10 شغل مورد نیاز کانادا در سال 2021

10 شغل مورد نیاز کانادا در سال 2021
رزرو وقت مشاوره

با توجه به اینکه کانادا به تدریج شروع به احیای اثرات اقتصادی ناشی از پاندمی COVID-19 کرده است، در ادامه مروری بر مشاغل مورد نیاز خواهیم داشت.

اقتصاد کانادا در حال احیای عواقب ناشی از پاندمی COVID-19 است، انتظار میرود محدودیت ‌ها، قرنطینه‌ ها و منع عبور و مرور در نهایت برداشته شوند.

با شروع پاندمی بسیاری از کسب و کارها تعدیل شدند و تغییر و تحول بسیاری در آنها صورت گرفت. بسیاری از کارمندان شروع به دورکاری و کار از منزل کردند. برخی شرکت‌ها از پلتفرمهای آنلاین همکاری و تماس ویدئویی استفاده کردند. برخی دیگر که نیاز به حضور فیزیکی کارمندان خود دارند با اجرای سیاستهای بهداشتی و ایمنی و توصیه‌ های دولت از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجماعی فعالیتهای خود را از سر گرفتند.

به علاوه بسیاری از مردم در اثر شیوع پاندمی شغل خود را از دست دادند. بخشهای مهمی به دلیل محدودیتها و قرنطینه ها غیرفعال شدند. انتظار میرود این روند در نیمه دوم سال 2021 تغییر کند.

اکنون زمان آن رسیده که نسبت به شرایط موجود امیدوارتر باشیم. بیش از دو سوم کارفرمایان کانادایی درصدد استخدام مجدد افرادی هستند که شغل خودشان را در طول پاندمی از دست داده اند.

یک شرکت مشاوره منابع انسانی (Randstad Canada) به تازگی پیش بینی های خود برای مشاغل برتر سال 2021 در کانادا را منتشر کرده است. بر اساس تحقیقات این شرکت مشاغل زیر از بالاترین سطح تقاضا برخوردار هستند و افراد متخصص شانس بالایی برای استخدام در این مشاغل در سال 2021 دارند.

مشاغل مورد نیاز در کانادا در سال 2021

انتظار می‌رود موقعیتهای شغلی زیر در طول سال 2021 از بالاترین سطح تقاضا برخوردار باشند:

⦁ نماینده خدمات مشتریان
با توجه به شیوع پاندمی، نیاز به نمایندگان خدمات پشتیبانی به نحوی روز افزون افزایش یافته است. آنها با مشتریان سر و کار دارند که ممکن است مشکلات روحی و عاطفی داشته باشند. این مشتریان انتظار دارند با یک فرد واقعی صحبت کنند که قادر باشد به صورت حرفه ای به موقعیت آنها رسیدگی کند.

⦁ راننده
تمامی انواع رانندگان از بالاترین سطح تقاضا برخوردار هستند، به ویژه رانندگان خودروهای تراک که مسئول تحویل لوازم و تجهیزات پزشکی به بیمارستانها یا مسئول ارسال کالاهای ضروری به فروشگاه ها در سرتاسر کانادا هستند.

⦁ پرستاران دارای پروانه رسمی کار
حتی قبل از شیوع کروناویروس هم کانادا با کمبود پرستار دارای پروانه رسمی مواجه بود. پاندمی کرونا و افزایش تعداد بیماران نیازمند به مراقبتهای ویژه باعث تشدید نیاز به پرستار شده است. برآورد شده کانادا تا سال 2022 به حدود 60,000 پرستار نیاز داشته باشد.

⦁ کارگر عمومی
در سرتاسر کشور کانادا نیاز به کارگر عمومی وجود دارد. در صورتی که تمایل داشته باشید موقعیتهای استخدامی فراوانی در این زمینه وجود دارد.

⦁ مهندس الکترونیک
با توجه به اینکه شرکتهای بسیاری برای بقا در دوران پاندمی وابسته به سیستم ارتباطات خود هستند، امروزه مهندسین الکترونیک یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا به شمار میرود. موقعیتهای شغلی زیادی برای مهندسین الکترونیک دارای مهارتهای متنوع از جمله مهارتهای فنی، ارتباطی و نویسندگی هستند.

⦁ توسعه دهنده نرم افزار
دو دلیل برای افزایش تقاضا جهت استخدام توسعه دهنده نرم افزار وجود دارد، یک دلیل این است که کارمندان این حرفه میتوانند از خانه دورکاری کنند و دلیل دوم این است که شهرت تجارت الکترونیک رو به رشد است. افرادی که میتوانند کار کدگذاری، طراحی و ساخت اپلیکیشنها و وب سایتها را انجام دهند به خوبی قادر به یافتن شغل در کانادا هستند.

⦁ حسابدار
در دورانی که یک کشور با مسئله بی ثباتی اقتصادی مواجه است، حسابداران به شدت مورد توجه قرار میگیرند. حسابداران میتوانند درباره مسائل مهمی مانند دسترسی به بودجه دولت و معافیتهای مالیاتی به شرکتها مشاوره دهند. همچنین به شرکتها در زمینه اخذ تصمیمات مهم برای رشد و پیشرفت کمک میکنند.

⦁ مدیر منابع انسانی
در طول پاندمی شرکتها با مشکلات بسیاری مواجه شدند، مدیر منابع انسانی میتواند با تدوین و توسعه سیاستهای منابع انسانی همچون سیاست دورکاری و سیاستهای بهداشت و ایمنی به شرکتها کمک کنند. آنها همچنین مسئول حفظ روحیه کارمندان در طول این دوران سخت هستند.

⦁ مشاور مالی
با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دلیل پیامدهای مستقیم پاندمی احساس امنیت مالی کمتری دارند، مشاورین مالی یکی از مشاغل مورد توجه در این سال به شمار میرود. افرادی که با مشکلات وام مسکن، پرداخت اجاره یا بدهی مواجه هستند میتوانند به خوبی از توصیه ها و پشتیبانی های مشاورین مالی استفاده کنند.

⦁ بخش تکنولوژی
بخش تکنولوژی چه با وجود پاندمی چه بدون وجود پاندمی همواره با کمبود نیرو مواجه است. به همین علت برنامه های مهاجرت در اونتاریو و بریتیش کلمبیا بر استخدام بخش تکنولوژی متمرکز شده اند. افراد مستعد بخش تکنولوژی به ویژه در شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال به شدت مورد توجه قرار دارند.


به خدمات ویزای کار کانادا نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید