درخواست برای برنامه PNP نوا اسکوشیا بدون داشتن پیشنهاد شغلی !

درخواست برای برنامه PNP نوا اسکوشیا بدون داشتن پیشنهاد شغلی !

نوا اسکوشیا یکی از محبوب‌ ترین مقاصد کانادا برای مهاجران از سرتاسر جهان است. این منطقه دارای زیرساخت های عالی، فرصت های شغلی مناسب و سطح بالای زندگی برای شهروندان است.

چنانچه قصد مهاجرت به نوا اسکوشیا را دارید، می توانید از طریق برنامه منتخب استانی نوا اسکوشیا نسبت به این موضوع اقدام کنید. معیارهای این برنامه مشابه معیارهای برنامه اکسپرس انتری است. تنها فرق آن این است که استان نوا اسکوشیا حق دارد افراد را از بین متقاضیان این برنامه انتخاب نماید.

برنامه منتخب استانی نوا اسکوشیا (یا Nova Scotia PNP) داوطلبان را بر اساس معیارهای سن، سطح تحصیلات، توانایی در زبان و پیشنهاد شغلی انتخاب میکند. این برنامه مهاجرت فقط افرادی را می پذیرد که بتوانند اثبات کنند کارمندانی شایسته و واجد صلاحیت لازم برای موقعیت های شغلی خالی در این استان هستند.

چالش برانگیزترین مانع پیش روی اخذ اقامت دائم تحت برنامه منتخب استانی، داشتن یک پیشنهاد شغلی است. البته حتی اگر پیشنهاد شغلی هم نداشته باشید، شما می توانید تقاضای خود را برای برنامه مهاجرتی منتخب استانی نوا اسکوشیا ارائه دهید (Nova Scotia Provincial Nominee Program).

گزینه های متنوع برنامه PNP نوا اسکوشیا برای ارائه تقاضای مهاجرت

  • برنامه کارآفرینان مخصوص فارغ التحصیلان بین المللی
  • برنامه نیروی کار متخصص
  • اکسپرس انتری نیروی کار با تجربه نوا اسکوشیا
  • برنامه اکسپرس انتری مختص متقاضیان نوا اسکوشیا

فقط از طریق «برنامه اکسپرس انتری مختص متقاضیان نوا اسکوشیا» امکان ارائه تقاضا برای برنامه PNP نوا اسکوشیا بدون پیشنهاد شغلی وجود دارد.

داوطلبان می توانند برای ارائه درخواست اقامت دائم در کانادا تحت یکی از 2 گروه «برنامه اکسپرس انتری مختص متقاضیان نوا اسکوشیا» اقدام کنند. 2 گروه A و B در این برنامه وجود دارد. افرادی که دارای پیشنهاد شغلی واقعی هستند در گروه A و افراد فاقد پیشنهاد شغلی، اما دارای سابقه کار مرتبط در شغل احتمالی هستند در گروه B قرار می گیرند.

در صورتی که پیشنهاد شغلی ندارید اما همچنان می خواهید تحت برنامه PNP نوا اسکوشیا درخواست دهید، می توانید تقاضای خود را تحت گروه B ارائه دهید. تنها چیزی که نیاز دارید تجربه شغلی مناسب و بودجه کافی برای اقامت در این استان است.

برای تنظیم ورود مهاجران از طریق این برنامه، پیش بینی شده است این برنامه در طول سال گاهاً باز و بسته شود.

به خاطر داشته باشید که اداره مهاجرت نوا اسکوشیا این حق را برای خود محفوظ می دارد که برخی گروه‌های شغلی خاص را بر اساس تقاضاهای واقعی بازار کار ارزیابی کند.

اداره محاسبه امتیازهای PNP نوا اسکوشیا (Nova Scotia PNP Point Calculator) بسیاری از شرایط تعیین صلاحیت به شرح زیر را اعلام کرده است که هر متقاضی باید برای اینکه واجد شرایط ارائه تقاضا تحت گروه B برنامه اکسپرس انتری مختص متقاضیان نوا اسکوشیا باشد آنها را رعایت کند:

  • متقاضی باید در یکی از مشاغل اعلام شده در راهنمای برنامه اکسپرس انتری مختص متقاضیان نوا اسکوشیا دارای سابقه کاری باشد.
  • متقاضی باید یک پروفایل ثبت شده در برنامه اکسپرس انتری اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا داشته باشد.
  • متقاضی باید از 100 امتیاز ممکن در فهرست امتیازات برنامه اکسپرس انتری، 67 امتیاز را کسب کرده باشد.
  • متقاضی می بایست حداقل یک سال سابقه کار مطلوب در شغل انتخابی خود را داشته باشد.
  • متقاضی باید دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن را داشته باشد.
  • متقاضی باید مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را طبق معیار سنجش زبان کانادایی 7 اثبات کند.
  • متقاضی برای اقامت یا اسکان مناسب در نوا اسکوشیا بایستی بودجه مالی کافی داشته باشد.

اولین گام این است که تقاضای اقامت دائم خود در کانادا را تحت برنامه اکسپرس انتری ارائه دهید. در وب سایت این برنامه، شما باید یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد کنید. تمامی اطلاعات شخصی خود مانند سن، تحصیلات و سابقه کار را وارد کنید. پس از اتمام مراحل ساخت پروفایل، یک کد ثبت نام برای شما ارسال می شود. این کد را ذخیره نمایید، در زمان تکمیل فرایند تقاضا برای مهاجرت به نوا اسکوشیا به این کد نیاز خواهید داشت.

در یکی از گزینه های پروفایل اکسپرس انتری، از شما سوال خواهد شد که در کدام منطقه از کانادا قصد دارید زندگی کنید. در این بخش حتما نوا اسکوشیا را انتخاب کنید، زیرا این درخواست شما مطمئناً مورد توجه مأموران مهاجرت نوا اسکوشیا، در زمان جستجو در بین شرکت کنندگان اکسپرس انتری، قرار خواهد گرفت.

اگر تقاضای شما بر اساس برنامه محاسبه امتیاز CRS مناسب تشخیص داده شود، از شما خواسته می شود که یک پروفایل در وب سایت مهاجرت نوا اسکوشیا ایجاد کنید. بهتر است تمام اطلاعات شخصی خود را به صورت دقیق در اینجا وارد کنید.

پس از اینکه پروفایل خود را تکمیل کردید، برنامه محاسبه امتیاز CRS پرونده تقاضای شما را ارزیابی و رتبه بندی خواهد کرد. اگر حداقل 67 امتیاز در ارزیابی کسب کنید، واجد شرایط درخواست مهاجرت به نوا اسکوشیا خواهید بود.

اگر درخواست مهاجرت شما تایید شود، اداره مهاجرت نوا اسکوشیا به شما یک PNP میدهد. با داشتن امتیاز PNP، در دوره بعدی قرعه کشی اکسپرس انتری برای مهاجرت انتخاب خواهید شد.

چنانچه در قرعه کشی برای مهاجرت انتخاب شده و یک دعوتنامه ITA دریافت کنید، در این حالت 90 روز فرصت خواهید داشت تا درخواست اقامت دائم (PR) در کانادا را ارسال کنید و یک سال دیگر برای نقل مکان به آنجا مهلت خواهید داشت.

برخی مشاغل در این منطقه بیش از سایر مشاغل مورد تقاضا است. اگر برای برنامه PNP نوا اسکوشیا درخواست می دهید، حتماً باید تجربه کاری مد نظر را داشته باشید و شغل شما در دسته بندی های انتخاب شده در لیست مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا (Nova Scotia Occupation in Demand) قرار داشته باشد. این فهرست به صورت سالانه بر اساس نیاز بازار کار به روز رسانی می شود. در نتیجه، بسیار مهم است که همواره در جریان آخرین اخبار باشید.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید