هزاران تبعه خارجی به همسران کانادایی خود پیوستند

هزاران تبعه خارجی به همسران کانادایی خود پیوستند
رزرو وقت مشاوره

تعهد کانادا به حفظ خانواده‌ ها در کنار یکدیگر کاملاً آشکار است.

به گزارش تورنتو استار (Toronto Star)، بسیاری از کانادایی‌ ها پس از جدایی از همسران خارجی خود به دلیل پاندمی COVID-19 دوباره در کانادا به یکدیگر ملحق شدند.

پاندمی منجر به کند شدن روند پردازش درخواست های مهاجرت به کانادا شده است. دولت فدرال در ماه سپتامبر اعلام کرد که روند پردازش درخواستهای اسپانسرشیپ همسر (spousal sponsorship) تسریع خواهد شد. برای این منظور، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) تعداد کارمندان مسئول بررسی اسپانسرشیپ همسر را به میزان 66 درصد افزایش داد و در حد فاصل اکتبر تا دسامبر 2020 هر ماه تعداد 6,000 درخواست را پردازش و نهایی کرد (seeking to process).

کانادا در تحقق اهداف تعیین شده پیشرفت قابل توجهی داشته است، به طوری که طی این دوره در مجموع وضعیت 15,999 پرونده کاملاً مشخص شده است و از این تعداد 14,816 درخواست مورد تأیید قرار گرفته است، 837 پرونده رد شده است و 346 مورد هم باز پس فرستاده شده است. گزارشات نشان می‌دهد که دو سوم از درخواست‌ها مربوط به افراد خارج از کانادا است (outside).

علیرغم پیشرفت های مثبتی که در این راستا صورت گرفته است، زمان پردازش همچنان نیاز به اصلاح دارد. پیش از آغاز پاندمی، میانگین زمان پردازش حدود 12 ماه بود. در حال حاضر زمان پردازش درخواست هایی که از خارج از کشور ارائه شده 17 ماه و درخواست های داخلی 15 ماه گزارش شده است.

اداره IRCC در نظر دارد با استفاده از تکنولوژی های جدید همچون ابتکار عملی که به تازگی در پروژه پایلوت برای دیجیتالی کردن درخواستهای کاغذی اجرا شده، مشکل زمان پردازش درخواستها را حل کند. هدف پروژه پایلوت این است که کارکنان از راه دور بتوانند روند پردازش درخواستها را به سرعت انجام دهند. اداره مهاجرت همچنین انجام مصاحبه با متقاضیان از راه دور را آغاز کرده است. این ابتکارات به هدف تسریع، اولویت بندی و نهایی کردن بیشتر درخواستها در نظر گرفته شده است، لازم به ذکر است که کانادا در حال دستیابی به این اهداف است.

اسپانسر شدن برای همسر به جهت مهاجرت به کانادا چگونه انجام میشود؟
اولین مرحله تعیین این موضوع است که آیا واجد شرایط لازم برای حمایت یا اسپانسری از همسر خود برای پیوستن به شما در کانادا هستید (eligible to sponsor). شما می‌بایست یک شهروند کانادایی، از اقوام اولیه کانادا یا دارای اقامت دائم کانادا باشید تا واجد شرایط لازم برای اسپانسری گردید. در ضمن لازم است حداقل 18 سال سن داشته بشید و ثابت کنید که هیچ گونه کمک هزینه اجتماعی دریافت نمی کنید، مگر دارای معلولیت باشید.

علاوه بر این، باید بتوانید ثابت کنید که دارای یک برنامه مالی (financial plan) مناسب هستید و به خوبی میتوانید نیازهای اولیه همسرتان را فراهم کنید. در صورتی که خارج از کشور هستید باید اثبات کنید که قصد دارید به کانادا بازگشته و با فردی که خواستار اسپانسری شما شده زندگی کنید.

شما باید به صورت قانونی با همسرتان ازدواج کرده و حداقل 18 سال سن داشته باشید. زوج هایی که رابطه آنها بر اساس کامن لا (Common-law) است باید حداقل 18 سال سن داشته و حداقل 12 ماه متوالی با یکدیگر زندگی کرده باشند. برای اسپانسری از طریق شریک زندگی (Conjugal partners)، شریک زندگی شما باید حداقل 18 سال سن داشته و حداقل 12 ماه متوالی با شما رابطه داشته باشد، خارج از کانادا اقامت داشته باشد و به خاطر موانع مهم و قابل توجه قادر به زندگی یا ازدواج با شما در کشور خود نباشد. به عنوان مثال ازدواج همجنسگرایان در آن کشور مجاز نباشد.

زمانی که صلاحیت شما برای اسپانسری محرز گردید، باید دو درخواست متفاوت (1) درخواست اسپانسرشیپ و (2) درخواست اقامت دائم را ارسال نمایید. برای شروع کار ابتدا فرمهای درخواست را از وب‌سایت IRCC دانلود کنید. سپس هزینه های اداری مورد نیاز را پرداخت کرده و درخواست نهایی خود را از طریق پست برای IRCC ارسال کنید.

به خدمات ویزای کانادا نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید