مروری بر نتایج مهاجرت از طریق PNP کانادا در سپتامبر 2021

مروری بر نتایج مهاجرت از طریق PNP کانادا در سپتامبر 2021
رزرو وقت مشاوره

در ادامه خلاصه‌ ای از آخرین نتایج برنامه‌ های منتخب استانی در سرتاسر کانادا ارائه شده است.

در ماه سپتامبر 2021، برنامه های منتخب استانی یا PNP کانادا حدود 6,500 دعوتنامه برای داوطلبان جهت ارائه تقاضا برای مهاجرت به استان مورد نظر ارسال کردند.

تقریباً تمامی استان ها و اراضی کانادایی به غیر از کبک و نوناووت، برنامه منتخب استانی خود (Provincial Nominee Program) را برگزار می‌کنند. داشتن برنامه مهاجرت به مقامات هر استان اجازه می‌دهد تا مناسب ‌ترین داوطلبان را بر اساس نیاز بازار کار داخلی خود انتخاب کنند و اسکان جمعیت مهاجر را در حوزه قضایی خود مدیریت کنند. هر استان معیارهای خود را برای انتخاب نیروی کار خارجی واجد شرایط برای اعطای اقامت دائم کانادا تحت برنامه PNP دارد.

در حالی که دولت فدرال بر مسیرهای اصلی مهاجرت، سطوح مهاجرت و تمامی ابعاد اقامت دائم و مقررات شهروندی نظارت دارد، استان های کانادا از طریق برنامه PNP نقش مهمی در انتخاب مهاجران ایفا می‌کنند.

از زمان راه اندازی برنامه PNP در سال 1998، این برنامه به دومین مسیر پر طرفدار برای اخذ اقامت دائم در کانادا تبدیل شده است. انتظار می‌رود در حد فاصل 2021 تا 2023 تنها از طریق برنامه PNP سالانه بیش از 80,000 مهاجر بتوانند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

نتایج ماه سپتامبر اکسپرس انتری متمرکز بر برنامه PNP

اکثر استان ها و اراضی که در سیستم اکسپرس انتری شرکت کرده اند حداقل یک برنامه PNP دارند که مرتبط با سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال است. این سیستم یکی از روش‌های اصلی مهاجرت اقتصادی به کانادا به شمار می رود.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا از ابتدای سال 2021 تا آخر سپتامبر به طور متوسط هر دو هفته یکبار قرعه کشی اکسپرس انتری مختص PNP برگزار کرده است (PNP–specific Express Entry draws).

در ماه سپتامبر، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا 3 قرعه کشی اکسپرس انتری برای داوطلبان PNP برگزار کرد، به ترتیب در اول سپتامبر 635 دعوتنامه، در 15 سپتامبر 521 دعوتنامه و در نهایت در 29 سپتامبر 761 دعوتنامه برای داوطلبان صادر کرد تا تقاضای خود برای اخذ اقامت دائم را ارسال نمایند. تعداد دعوتنامه های اکسپرس انتری PNP که طی این ماه صادر شده است در مقایسه با ماه های قبل بالاتر بوده است.

از ابتدای 2021، اداره مهاجرت فقط قرعه کشی های PNP و کلاس نیروی کار دارای سابقه کار در کانادا (CEC) را برگزار کرده است. 18 قرعه کشی اختصاصی PNP برگزار کرده و تعداد دعوتنامه‌ ها نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

اونتاریو

این استان از طریق برنامه منتخب مهاجرت به اونتاریو یا OINP (Ontario Immigrant Nominee Program) طی ماه سپتامبر در مجموع 5 قرعه کشی برگزار کرده است.

در 14 سپتامبر 2021، اونتاریو قرعه کشی مخصوص فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا برگزار کرد. این استان از 691 دانشجوی بین المللی فارغ التحصیل شده در کانادا دعوت کرد تا تقاضای خود برای استان مربوطه را ارسال کنند. در واقع اونتاریو از 627 داوطلب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد که امتیاز EOI ایشان حداقل 35 بوده و از 64 داوطلب فارغ التحصیل دکترا با امتیاز EOI بالای 16 دعوت کرد تا تقاضای اقامت خود را ارسال نمایند.

در دور بعدی قرعه کشی، اونتاریو یک قرعه کشی مخصوص پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما (نیروی کار خارجی) و پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما (دانشجویان بین المللی) برگزار کرد. پس از آن در 21 و 22 سپتامبر قرعه کشی های دیگری در استان اونتاریو برگزار شد و در پی آن از حدود 1000 نفر دیگر دعوت شد تا تقاضای خود برای این استان را ارسال کنند.

در مجوع استان اونتاریو در ماه سپتامبر از 1751 داوطلب مهاجرت دعوت کرد تا برای برنامه منتخب استانی تقاضای خود را ارائه نمایند. در حالی که ماه قبل از 875 نفر دعوت شده بود.

آلبرتا

در ماه سپتامبر، سیستم اکسپرس انتری مختص برنامه منتخب مهاجرت استان آلبرتا (AINP)، 3 دوره قرعه کشی بزرگ برگزار کرد. در هفتم، چهاردهم و بیست و یکم سپتامبر در پی قرعه کشی های انجام شده در این استان برای 1335 نفر دعوتنامه صادر شد.

مانیتوبا

استان مانیتوبا دو قرعه کشی از طریق برنامه های نیروی کار متخصص در مانیتوبا، سیستم آموزش بین الملل و نیروی کار متخصص بین الملل برگزار کرد. این قرعه کشی ها در 2 و 23 سپتامبر برگزار شد و در مجموع 1252 نامه برای داوطلبان صادر شد تا تقاضای خود را ارسال نمایند. از این تعداد، 236 داوطلب برای سیستم اکسپرس انتری معرفی شدند.

بریتیش کلمبیا

طی ماه سپتامبر، استان بریتیش کلمبیا در مجموع 6 قرعه کشی برگزار و از 994 داوطلب دعوت کرد تا تقاضای خود برای یک برنامه منتخب استانی از طریق سیستم اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و سیستم مهاجرت نیروی متخصص ارسال کنند. تعداد افراد دعوت شده ابتدای سال جاری تقریباً در هر ماه برابر بوده است.

ساسکاچوان

برنامه منتخب مهاجرت استان ساسکاچوان یا SINP (Saskatchewan Immigrant Nominee Program)، چندین دوره قرعه کشی از طریق اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز، نیروی کار متخصص بین‌الملل در هشتم و بیست و هفتم سپتامبر برگزار کرد. این استان در مجموع از 919 نفر دعوت کرد تا تقاضای خود برای برنامه منتخب استان را ارسال کنند.

ساسکاچوان دومین دوره قرعه کشی مخصوص کارآفرینان را نیز در 2 سپتامبر برگزار کرد و از 41 نفر با حداقل امتیاز 110 دعوت کرد.

دوره بعدی قرعه کشی مخصوص کارآفرینان در 4 نوامبر 2021 برگزار خواهد شد.

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد یک دوره قرعه کشی از قبل برنامه ریزی شده در 16 سپتامبر برگزار کرد و برای 143 داوطلب مهاجرت دعوتنامه ارسال کرد. از این تعداد 129 دعوتنامه برای داوطلبان برنامه اکسپرس انتری و نیروی کار تأثیر گذار صادر شد و دعوتنامه های باقیمانده برای داوطلبان برنامه کسب و کار تأثیر گذار با حداقل امتیاز 72 صادر شد.

نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا چندین دوره قرعه کشی جدید در ماه سپتامبر برگزار کرد و در مجموع از طریق دو برنامه برای 30 نفر دعوتنامه صادر کرد. این دو قرعه کشی در 13 سپتامبر برگزار شد، 28 دعوتنامه برای داوطلبان برنامه کارآفرینی با حداقل امتیاز 120 صادر شد. دو دعوتنامه باقیمانده نیز برای داوطلبان برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی با حداقل امتیاز 57 (International Graduate Entrepreneur) صادر شد.

برنامه منتخب استانی یا PNP چیست

برنامه PNP به استان ها و اراضی کانادا اجازه می دهد تا افراد منتخب خود برای مهاجرت دائم را انتخاب کنند.

دو نوع برنامه PNP وجود دارد:

  • برنامه Base
  • برنامه Enhanced

برنامه منتخب Base مربوط به داوطلبان خارج از سیستم اکسپرس انتری است، این برنامه توسط خود استان ها مدیریت می شود.

داوطلبان برای اینکه بتوانند پس از داوطلبی در برنامه Base موفق به اخذ اقامت دائم شوند، باید یک فرایند دو مرحله ای را پشت سر بگذارند. در مرحله اول داوطلبان بایستی معیار یک برنامه PNP را داشته باشند و پس از موفقیت در این مرحله، یک گواهی دریافت خواهند کرد. پس از دریافت این گواهی می توانند برای موقعیت اقامت دائم به دولت فدرال تقاضا دهند.

برنامه منتخب Enhanced مرتبط با سیستم اکسپرس انتری است. اداره های مهاجرت هر استان می‌توانند داوطلبان اکسپرس انتری را بررسی کنند و متقاضیان واجد شرایط را انتخاب نمایند. استان ها از این داوطلبان دعوت می کنند تا برای برنامه منتخب استانی تقاضا دهند.

اگر داوطلبان دعوتنامه یک برنامه منتخب استانی را از طریق سیستم Enhanced دریافت کنند، 600 امتیاز به مجموع امتیازهای سیستم رتبه بندی جامع (CRS) ایشان اضافه خواهد شد. این امتیاز تضمین می کند داوطلب از طریق سیستم اکسپرس انتری یک دعوتنامه برای ارائه تقاضای اقامت دائم خود دریافت خواهد کرد.

به خدمات اخذ اقامت کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید