کانادا بزرگترین قرعه کشی سیستم PNP را در سال جاری برگزار کرد

کانادا بزرگترین قرعه کشی سیستم PNP را در سال جاری برگزار کرد

در دهم دسامبر 2021، کانادا یک گروه جدید از دعوتنامه ‌ها را برای داوطلبان اکسپرس انتری صادر کرد. در آخرین دوره قرعه کشی اکسپرس انتری، افرادی مورد هدف قرار گرفته اند که گواهی منتخب استانی را دریافت کرده بودند. کانادا برای 1032 داوطلب دارای حداقل امتیاز 698 در سیستم جامع CRS دعوتنامه فرستاد.

علیرغم تعلیق قرعه‌ کشی کلیه برنامه ‌های مهاجرت کانادا، استان‌ ها به دعوت مستقیم نیروی کار خارجی از سیستم اکسپرس انتری ادامه می‌ دهند. طبق روش اکسپرس انتری، کانادا در سال جاری نزدیک به 14000 داوطلب PNP را دعوت کرد.

داوطلبانی که از طریق طرح منتخب استانی همسو با اکسپرس انتری داوطلب می شوند، 600 امتیاز به مجموع امتیازات CRS شان اضافه می شود. در نتیجه، کاهش امتیاز مورد نیاز CRS برای برنامه های اختصاصی PNP اغلب به طور قابل توجهی بیشتر از کاهش امتیاز CRS مورد نیاز برای قرعه کشی سایر برنامه های مهاجرت دولت فدرال است.

چرا کانادا یک قرعه کشی اکسپرس انتری برای همه برنامه ها برگزار نکرده است ؟

به نقل از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، کانادا تا 27 اکتبر 2021 در مجموع 1,8 میلیون پرونده درخواست مهاجرت داشته است که روی هم انباشته شده و هنوز پردازش نشده بودند. بخش مهمی از این مسئله ناشی از محدودیت ‌های سفر در طول اپیدمی COVID-19 است. علاوه بر این، IRCC پردازش پرونده های درخواست مهاجرت را به تعویق انداخت، زیرا افراد دارنده گواهی COPR نمی‌ توانستند تأیید وضعیت خود را در طول مدت شیوع بیماری اخذ کنند. در اوج اپیدمی، 75 درصد از نیروی کار اداره IRCC در مرخصی به سر می بردند که باعث تشدید تعویق افتادن و تأخیر در پردازش پرونده ها شد.

برای جلوگیری از تأخیرهای بیشتر، IRCC اعلام کرد دولت قصد دارد تا زمانی که به حجم قابل توجهی از پرونده های درخواست مهاجرت رسیدگی نکرده است قرعه کشی های برنامه نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا (CEC) یا برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSW) را متوقف کند. در عوض، کانادا قرعه کشی اکسپرس انتری را فقط برای داوطلبان برنامه منتخب استانی (PNP) برگزار کرد. این اقدام باعث شد تا زمانی که IRCC به تمامی پرونده های به تعویق افتاده رسیدگی می کند تعداد متقاضیان جدید کاهش یابد.

اداره IRCC در حال حاضر به دلیل مکانیسم های پردازش کارآمدتر نسبت به گذشته، برنامه ها را سریعتر از گذشته پردازش می کند. از آنجایی که کانادا به دستیابی به اهداف عالی خود در زمینه مهاجرت ادامه می دهد، مطمئناً شرایط مهاجرت در دوران پس از کووید-19 برای متقاضیان اکسپرس انتری جذاب تر خواهد شد.

کانادا به اجرای قرعه کشی اکسپرس انتری برای متقاضیان برنامه منتخب استانی (PNP) ادامه می دهد. استان ها همچنان برای متقاضیان اکسپرس انتری دعوتنامه ارسال می کنند. در نتیجه، هر متقاضی فقط با داشتن یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری، این پتانسیل را دارد که توسط یک استان به عنوان «منتخب استانی» انتخاب شود. به همین علت است که داوطلبان FSW و CEC همچنان باید درخواست خود را ارائه داده و در سیستم اکسپرس انتری پروفایل داشته باشند.

علاوه بر این، قرعه کشی اکسپرس انتری مربوط به تمامی برنامه ها ممکن است هر زمانی انجام شود. بنابراین، داشتن یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری تضمین می‌ کند که در صورت انجام قرعه ‌کشی برای کلیه برنامه ها، دعوتنامه ارائه درخواست اقامت دائم (ITA) را از دست نخواهید داد.

در نهایت، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات ورود به سیستم اکسپرس انتری وجود ندارد. اگر طی 12 ماه اعتبار پروفایل خود دعوتنامه ای دریافت نکردید، می توانید برای فرصت دوم دوباره وارد سیستم اکسپرس انتری شوید.

هر استان برنامه انتخابی خاص خود را دارد که هر کدام دارای مجموعه ای از شرایط اختصاصی و چندین معیار مانند سابقه کار، پیشنهاد شغلی، اعضای خانواده یا تحصیلات در استان مربوطه هستند و متقاضی برای انتخاب شدن باید با این شرایط و معیارها مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، برخی از برنامه ها ممکن است از امتیاز EOI (میزان علاقه مندی به استان مربوطه) استفاده کنند.

بسیاری از برنامه های PNP قرعه کشی برگزار می کنند و افراد حاضر در سیستم اکسپرس انتری را تشویق کرده تا برای برنامه PNP درخواست دهند. معیارهای قرعه کشی PNP اغلب با توجه به نیاز بازار کار تعیین می شوند و ممکن است در هر قرعه کشی تغییر کنند. در نتیجه، داشتن یک پروفایل اکسپرس اینتری شانس متقاضی برای دریافت دعوتنامه ارسال درخواست مهاجرت از طریق برنامه PNP را افزایش می دهد.

در سال 2021، کانادا برنامه ریزی کرد تا بیش از 401,000 مهاجر را بپذیرد. علاوه بر این، کانادا قصد دارد 232,500 مهاجر اقتصادی را به عنوان بخشی از این مجموع هدف قرار دهد که در مجموع شامل 108,500 داوطلب برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Workers Program)، نیروی کار متخصص فنی و حرفه ای فدرال (Federal Skilled Trades Program) و نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا (Canadian Experience Class) و 80,800 داوطلب برنامه منتخب استانی (PNP) می شود.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوال شما توسط کارشناسان ما پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید