افراد دارای تأییدیه اقامت دائم کانادا و ویزای اقامت دائم که تاریخ اعتبار آن منقضی شده می‌توانند به کانادا سفر کنند

افراد دارای تأییدیه اقامت دائم کانادا و ویزای اقامت دائم که تاریخ اعتبار آن منقضی شده می‌توانند به کانادا سفر کنند

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد: افراد دارای تأییدیه اقامت دائم کانادا (COPR) و افراد دارای ویزای اقامت دائم (PRV) معاف از محدودیت‌های سفر به کانادا خواهند شد.

اداره مهاجرت کانادا دستورالعمل‌های جدیدی برای دارندگان ویزای اقامت دائم که تاریخ اعتبار آن منقضی شده صادر کرده است.

افراد دارای تأییدیه اقامت دائم کانادا یا به اختصار COPR و افراد دارای ویزای اقامت دائم کانادا یا PRV که  تاریخ اعتبار اسنادشان در حال حاضر منقضی شده اجازه ورود به کانادا را دریافت خواهند کرد.

کانادا برای افراد دارای ویزای تاریخ گذشته، بسته به اینکه از ایالات متحده یا سایر کشورها قصد ورود به کانادا را دارند، سیاست‌های متفاوتی را اِعمال می‌کند. افرادی که از کشورهایی غیر از ایالات متحده قصد سفر به کانادا دارند باید ویزای خود را در تاریخ 18 مارس یا قبل از آن تاریخ اخذ کرده باشند تا واجد شرایط اقدامات جدید قرار گیرند. افرادی که ویزای خود را از ایالات متحده دریافت کرده‌اند واجد شرایط هستند، صرف نظر از اینکه چه زمانی ویزای خود را دریافت کرده باشند.

در حال حاضر تنها افرادی که قصد اقامت و اسکان دائم دارند اجازه سفر به کانادا و دریافت اقامت دائم را خواهند داشت. آن دسته از افرادی که قصد اقامت موقت و ترک کانادا را دارند در حال حاضر اجازه سفر به کانادا را ندارند، مگر اینکه معاف از محدودیت‌های سفر باشند.

سفر به کانادا باید به صورت ضروری و غیراختیاری باشد. دولت کانادا تعریف سفر ضروری و غیر اختیاری را در website. خود ارائه کرده است.

بر طبق اطلاعیه دولت چهار گروه شامل این تعریف می‌شوند:

گروه 1: افراد دارای COPR و PRV معتبر و در حال سفر از سایر کشورها غیر از ایالات متحده هستند

گروه 2: افراد دارای COPR و PRV معتبر و در حال سفر از ایالات متحده هستند

گروه 3: افراد دارای COPR و PRV که تاریخ اعتبار آن منقضی شده و در حال سفر از سایر کشورها غیر از ایالات متحده هستند

گروه 4: افراد دارای COPR و PRV که تاریخ اعتبار آن منقضی شده و در حال سفر از ایالات متحده هستند

اقدامات الزامی در شرایطی که آماده سفر به کانادا هستید، اما تاریخ اعتبار COPR و PRV شما منقضی شده است

از متقاضیان اقامت دائم و دارای COPR و PRV که تاریخ اعتبار آن منقضی شده و در حال حاضر قصد سفر به کانادا دارند خواسته شده تا با استفاده از فرم آنلاین (Web form) با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) تماس بگیرند. متقاضیان باید تاریخ انقضای COPR و دلیل ضروری سفر به کانادا را ارائه دهند. اداره IRCC سپس فرم متقاضی را به بخش بررسی صلاحیت ارجاع می‌دهد و تقاضای مربوطه بر اساس معیارهای شایستگی ارزیابی خواهد شد.

متقاضی باید اسناد به شرح زیر را ارائه نماید:

  • برنامه قابل قبول برای اقامت مانند اسناد اثبات محل زندگی خود در کانادا (نشانی محل زندگی، اجاره‌نامه، سند مالکیت خانه) و یا برنامه اشتغال به کار در کانادا (محل کار، نامه کارفرما)
  • برنامه قابل قبول برای قرنطینه به مدت 14 روز در کانادا که شامل اثبات منابع مالی مورد نیاز و نحوه خرید مواد غذایی و مایحتاج زندگی، مراقبت‌های درمانی و سایر خدمات ضروری است
  • برنامه سفر از قبل مشخص شده و شامل مواردی از قبیل بلیط سفر باشد که از قبل خریداری شده و نشان دهد شما قصد سفر به کانادا را داشته‌اید.

به علاوه فرد متقاضی و تمامی اعضای خانواده که همراه وی هستند باید حتماً از معیارهای زیر برخوردار باشند:

  • دارای COPR و PRV که تا تاریخ 18 مارس 2020 و قبل از آن معتبر بوده و در حال حاضر اعتبار آن منقضی شده است؛ تاریخ مشخصی برای متقاضیانی که از ایالات متحده قصد سفر به کانادا دارند تعیین نشده است.
  • دلیل موجه و ضروری برای سفر به کانادا در این زمان داشته باشند: به طور مثال پیوستن به اعضای خانواده، نیاز به درمان پزشکی فوری، منقضی شدن اقامت در ایالات متحده، نیاز به حل مسائل خانوادگی ضروری و غیر اختیاری، دلایل اقتصادی مانند تأمین منابع مالی خدمات اقتصادی و زنجیره تأمین، پشتیبانی از زیرساخت‌های مهم و حیاتی.
  • کشوری که در آن اقامت دارید مشمول محدودیت‌های خروج نباشد که امکان سفر شما به کانادا را محدود کند.

اداره IRCC، افراد دارای برنامه سفر تأیید شده و از قبل مشخص شده، که جزئیات آن کاملاً مشخص باشد یا افرادی که به محض تأیید قصد خود برای رزرو و تأیید برنامه‌های سفر را نشان دهند، در اولویت قرار خواهد داد.

ارزیابی تقاضاهای جدید برای اقامت دائم

کانادا در حال حاضر تقاضاهای جدید برای اقامت دائم (permanent residence.) را می‌پذیرد.

پرونده‌های جدید که به دلیل نقص مستندات کامل نشده‌اند به همان شکل حفظ خواهند شد و ظرف 90 روز مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

البته در صورتی که تقاضای جدید فاقد اسناد پشتیبانی باشد، لازم است توضیحات موجه درباره محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با کرونا ویروس ارائه شود. ارائه این توضیحات ضروری است و ممکن است منجر به بهبود وضعیت تقاضا و بررسی برنامه آن طی 90 روز شود. تقاضاهای جدید به ترتیبی که دریافت شده‌ند مورد اریابی قرار خواهند گرفت.

تقاضاهای جدید برای اقامت دائم که تکمیل شده باشد، بر اساس فرایندهای عادی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

به خدمات اخذ اقامت دائم کانادا نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید