کانادا نیاز به نیروی با استعداد در حوزه تکنولوژی دارد

کانادا نیاز به نیروی با استعداد در حوزه تکنولوژی دارد

در حال حاضر فرصت‌های شغلی بیشتری در حوزه تکنولوژی نسبت به قبل از شیوع کروناویروس موجود است.

کانادا با کمبود نیروی متخصص در زمینه تکنولوژی مواجه است و از این رو شرکت‌های کانادایی تلاش می‌کنند افراد با استعداد و نیروهای متخصص خارجی را جذب کنند.

پاندمی COVID-19 تأثیر نامطلوبی بر اقتصاد کانادا داشته و سه میلیون شغل را تحت تأثیر قرار داده است.

زمانی که کانادا به جهت جلوگیری از شیوع ویروس وارد قرنطینه شد، مشاغل بخش‌های اطلاعات و تکنولوژی به شدت صدمه دیدند. فرصت‌های شغلی تحت گروه STEM بر خلاف سایر مشاغل به نحوی قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند.

در حقیقت حتی فرصت‌های شغلی تحت گروه STEM در مقایسه با دوران قبل از پاندمی COVID-19 بیشتر شده است. استخدام در مشاغل STEM در سرتاسر کشور در ماه اکتبر 7/8 درصد بالاتر از ماه فوریه بوده است. از جمله مشاغل مربوط به این حوزه می‌توان به برنامه‌نویسان، مهندسان و سایر نیروی کار بخش تکنولوژی اشاره کرد.

یکی از دلایل افزایش فرصت‌های شغلی حوزه تکنولوژی در دوران پاندمی را می‌توان به افزایش مشاغل آنلاین این صنعت نسبت داد که امکان دورکاری کارمندان را فراهم آورده است.

شرکت‌های خارجی نیز شروع به استفاده از نیروی متخصص و با استعداد کانادایی کرده‌اند. با توجه به اینکه شرکت‌های حوزه تکنولوژی اکنون متوجه شده‌اند که کارمندان می‌توانند از راه دور و از هر جایی کار کنند، بسیاری از آن‌ها فرصت‌های شغلی مناسبی را به کانادایی‌های پیشنهاد داده‌اند. از این رو شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی همچون گوگل و فیسبوک طی 5 سال گذشته فرصت‌های شغلی قابل توجهی را در کانادا ایجاد کرده‌اند.

کانادا قصد دارد شهرت خود به عنوان یک قطب تکنولوژی در جهان را حفظ کند. در نتیجه بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت نرم‌افزار Gatik در اوایل سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی در تورنتو برای جذب استعدادهای داخلی را از دانشگاه واترلو و دانشگاه تورنتو افتتاح کرد.

 نیروی متخصص حوزه تکنولوژی در کانادا به دلیل سطح حقوق بالاتر به ایالات متحده امریکا می‌روند، از این روی فرصت‌های شغلی این حوزه در کانادا افزایش یافته است. به همین بسیاری از شرکت‌های کانادایی برای پر کردن موقعیت‌های شغلی خالی خود به دنبال نیروی کار متخصص مهاجر جدید هستند. کانادا در حال جذب ده‌ها هزار نیروی کار خارجی با مهارت بالا و دانشجویان حوزه STEM به این کشور است.

به علاوه کانادا به تازگی اعلام کرده است که بین سال‌های 2021 تا 2023 در نظر دارد سالانه 400,000 متقاضی اقامت دائم کانادا را بپذیرد. این سیاست در راستای این واقعیت است که کانادا برای احیای اقتصاد خود به مهاجرین جدید نیاز دارد.

برنامه مهاجرت استعداد جهانی

برنامه مهاجرت استعداد جهانی GTS (Global Talent Stream) یک برنامه مهاجرت سریع فدرال است که به کارفرمایان کمک می‌کند نیروی کار خارجی متخصص و دارای مهارت بالا را به صورت موقت جذب و حفظ نماید. تحت برنامه GTS، کارفرمایان به یک ارزیابی تأثیر بازار کار یا LMIA (Labour Market Impact Assessment) نیاز دارند. این ارزیابی اثبات می‌کند تمامی گزینه‌های ممکن برای استخدام نیروی کار متخصص داخلی را مورد بررسی قرار داده‌اند. فرایند ارزیابی 2 هفته طول می‌کشد.

پس از انجام ارزیابی، ملت‌های خارجی می‌توانند برای ورود به کانادا از طریق برنامه GTS درخواست نمایند. کانادا درخواست‌های این افراد را ظرف 2 هفته بررسی خواهد کرد. در واقع تنها 4 هفته طول می‌کشد تا یک نیروی کار خارجی از طریق این برنامه به کانادا وارد شود.

به خدمات اخذ ویزای کاری نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید