پیشنهاد اعطای مجوز کار آزاد به دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

پیشنهاد اعطای مجوز کار آزاد به دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

افراد واجد شرایط دارای جواز کار پس از فارغ التحصیلی از این پس می توانند برای دریافت یک مجوز کار آزاد افزون بر جواز خویش اقدام کنند، این مجوز حداکثر 18 ماه اعتبار خواهد داشت.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، در 22 آوریل 2022 یک سیاست جدید و موقتی را اعلام کرد که بر اساس آن فارغ التحصیلان بین المللی اجازه خواهند داشت برای مدت زمان طولانی تر در کانادا بمانند.

از تابستان امسال، فارغ ‌التحصیلان بین ‌المللی دارای جواز کار پس از فارغ ‌التحصیلی (PGWP) که در حال حاضر در کانادا حضور دارند و جواز کار ایشان در حد فاصل ژانویه تا دسامبر 2022 منقضی می‌ شود، به مدت 18 ماه واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد دیگر خواهند بود. در شرایط عادی، PGWP قابل تمدید یا تجدید نیست. جزئیات بیشتر در مورد این طرح در هفته های آتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

این اقدام به دارندگان جواز PGWP اجازه می دهد مدت بیشتری در کانادا بمانند، تجربه کاری بیشتری به دست آورند و شانس خود برای اخذ اقامت دائم را افزایش دهند. با توجه به اینکه قرعه کشی اکسپرس انتری برای داوطلبان برنامه‌ نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا (CEC) از سپتامبر گذشته تا به حال متوقف شده است، برخی از دارندگان PGWP که جواز ایشان در حال انقضا است (PGWP holders whose permits are expiring)، می بایست برای اخذ مجوز کار جدید درخواست دهند، از شغل خود استعفا داده یا حتی کشور را ترک کنند.

به گزارش اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، حدود 95000 مجوز PGWP در سال 2022 منقضی خواهد شد و برآورد شده که 50,000 نفر از مزایای این سیاست جدید بهره مند خواهند شد.

این سیاست همزمان با اقدامات گسترده کانادا در حمایت از مهاجران کلاس اقتصادی از سوی فریزر اعلام شده است. طبق آخرین اخبار، قرعه کشی اکسپرس اینتری برای نیروی کار متخصص شامل داوطلبان برنامه CEC (نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا) و FSWP (نیروی کار متخصص فدرال) در ماه جولای از سر گرفته خواهد شد.

اداره مهاجرت کانادا در ماه های اخیر سرعت پردازش پرونده ها را افزایش داده است. در سه ماهه اول سال 2022، کانادا بیش از 100,000 درخواست مجوز کار را بررسی کرده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر شده است.

سال گذشته، بیش از 157,000 دانشجوی سابق موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شدند، وضعیت اقامت بیش از 88,000 نفر از آنها مستقیماً از یک جواز PGWP به اقامت دائم تغییر کرد.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید