نتایج برنامه PNP کانادا در مارس 2022

نتایج برنامه PNP کانادا در مارس 2022
رزرو وقت مشاوره

برنامه های منتخب استانی کانادا (PNP) در ماه مارس حدود 5,000 دعوتنامه برای ارائه درخواست مهاجرت به استان انتخابی صادر کردند. این تعداد دعوتنامه تقریباً مشابه با ماه قبل (فوریه 2022) است.  

برنامه PNP، یک برنامه مهاجرتی است که به طور مشترک توسط دولت فدرال، مراجع استانی و منطقه ای مدیریت می شود. استان ها و اراضی کانادا از این طریق می توانند برنامه های مهاجرتی مختص خود را ایجاد کنند و به نحوی بهتر نیازهای بازار کار و اهداف توسعه اقتصادی خود را تأمین نمایند.

کانادا در سال 1998 برنامه PNP را معرفی کرد و هدف از ارائه آن را توزیع یکنواخت مزایای مهاجرت بین تمامی استان ها اعلام کرد، ضمن اینکه مهاجرت به استان های کوچکتر و مناطق کم جمعیت کشور را تشویق می کرد. امروزه، PNP سهم قابل توجهی از مهاجرت اقتصادی به اکثر استان ها و اراضی کانادا را به خود اختصاص داده است. در واقع، بسیاری از استان های کوچکتر کانادا مانند نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، مانیتوبا و ساسکاچوان برای تأمین نیازهای جمعیتی و نیروی کار  مورد نیاز بازار به این برنامه وابسته هستند.

انتظار می رود تا سال 2024، برنامه PNP به تنهایی بیش از 93,000 مهاجر در سال را بپذیرد و اقامت دائم را به ایشان اعطا کند.

برنامه‌ های PNP مرتبط با سیستم اکسپرس انتری

اکثر استان ها و اراضی کانادا حداقل یک برنامه PNP دارند که مرتبط با سیستم فدرال اکسپرس انتری است. سیستم اکسپرس انتری 3 برنامه اصلی دولت فدرال به شرح زیر را مدیریت می‌ کند:

برنامه ‌های مختلف PNP مرتبط با سیستم اکسپرس انتری به استان ها اجازه می دهد تا داوطلبانی را انتخاب و دعوت کنند که در سیستم اکسپرس انتری پروفایل دارند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به جهت کاهش تأخیر در فرایند پردازش پرونده ها و همچنین کاهش حجم پرونده های به تعویق افتاده که وضعیت متقاضیان اقامت دائم را تحت تأثیر قرار داده است، به طور موقت صدور دعوتنامه اکسپرس انتری برای داوطلبان برنامه های FSWP ،CEC و FSTP را متوقف کرده است.

لازم به ذکر است که وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، به تازگی اعلام کرد: «این وقفه موقتی است و به زودی قرعه کشی این برنامه ها مجدداً آغاز خواهد شد، البته تاریخ مشخصی برای آن هنوز مشخص نشده است.» با این حال، با توجه به اهمیت برنامه PNP برای استان ها و اراضی مختلف کانادا، اداره IRCC اطمینان داده است که دعوتنامه های اکسپرس انتری برای داوطلبان PNP همچنان هر دو هفته یکبار صادر می شود.

در ماه قبل رکورد جدیدی در صدور دعوتنامه ثبت شد و طی دو قرعه کشی برای حدود 2,145 داوطلب دعوتنامه ارائه درخواست مهاجرت ارسال شد. در مقایسه با ماه قبل که در مجموع برای 1,428 داوطلب PNP دعوتنامه صادر شده بود، تقریباً دو برابر شده است. در ماه مارس این روند ادامه یافت و تقریباً از 3,000 داوطلب حاضر در سه قرعه کشی اکسپرس انتری مختص برنامه PNP دعوت شد (PNP-specific Express Entry draws).

آلبرتا

در ماه مارس استان آلبرتا نتایج قرعه کشی های دو برنامه مهاجرت برتر (AAIP) را اعلام کرد، در مجموع 700 دعوتنامه صادر شد. این استان در 8 مارس از 350 داوطلب و در 24 مارس از 350 داوطلب دیگر تحت برنامه اکسپرس انتری مختص آلبرتا دعوت به عمل آورد.

آلبرتا همچنین در 4 مارس اعلام کرد برای کمک به اوکراینی ها اقداماتی را انجام خواهد داد. از جمله این اقدامات می توان به «اولویت دادن به پردازش پرونده های اوکراینی ها»، «چشم پوشی از هزینه انجام خدمات»، و در برخی از پرونده ها، «پذیرش پرونده های ناقص» اشاره کرد.

بریتیش کلمبیا

از طریق برنامه منتخب استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)، این استان از داوطلبان استانی دارای بالاترین امتیاز به صورت هفتگی دعوت می کند. داوطلبان دعوت شده می توانند از طریق اکسپرس انتری مختص استان بریتیش کلمبیا، سیستم مهاجرت نیروی متخصص و همچنین برنامه مهاجرت نیروی کار حوزه فناوری درخواست دهند.

این استان در ماه مارس از بیش از 900 داوطلب دعوت کرد تا درخواست خود را برای برنامه اکسپرس انتری استان بریتیش کلمبیا، سیستم مهاجرت نیروی متخصص، برنامه مهاجرت نیروی کار حوزه فناوری و برنامه آزمایشی منطقه ای- مهاجرت کارآفرینان (Entrepreneur Immigration – Regional Pilot) ارسال نمایند.

به علاوه این استان در دهم مارس اعلام کرد: «با ایجاد تغییراتی در برنامه مهاجرت نیروهای متخصص BC PNP، تلاش می کند کمبود کارکنان بخش بهداشت و درمان و مربیان کودکان را جبران کند. این تغییرات شامل یک فهرست جدید از مشاغل داری اولویت برنامه BC PNP و برگزاری قرعه کشی های دوره ای مختص این مشاغل می شود. دستیاران حوزه بهداشت و درمان و دندانپزشکی نیز به عنوان مشاغل واجد شرایط در گروه نیروی کار اکسپرس انتری این استان قرار گرفتند (Entry Level and Semi-Skilled)، به علاوه شرط 2 سال سابقه کار مستقیم و مرتبط با 2 سال سابقه کار تخصصی در گروه نیروی کار متخصص بریتیش کلمبیا جایگزین شد.

مانیتوبا

مانیتوبا به طور منظم از طریق سه برنامه: نیروی کار متخصص در مانیتوبا، نیروی کار متخصص خارج از کشور و برنامه آموزش بین المللی، دعوتنامه صادر می کند.

این استان دو قرعه کشی را در 10 مارس و 24 مارس برگزار کرد و در مجموع 311 نامه صادر شد، از این تعداد 76 نامه برای داوطلبان دارای پروفایل معتبر اکسپرس انتری ارسال شد.

این استان نیز از جمله استان های کانادا بود که برنامه های ویژه ای را برای اوکراینی ها تدارک دید. برای این منظور مانیتوبا قرعه کشی های EOI را برای افراد واجد شرایط برنامه MPNP و تحت تأثیر موقعیت کنونی اوکراین برگزار کرد.

مانیتوبا تا به حال دو مرتبه این قرعه کشی اختصاصی را برگزار کرده است، یک مورد در 10 مارس که از 71 داوطلب دعوت کرد و یک مورد هم در 18 مارس برگزار کرد و در آن از 16 نفر دعوت کرد تا درخواست خویش را ارسال کنند.

انتاریو

برنامه منتخب استان انتاریو (OINP) در ماه مارس در مجموع برای 2,430 نفر دعوتنامه صادر کرد.

اولین قرعه کشی در 1 مارس برگزار شد و این استان از 1,320 داوطلب دارای پیشنهاد شغلی از کارفرما (Employer Job Offer)، تحت برنامه های نیروی کار خارجی (Foreign Worker,)، دانشجویان بین المللی (International Student) و نیروی کار متخصص مورد نیاز (In-Demand Skills) و همچنین برنامه ویژه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد (Masters Graduate stream) دعوت به عمل آورد.

قرعه کشی بعد در 4 مارس برگزار شد و در این دور از 21 داوطلب برنامه کارآفرینی دعوت شد.

قرعه کشی سوم در 24 مارس برگزار شد، در این قرعه کشی از 471 داوطلب مهاجرت به استان انتاریو که واجد شرایط برنامه نیروی کار فنی اکسپرس انتری استان انتاریو بودند دعوت کرد تا درخواست خویش را ارائه دهند.

آخرین قرعه کشی هم در 30 مارس برگزار شد و در این دور نیز مجدداً از داوطلبان دارای پیشنهاد شغلی از کارفرما، تحت برنامه نیروی کار خارجی (Foreign Worker) و نیروی کار متخصص مورد نیاز (In-Demand Skills) و برنامه ویژه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد (Masters Graduate stream) دعوت شد. در این دور برای 618 داوطلب دعوتنامه ارائه درخواست مهاجرت به استان انتاریو صادر شد.

جزیره پرنس ادوارد

قرعه کشی های برنامه منتخب استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) از قبل برنامه ریزی شده و ماهی یک بار برگزار می شود. یک قرعه کشی PEI PNP در 17 مارس برگزار شد و در نهایت از 141 داوطلب برنامه نیروی کار مورد نیاز بازار کار و برنامه اکسپرس انتری و 11 داوطلب برنامه مهاجرت تجاری (Business Impact stream) دعوت شد.

ساسکاچوان

ساسکاچوان نتایج مربوط به یک قرعه کشی برای سیستم EOI کارآفرینی را منتشر کرد که در 3 مارس برگزار شده بود. در این دوره برای 58 داوطلب دعوتنامه صادر شد. این استان همچنین تاریخ قرعه کشی های بعدی این سیستم را 5 می، 7 جولای، 1 سپتامبر و 3 نوامبر اعلام کرد.

ساسکاچوان در 7 مارس 2022، به جهت جذب نیروی کار حوزه فناوری یک مسیر جدید مهاجرت ویژه نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه فناوری (launched the new Tech Talent Pathway) را تحت برنامه منتخب استانی ساسکاچوان (SINP) راه اندازی کرد. این مسیر به هدف جبران کمبودها نیروی کار بخش فناوری استان ساسکاچوان ایجاد شد. متقاضیان باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای استان ساسکاچوان در یکی از 11 موقعیت شغلی حوزه فناوری داشته باشند.

مسئولین برنامه منتخب استانی ساسکاچوان (SINP) در 8 مارس از 85 داوطلب دعوت کردند تا درخواست خود را به این استان ارسال نمایند. در این دوره در مجموع 39 دعوتنامه برای داوطلبان اکسپرس انتری و 43 دعوتنامه برای داوطلبان مشاغل مورد نیاز ارسال شد.

با توجه به شرایط بحرانی اوکراین، ساسکاچوان چندین دوره قرعه کشی نیز برای افرادی که در حال حاضر کشور محل سکونت ایشان کشور اوکراین است برگزار کرد. اولین قرعه کشی در 4 مارس برگزار شد و در این دوره 36 دعوتنامه ارسال شد، دومین دوره در 8 مارس برگزار شد و 3 دعوتنامه برای داوطلبان صادر شد.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید