محدودیت های سفر در کشور کانادا به مدت یک ماه دیگر تمدید شد

محدودیت های سفر در کشور کانادا به مدت یک ماه دیگر تمدید شد

ابتلای افراد زیادی به بیماری کووید 19 شرایط را برای کشور کانادا جهت باز کردن مرز ها برای مسافران دشوار ساخته است.

نوشته شده در 31 ژوئیه 2020، توسط کریم الاصل و شلبی زونوت

با شروع همه گیر شدن ویروس کرونا، کشور کانادا برای اولین بار محدودیت سفر های خارجی خود را افزایش می دهد.

صبح امروز کانادا دستور العمل جدیدی را در مجلس مطرح و اعلان کرد که محدودیت های سفر تا ماه آینده در تاریخ 31 اوت ادامه خواهد داشت.

در اواسط ماه مارس ، کانادا اظهار داشت که محدودیت های سفر تا 18 مارس موثر واقع شده است.

در ابتدا ، این محدودیت ها تا 30 ژوئن برقرار بودند، اما پس از آن در پایان ماه گذشته ، کانادا آنها را تا امروز مورخ 31 ژوئیه تمدید کرد.

چه کسانی می توانند اکنون به کانادا سفر کنند؟

با توجه به مقوله مهاجرت پناهندگان و شهروندان کانادایی، افراد زیر از جمله کسانی هستند که می توانند هم اکنون به کانادا سفر کنند:

  • شهروندان کانادایی
  • ساکنان دائمی
  • آن دسته از افرادی که برای اقامت دائم کانادا تأیید شده اند
  • کارگران موقت خارجی
  • دانشجویان بین المللی
  • برخی از اعضای خانواده ی شهروندان و یا ساکنان دائمی کانادا در موارد ضروری (فقط نسبت های نزیک مانند همسر، فرزند، پدر و مادر و سرپرست مورد قبول می باشد.)

ویروس کرونا در کشور کانادا روندی نزولی یافته است

اگرچه ویروس کرونا در کشور کانادا روندی نزولی را طی می کند اما تصمیم گیری ها برای ادامه ی محدودیت های سفر عمدتا تابع افزایش ویروس کرونا در خارج از مرزها می باشد بر اساس آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت، متاسفانه روزانه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال افزایش است..

منبع: سازمان جهانی بهداشت

طبق نمودار  ویروس کرونا در ماه آوریل تعداد افراد مبتلا به این ویروس به اوج خود رسید اما پس از آن آمار کانادا روندی نزولی داشته است.

در بیشتر مناطق، تعداد مبتلایان جدید به این ویروس تا اوایل ماه ژوئن به کمتر از 400 نفر در روز رسیده بود ولی در اواسط ماه ژوئیه این تعداد افزایش یافت اما در هفته های اخیر این تعداد مجددا به کمتر از 400 نفر در روز رسید.

با شروع همه گیری ویروس کرونا، کانادا در وضعیت قرنطینه قرار گرفت به طوری که این شرایط آمار ابتلا را به طور قابل توجهی کاهش داد. با این وجود، حفظ فاصله ی اجتماعی و سایر اقدامات بهداشتی در سطح عمومی  (به عنوان مثال زدن ماسک) همچنان برقرار است. چنین اقداماتی مثل ایجاد محدودیت های سفر سبب شد تا آمار ویروس کرونا در کشور کانادا کاهش یابد.

منبع: دولت کانادا

سیستم مهاجرت کانادا همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد

در اوایل شروع این بیماری همه گیر، کشور کانادا از داوطلبانی که خواستار اخذ اقامت دائم برای این کشور بودند دعوت به عمل آورد. با این حال در آن دو هفته فقط برخی از داوطلبان منتخب از کانادا و همچنین افرادی که داوطلبان ایالتی بودند پذیرفته شدند. کانادا در ابتدای ماه ژوئیه برنامه ای را اجرا کرد تا کارگران ماهر خارجی را برگزیند. با توجه به فعالیت های قبلی دولت حداقل انتظار می رود که یکی از این برنامه ها در هفته ی آینده اجرا شود.

اگرچه بیشتر ایالت ها اقدامات ویژه ای را انجام داده اند اما برنامه هایی که برای داوطلبان ایالتی در نظر گرفته شده بود در طول همه گیری این بیماری به اجرا در آمدند. به عنوان مثال ساسکاچوان اقداماتی را برای کمک به داوطلبان انجام داد تا شانس خود را جهت اقامت دائم در کانادا از دست ندهند و آلبرتا تنها از داوطلبان ایالتی دعوت به عمل می آورد. بسیاری از مهاجران با انگیزه از طرف بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد به این ایالت ها دعوت شده اند. ایالت کبک نیز از این قضیه مستثنی نیست.

کارگران خارجی که اقامت موقت دارند، محدودیت های سفر تا حد زیادی  شامل حالشان نمی شود و این مسئله نسبت به گروه های دیگر مهاجر و ساکنان موقت زندگی آنان را کمتر تحت تأثیر قرار می دهد. آن ها تا زمانی که هدف از سفرشان غیر اختیاری باشد می توانند به کانادا سفر کنند. (به عنوان مثال ، آن ها جهت استخدام برای موقعیتی شغلی به کانادا می آیند که پیش از حضور آن ها در این کشور برایشان تدارک دیده شده است.)

کانادا همچنین در تلاش است تا با فراهم آوردن مطالعات به صورت آنلاین، دانشجویان بین المللی را حمایت کرده و مجوز کسب فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی را برای آنان فراهم آورد. در حال حاضر برخی دانشجویان بین المللی از محدودیت های سفر معاف هستند. همچنین کشور کانادا اجازه تحصیل موقت دو مرحله ای را در دستور کار خود قرار داده است.

در مابقی سال جاری (2020) چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

کشور کانادا به منظور اطلاع رسانی از قوانین سفر در مابقی سال جاری، نظارت بر وضعیت ویروس کرونا را به طور جدی در داخل و خارج از کشور ادامه خواهد داد.

علیرغم تمدید محدودیت های سفر امروز، کانادا در حال بررسی این مسئله است تا افراد دیگری را که از این محدودیت ها مستثنی هستند، معرفی کند.

طبق گزارش منتشر شده از سی آی سی نیوز در اوایل هفته ی جاری، در حال حاضر دولت کانادا درصدد است تا با فراهم آوردن هماهنگی های لازم با ایالت ها ، مناطق، دانشگاه ها ، کالج ها و سایر موسسات آموزشی در مورد چگونگی استقبال از دانشجویان بین المللی با رعایت پروتکل های بهداشتی به گفت و گو بپردازد.

در صورت افزایش آمار ابتلای این بیماری همه گیر همچون روزهای اول در کانادا، این کشور ممکن است به تدریج محدودیت های بیشتری را در روزهای آینده ایجاد نماید.

دراین مدت، سیاست های مهاجرت در کشور کانادا نسبت به آنچه که پیش از این بیماری همه گیر وجود داشت همچنان بدون تغییر باقی مانده است. این کشور از برنامه های مهاجرت در سطوح مختلف در سال 2020 تا 2022 پیروی خواهد کرد. فراتر از همه گیری این بیماری، بعید به نظر می رسد که کانادا با توجه به اهمیت مهاجرت که در پی بالا رفتن سن جمعیت و پایین آمدن نرخ تولد به وجود آمده است و با هدف تقویت اقتصاد این کشور شکل می گیرد، سیاست های مهاجرت خود را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

به خدمات اخذ ویزای کانادا نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید