اولین قرعه کشی اکسپرس انتری کانادا در سال 2023 برگزار شد

اولین قرعه کشی اکسپرس انتری کانادا در سال 2023 برگزار شد
رزرو وقت مشاوره

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای 5500 نامزد با حداقل امتیاز 507 سیستم رتبه بندی جامع (CRS) دعوت نامه صادر کرد. نامزدهای واجد شرایط از کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) دعوت شدند. همه برنامه هایی هستند که تحت سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند.

این قرعه کشی نشان دهنده افزایش تعداد ITAهای صادر شده است و بزرگترین قرعه کشی اکسپرس انتری تمام برنامه از زمان از سرگیری آنها در جولای گذشته است. در قرعه کشی 23 نوامبر، 750 دعوت نامه اضافی وجود داشت که از 4750 نامزد دعوت شد و همچنین امتیاز CRS، بالاتر از زمان قرعه کشی در 28 سپتامبر بود.

اکسپرس اینتری در سال 2022

سال گذشته یک سال منحصر به فرد برای اکسپرس اینتری بود. دستورالعمل‌های وزیر نشان می‌دهد که طی 23 قرعه‌کشی در سال 2022، 46538 عدد ITA برای داوطلبان اکسپرس انتری صادر شده است. این تعداد شامل قرعه کشی های بین ژانویه و جولای است که منحصراً برای نامزدهای برنامه های نامزد استانی (PNP) بود.
همه برنامه های قرعه کشی های اکسپرس انتری از دسامبر 2020 به مدت بیش از 18 ماه متوقف شده بود. این توقف به دلیل عقب ماندگی در برنامه های ناشی از محدودیت های سفر مرتبط با کووید-19 بود. در این دوره فقط برای نامزدهای CEC یا PNP دعوتنامه برای درخواست (ITA) صادر شد. با این حال، در سپتامبر 2021، IRCC قرعه‌کشی‌های CEC را نیز متوقف کرد.

حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری کانادا 491 بود.

اکسپرس اینتری برای تغییرات آماده می شود

در نیمه دوم سال 2022، IRCC زمینه را برای تغییرات مورد انتظار در اکسپرس انتری در سال 2023 فراهم کرد. به عنوان مثال، در نوامبر IRCC 2021، یک برداشت به روز شده از NOC سیستم طبقه بندی مشاغل ملی کانادا را اجرا کرد.

کانادا همچنین بر اساس برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025 که در 1 نوامبر منتشر شد، تعداد نامزدهای دعوت شده از طریق برنامه های اکسپرس انتری را افزایش خواهد داد. در سال 2023، 82880 مهاجر به عنوان مقیم دائم از طریق اکسپرس اینتری در کانادا پذیرفته خواهند شد.

این رقم در سال 2024 به 109020 و در سال 2025 به 114000 یا تقریباً یک پنجم کل اهداف پذیرش اقامت دائم کانادا افزایش می یابد. این اهداف بالاتر بر اهمیتی که کانادا برای مهاجرت اقتصادی در مواجهه با کمبود مداوم نیروی کار قائل است تأکید می کند. مهاجرت حدود 90 درصد از رشد نیروی کار در کانادا و تقریباً 75 درصد رشد جمعیت را تشکیل می دهد.

اکسپرس اینتری چیست

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP). نامزدهای برنامه نامزد استانی (PNP) در استخر اکسپرس اینتری در حال حاضر واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه ها هستند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای رتبه بندی پروفایل های نامزدها استفاده می کند. کاندیداهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا آنها تایید شده اند یا خیر. پس از تکمیل، در صورت تایید، کاندید اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک تر است.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید