تحصیل در رشته ژنتیک است که افراد می توانند در گرایش های مخصوصی مانند ژنتیک پزشکی مشغول به تحصیل شوند. ژنتیک پزشکی یکی از محبوب ترین گرایش های مربوط به رشته ژنتیک در مقطع دکترا است که دانشجویان در آن به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های ژنتیکی می پردازند. بسیاری دیگر از دانشجویانی که برای مقطع دکترا ژنتیک اپلای می کنند، به منظور انجام تحقیقات ژنتیکی وارد این حوزه می شوند.

دانشجویان می توانند در طیف گسترده از برنامه های موجود در رشته زیست شناسی و ژنتیک مانند میکروبیولوژی، دامپزشکی، علوم زیست پزشکی و علوم زیست محیطی، مهندسی کشاورزی، زیست شناسی پزشکی و بیوشیمی مشغول به تحصیل شوند. فارغ التحصیلان از مقطع دکترای ژنتیک می توانند در مراکز تحقیقات تخصصی، صنعت داروسازی و صنایع مرتبط، شرکت های تجهیزات علمی، خدمات مشاوره ژنتیکی و دیگر بخش ها کار کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمنیه می توانید به این سایت مراجعه فرمایید.

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته ژنتیک در خارج از کشور را دارید باید مدارکی را برای پذیرش خود به دانشگاه مورد نظر بفرستید. مدارکی که دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان می خواهند ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

مدارک زیر به طور کلی برای اپلای در رشته زنتیک در نظر گرفته شده است.

  • رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • فرم پذیرش آنلاین از دانشگاه مورد نظرتان را در سایت دانشگاه پر کنید.
  • برای دریافت اخبار مربوط به پذیرش یا عدم پذیرش حتما یک ایمیل معتبر وارد کنید.
  • بسته به دانشگاهتان ۲ تا ۳ توصیه نامه نیاز دارید.
  • در صورتی که رزومه کاری دارید حتما مدارک آن را ارسال کنید.
  • داشتن انگیزه نامه نیز از اصلی ترین مدارک ارسالی شما است.
  • مدارک اثبات تمکن مالی را بفرستید.
  • مدرک زبان معتبر کشور مورد نظر با حداقل نمره مورد نیاز را ارسال کنید.
  • لیست مقالاتی که چاپ کرده اید را ارسال کنید.
  • آخرین مدرک تحصیلی تان به ریز همراه نمرات و ترجمه آن نیز از الزامات اپلای است.
  • داشتن نمرات بالا در دروس پایه شیمی، زیست شناسی و ریاضیات الزامی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر نیز می توانید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

بازار کار رشته ژنتیک در خارج از کشور

? رشته ژنتیک پزشکی چیست؟ آینده شغلی، درآمد و گرایش های رشته ژنتیک پزشکی |  مرکز مشاوره آویژه

خوشبختانه بازار کار در رشته ژنتیک هنوز اشباع نشده است چرا که فارغ التحصیلان می توانند در طیف گسترده ای از مشاغل مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان رشته ژنتیک با توجه به حوزه علاقه مندی خود و گرایشی که انتخاب کرده اند می توانند شغل خود را انتخاب کنند.

در جدول زیر به برخی از مهمترین مشاغل موجود در حوزه ژنتیک اشاره می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید.

معرفی گروه مهندسی شیمی و شیمی دارویی و اعضای هیات علمی
متخصص کشاورزی و مواد غذاییمهندس زیست پزشکیتکنسین علوم پزشکی قانونیمحقق ژنتیک
کار در مراکز مشاوره ژنتیککار در آزمایشگاه های ژنتیکمدیر آزمایشگاه ژنتیکفعالیت در آزمایشگاه محصولات کشاورزی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازار کار رشته ژنتیک می توانید به این سایت مراجعه فرمایید.

میانگین درامد رشته ژنتیک در دیگر کشور ها

سایت salary expert، یکی از معروف ترین سایت های موجود در زمینه بررسی و تخمین حقوق مشاغل مختلف در سراسر جهان در کشورهای مختلف است. جدول زیر، برخی از مهمترین درآمد کشورها را در رشته ژنتیک نشان می دهد. توجه داشته باشید که این سایت هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی می کند و ماهانه ممکن است تنها تفاوت اندکی در میان این ارقام مشاهده شود.

مقایسه جالب میان درآمد پزشکان متخصص در ایران و غرب - جهان نيوز

در صورتی که به اطلاعات حقوق و درآمدها به صورت روزانه نیاز داشتید، اطلاعات مورد نیاز خود را از این سایت بررسی کنید.

نام کشورتوضیحات و درآمد
میانگین حقوقمتخصص ژنتیک پزشکی در اتریشمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۴۳ یورو   میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۲,۴۳۱ یورو میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۶۲,۰۱۷ یورو    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۱۵,۳۹۸ یورو   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در استرالیامیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۸۸ دلار    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۴,۹۰۹ دلار میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۲۵,۵۲۷ دلار   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی ‌ با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۲۳۳,۵۷۴ دلار   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در باهامامیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۴۸ دلار    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۲,۶۸۷ دلار میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۶۸,۷۱۲ دلار      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی ‌با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۲۷,۸۵۵ دلار   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در بلغارستانمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۳۰ لو  میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱,۶۵۴ لو میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۴۲,۹۸۹ لو   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۷۹,۹۹۱ لو  
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکیدر بلاروسمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۱۰ روبل   میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۵۴۱ روبل میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۴,۰۰۵ روبل میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۲۶,۰۵۹ روبل   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در برمودامیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۶۷ دلار  میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۳,۷۵۷ دلار   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۹۶,۱۵۴ دلار   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۷۸,۹۱۹ دلار    
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در کانادامیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۷۳ دلار    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۴,۰۸۲ دلار میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۰۴,۲۰۹ دلار    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۹۳,۹۰۶ دلار   
میانگین حقوقمتخصص ژنتیک پزشکی در چینمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۱۸۰ یوان   میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱۰,۰۶۸ یوان میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۲۵۹,۷۷۶ یوان    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۴۸۳,۳۷۶ یوان  
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در کاستاریکامیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۱۲,۱۹۳ کولون    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۶۸۲,۲۳۸ کولون      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۷,۵۲۸,۰۷۵ کولون    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۳۲,۶۱۵,۲۰۴ کولون   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در جمهوری چکمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۵۷۱ کرونا     میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۳۱,۹۲۸ کرونا  میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۸۱۴,۵۶۴ کرونا    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱,۵۱۵,۶۹۳ کرونا   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در مراکشمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۱۱۸ درهم    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۶,۶۰۸ درهم میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۶۹,۳۳۸ درهم  میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۳۱۵,۰۹۵ درهم 
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در مصرمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۱۰۲ پوند   میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۵,۶۸۷ پوند   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۴۷,۲۲۶ پوند    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۲۷۳,۹۴۹ پوند
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در نیوزیلندمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۷۹ دلار میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۴,۴۳۳ دلار  میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۱۳,۲۵۷ دلار    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۲۱۰,۷۴۲ دلار  
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در فنلاندمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۴۷ یورو   میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۲,۶۱۱ یورو میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۶۶,۵۳۲ یورو   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۲۳,۷۹۹ یورو   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در فرانسهمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۴۰ یورو   میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۲,۲۲۷ یورو میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۵۶,۸۲۵ یورو   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۰۵,۷۳۸ یورو   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در گرجستانمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۷۱ لاری   میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۳,۹۹۵ لاری میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۰۳,۹۸۹ لاری    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۹۳,۴۹۴ لاری    
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکیدر پرتغالمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۲۴ یورو     میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱,۳۵۶ یورو میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۳۴,۵۳۴ یورو میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۶۴,۲۶۰ یورو  
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در پاکستانمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۱,۱۶۶ روپیه    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۶۵,۲۱۸ روپیه   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱,۶۹۲,۰۰۷ روپیه    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۳,۱۴۸,۳۸۸ روپیه  
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در مجارستانمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۶,۰۳۵ فورینت    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۳۳۷,۶۹۰ فورینت      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۸,۶۳۲,۱۵۶ فورینت      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۶,۰۶۲,۲۰۵ فورینت   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در اوکراینمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۳۳۷ گریونا       میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱۸,۸۳۹ گریونا میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۴۸۸,۷۶۲ گریونا    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۹۰۹,۴۶۰ گریونا   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در ایالات متحده‌ عربیمیانگین حقوقمتخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۱۸۹ درهم      میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱۰,۵۷۰ درهم میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۲۷۱,۱۷۲ درهم     میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۵۰۴,۵۸۱ درهم   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکیدر ایالات متحده‌ آمریکامیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۷۲ دلار    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۴,۰۴۲ دلار میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۰۳,۱۸۹ دلار     میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۹۲,۰۰۹ دلار   
 میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در کره‌ جنوبیمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۳۳,۱۰۷ وون    میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱,۸۵۲,۴۲۶ وون      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۴۷,۵۳۲,۵۴۹ وون         میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۸۸,۴۴۵,۷۵۰ وون  
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در سوئدمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۳۵۶ کرون     میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱۹,۹۲۷ کرون میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۵۰۸,۳۸۹ کرون    میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۹۴۵,۹۸۰ کرون    
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در سنگاپورمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۶۶ دلار     میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۳,۶۷۷ دلار میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۹۴,۲۱۵ دلار      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۷۵,۳۱۰ دلار   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در فیلیپینمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۳۴۰ پزو میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱۹,۰۴۵ پزو میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۴۹۰,۳۵۶ پزو     میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۹۱۲,۴۲۵ پزو    
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در آفریقای جنوبیمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۳۳,۱۰۷ راند     میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱,۸۵۲,۴۲۶ راند   میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۴۷,۵۳۲,۵۴۹ راند میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۸۸,۴۴۵,۷۵۰ راند   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در مکزیکمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۲۵۷ پزو میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱۴,۳۶۸ پزو  میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۳۶۸,۲۶۵ پزو      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۶۸۵,۲۴۷ پزو   
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در ژاپنمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۶,۷۶۱ ین  میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۳۷۸,۲۷۵ ین      میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۹,۶۴۲,۱۱۰ ین     میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۷,۹۴۱,۴۶۸ ین
میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در قزاقستانمیانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۳,۴۰۶ تنگه میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۱۹۰,۵۶۶ تنگه        میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه ‌ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۴,۹۲۱,۲۸۷ تنگه       میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۹,۱۵۷,۲۳۹ تنگه  

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید. بدون شک تراست یکی از بهترین انتخاب های شما است. مشاوران و وکلای با تجربه ی ما در موسسه ی مهاجرتی تراست با سال ‌ها تجربه در زمینه ‌ی مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراهتان خواهد ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اپلای رشته‌ ژنتیک در کشور کانادا با مشاوران ما وقت مشاوره رزرو کنید و یا فرم ارزیابی ما را تکمیل نمایید تا وضعیت شما مورد بررسی قرار گیرد.

سوالات متداولی که ممکن است پرسیده شوند (FAQ) و عناوینی که ممکن است سرچ شوند:

سوالات متداولی که در مورد بیمه عمر وسرمایه گذاری سامان میشود | مشهد بیمه

میانگین حقوق متخصصان ژنتیک پزشکی در کانادا چقدر است؟

  • میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی در هر ساعت: ۷۳ دلار  
  • میانگین درآمد متخصص ژنتیک پزشکی از ساعات اضافه کاری: ۴,۰۸۲ دلار
  • میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری کم: (۱ تا ۳ سال) ۱۰۴,۲۰۹ دلار   
  • میانگین حقوق متخصص ژنتیک پزشکی با تجربه‌ ی کاری زیاد: (بیشتر از ۸ سال) ۱۹۳,۹۰۶ دلار

آیا می توان با مدرک کارشناسی رشته ژنتیک کار کرد؟

بله.

فارغ التحصیلان از رشته کارشناسی ژنتیک می توانند در بخش های پرورش حیوانات، موسسات آموزشی، علوم دامی، صنایع فراوری مواد غذایی، آزمایشگاه های ژنتیکی، موسسه های تحقیقاتی، بیمارستان ها، صنایع داروسازی، مشاوره ژنتیکی یا بخش های پزشکی قانونی مشغول به کار شوند.

بهترین گرایش رشته ژنتیک کدام است؟

  • ژنتیک کلاسیک
  • ژنتیک مولکولی
  • ژنتیک جمعیت
  • ژنتیک کمی
  • ژنتیک اکولوژی، بوم شناسی
  • مهندسی ژنتیک
  • ژنتیک تکاملی
  • ژنتیک میکروبی
  • ژنتیک رفتاری
  • ژنتیک گیاهی
  • ژنتیک حیوانی
  • ژنتیک انسانی

بازار کار رشته ژنتیک چگونه است؟

دانش آموختگان رشته ژنتیک می توانند در موقعیت های شغلی مختلفی مرتبط با رشته خود مشغول به کار شوند. مثلا آن ها می توانند به عنوان متخصص کشاورزی و مواد غذایی، مهندس زیست پزشکی، تکنسین علوم پزشکی قانونی، محقق ژنتیک و مدیر آزمایشگاه ژنتیک کار کنند یا در مراکز مشاوره ژنتیک، در آزمایشگاه های ژنتیک یا در آزمایشگاه محصولات کشاورزی فعالیت خود را آغاز کنند.

دانشگاه های برتر در در رشته ژنتیک کدام اند؟

  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (دانشکده مهندسی زیستی)
  • دانشگاه پردو (دانشکده مهندسی زیستی)
  • دانشگاه ایالتی علوم زیستی آریزونا (ژنتیک، سلول و زیست شناسی تکاملی)
  • دانشگاه ایالتی اوهایو (بخش ژنتیک مولکولی)
  • دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (گروه زیست شناسی)

مهندسی ژنتیک چیست؟

مهندسی ژنتیک که اصلاح ژنتیکی نیز نامیده می شود، دستکاری مستقیم ژن های یک ارگانیسم با استفاده از بیوتکنولوژي است. این علم در حوزه هایی مانند داروسازی، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم دامی نقش بسیار مهمی دارد. متخصصان مهندسی ژنتیک روش هایی را برای جداسازی یک ژن خاص در میزبان به کار می گیرند که در نهایت منجر به بروز یه صفت خاص در آن میزبان می شود.

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Genetics
https://www.azolifesciences.com/article/What-is-Genetics.aspx
https://undergrad.genetics.iastate.edu/why-study-genetics
https://www.lifepersona.com/what-are-the-branches-of-genetics#:~:text=The%20Branches%20of%20genetics%20Are%20the%20classical%2C%20molecular%2C,genes%2C%20genetic%20variation%20and%20inheritance%20in%20living%20organisms.
https://en.wikipedia.org/wiki/Classical_genetics#:~:text=Classical%20genetics%20is%20the%20branch%20of%20genetics%20based,possible%20to%20identify%20the%20basic%20mechanisms%20of%20heredity.
https://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_genetics
https://en.wikipedia.org/wiki/Population_genetics
https://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_genetics
https://www.wise-geek.com/what-is-quantitative-genetics.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Ecological_genetics
https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_engineering
https://en.wikipedia.org/wiki/Microbial_genetics
https://www.encyclopedia.com/medicine/anatomy-and-physiology/anatomy-and-physiology/microbial-genetics#:~:text=Microbial%20Genetics.%20Microbial%20genetics%20is%20a%20branch%20of,other%20fungi%2C%20and%20viruses%2C%20notably%20bacterial%20viruses%20%28bacteriophages%29.
https://en.wikipedia.org/wiki/Behavioural_genetics
https://en.wikipedia.org/wiki/Plant_genetics
https://learn.org/directory/category/Biological_Sciences/Genetic_Sciences/Animal_Genetics.html#:~:text=Animal%20genetics%2C%20a%20sub-discipline%20of%20the%20animal%20sciences%2C,Animal%20genetics%20involves%20experimental%2C%20clinical%20and%20comparative%20studies.
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_genetics
https://www.helptostudy.com/best-colleges-for-genetic-engineering/
https://targetstudy.com/courses/bsc-genetics.html
https://study.com/university_masters_degree_in_genetics.html

https://www.uab.cat/web/postgraduate/phds/all-phd-programmes/general-information/genetics-1345467765430.html?param2=1345662791531#:~:text=The%20PhD%20programme%20in%20Genetics%20aims%20to%20train,a%20thesis%20to%20be%20presented%20and%20defended%20publicly.https://study.com/articles/jobs_that_involve_genetics.html

دیدگاهتان را بنویسید