سریعترین شروع اکسپرس انتری کانادا

سریعترین شروع اکسپرس انتری کانادا
رزرو وقت مشاوره

از 5500 کاندید اکسپرس انتری با حداقل امتیاز ۴۹۰ در دومین قرعه کشی سال 2023 دعوت شد.

اداره مهاجرت کانادا IRCC یک قرعه کشی غیر منتظره برگزار کرد که قرعه کشی اکسپرس انتری را در دو هفته متوالی نشان می دهد. IRCC در حال حاضر 11000 کاندید اکسپرس انتری را در سال 2023 دعوت کرده است که سریعترین شروع اکسپرس انتری تا کنون است.

(IRCC) برای 5500 نامزد با حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) 490 دعوت نامه صادر کرد. همچنین هیچ برنامه ای مشخص نشده بود، به این معنی که نامزدهای واجد شرایط از کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال دعوت شدند. (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP). همه برنامه هایی هستند که تحت سیستم اکسپرس انتری کار می کنند.

قرعه کشی غافلگیرکننده بود زیرا دومین دور دعوتنامه اکسپرس انتری در هفته های متوالی را رقم زد. IRCC چهارشنبه گذشته 11 ژانویه قرعه کشی را برگزار کرده بود که در آن از 5500 نامزد نیز دعوت شد. امتیاز CRS برای قرعه کشی هفته گذشته 507 بود، به این معنی که امتیاز CRS بین تساوی ها 17 امتیاز کاهش یافته است.

IRCC در ابتدا امتیاز این قرعه کشی را 507 گزارش کرد، اما از آن زمان به امتیاز 490 به روزرسانی شد. قرعه کشی هفته گذشته اولین بار از زمان قرعه کشی 23 نوامبر 2022 بود. قرعه کشی های اکسپرس اینتری تقریباً هر دو هفته یکبار و معمولاً چهارشنبه انجام می شود. IRCC توضیحی در مورد دلیل توقف قرعه کشی ها در این مدت ارائه نکرده است.

با این وجود، این واقعیت که قرعه کشی ها در هفته های متوالی برای شروع سال 2023 انجام شده است، نشان دهنده تمایل IRCC برای جذب مهاجران ماهرتر در کانادا در سال جاری است. 11,000 ITA که قبلاً صادر شده بود، سریعترین شروع اکسپرس انتری را از زمان راه اندازی آن در سال 2015 نشان می دهد و رکورد قبلی 10,000 ITA را که در ژانویه 2021 صادر شده بود را تحت الشعاع قرار می دهد.

اکسپرس انتری دارای استاندارد خدماتی برای ارائه اقامت دائم به اکثر نامزدهای موفق تنها در شش ماه است که سریعترین استاندارد خدمات در بین بیش از 100 مسیر مهاجرت نیروی ماهر مختلف در کانادا است.

IRCC در حال توسعه دسته بندی ها برای قرعه کشی های هدفمند اکسپرس انتری

از زمانی که بیل C-19 موافقت سلطنتی را در ژوئن گذشته دریافت کرد، IRCC برای ایجاد دسته بندی های قرعه کشی جدید برای نامزدها در برنامه های اکسپرس انتری کار می کند. این یک انحراف عمده با روش فعلی دعوت از نامزدها است که صرفاً بر اساس نمره بالا در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) است.

دسته بندی های ممکن برای قرعه کشی های هدفمند

دسته بندی ها بر اساس ویژگی های داوطلب مانند شغل، تجربه کاری، تحصیلات و توانایی های زبانی آنها خواهد بود. وزیر مهاجرت می گوید که این امر با دعوت از نامزدهایی که در موقعیت بهتری برای پر کردن شکاف های فوری در نیروی کار کانادا هستند، از اولویت های اقتصادی کانادا حمایت می کند.

قرعه کشی ها ممکن است برای هدف قرار دادن کاندیداهای اکسپرس انتری که دارای تجربه کاری خاص مرتبط با بخش مورد تقاضای نیروی کار هستند، انجام شود.

همچنین این امکان وجود دارد که IRCC دسته بندی هایی را ایجاد کند تا به دانشجویان بین المللی در کانادا کمک کند تا از طریق اکسپرس اینتری اقامت دائم داشته باشند، به خصوص اگر دانشجو مدرک یا دیپلمی را برای رشته مورد تقاضا از یک مؤسسه آموزشی تعیین شده دریافت کرده باشد.

ساکنان موقت به دلایل مشابه به عنوان یک دسته در نظر گرفته می شوند. مشخص شده است که افرادی که سابقه کار موقت کانادایی دارند، ادغام بهتری در بازار کار دارند.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید