کانادا راهنمای ورود دانشجویان بین‌المللی در دوران کروناویروس را منتشر کرد

تحصیل در دوران کرونا

برخی از دستورالعمل‌های مهم برای دانشجویان بین‌المللی در راه ورود به کانادا هم‌اکنون در وب‌سایت دولت در دسترس است.

دولت فدرال یک راهنما برای دانشجویان بین‌المللی که قصد ورود به کانادا را دارند و همچنین محدودیت‌های سفر را منتشر کرده است.

این راهنما تحت عنوان «COVID-19: راهنمای ورود دانشجویان بین‌المللی به کانادا که از خارج از کشور قصد ورود دارند» در دسترس قرار دارد. گفتنی است که در این راهنما، خلاصه‌ای از وظایف و مسئولیت‌های DLIs (موسسات آموزشی منتخب)، استان‌ها و اراضی و البته دولت کانادا در پشتیبانی از دانشجویان بین‌المللی شرح داده شده است.

به علاوه لازم به ذکر است این راهنما همراه با توصیه‌های بهداشتی سازمان بهداشت عمومی کانادا ارائه شده است.

برخی از نکات مهم این راهنما در بخش زیر ارائه شده است و دانشجویان بین‌المللی برای مشاهده کل راهنما می‌توانند به وب‌سایت دولت (government webpage) مراجعه کنند.

نکاتی که قبل از ورود به کانادا باید بدانیم

تمامی دانشجویان بین‌المللی یا هر کدام از اعضای خانواده که همراه آن‌ها هستند در صورت داشتن علائم COVID-19 اجازه سوار شدن به هواپیما را ندارند. در صورتی که علائم به محض ورود به کانادا مشاهده شوند، یک مأمور بهداشت کانادا، آزمایش و غربال‌گری مورد نیاز را انجام خواهد داد و فرد مورد نظر اجازه ورود به کانادا را نخواهد داشت یا برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان منتقل خواهد شد.

دانشجویان بین‌المللی تنها اجازه دارند برای ورود به یک موسسه آموزشی دارای برنامه آمادگی و مقابله با کروناویروس به کانادا سفر کنند. فهرست موسسات آموزشی مورد تأیید در وب‌سایت دولت (government webpage) قرار دارد و به طور منظم به روز رسانی می‌شود.

دانشجویان بین‌المللی برای ورود به موسسه آموزشی نیاز به مجوز تحصیل یا تأیید مجوز تحصیل در موسسه مربوطه را دارند، اما این مجوز به منزله اجازه سفر به کانادا نیست. زمانی که اجازه سفر به کانادا به دانشجو اعطا شود، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) با دانشجوی تماس خواهد گرفت. در صورت هر گونه تغییر در شرایط موسسات آموزشی یا استان یا منطقه مربوطه، جواز سفر ممکن است لغو گردد.

دانشجویان بین‌المللی برای اینکه اجازه ورود به کانادا را دریافت کنند باید به مأمور خدمات مرزی نشان دهند که سفر آن‌ها به کانادا برای اهداف ضروری و غیر اختیاری (non-discretionary) است و علاوه بر اعلام الزامات دیگر، باید نشان دهند که در حال تحصیل در یکی از موسسات DLI مورد تأیید هستند. در صورتی که دانشجویان بین‌المللی الزامات مربوطه را رعایت نکنند، از ورود به کانادا منع خواهند شد.

برخی از اعضای اصلی خانواده مجاز به همراهی دانشجویان بین‌المللی هستند. این افراد شامل همسر، فرزندان وابسته یا والدین یا سرپرست قانونی در صورتی که دانشجو زیر سن قانونی باشد. اعضای خانواده باید به مأمور مرزی نشان دهد که برای دلایل ضروری و غیراختیاری همچون کمک به دانشجو برای مستقر شدن در کانادا در حال سفر به این کشور هستند.

برنامه‌های قرنطینه

دانشجویان بین‌المللی و هر کدام از اعضای خانواده که همراه آن‌ها هستند به محض ورود به کانادا باید برای 14 روز قرنطینه شوند. آن‌ها باید در طول سفر از ماسک استفاده کنند یا صورت خود را پوشانده باشند، این مسئله شامل محل قرنطینه آن‌ها نیز می‌شود.

برنامه‌های قرنطینه در دوران کرونا

دانشجویان قبل از ورود به کانادا باید برنامه قرنطینه خود را آماده کنند. مأمورین مرزی در زمان بررسی این موضوع که دانشجو می‌تواند به کشور وارد شود یا خیر، برنامه قرنطینه را بررسی خواهند کرد.

دانشجو در دوران قرنطیه باید در محل مناسب اسکان یابد و تمامی علائم مربوط به بیماری در خود را تحت کنترل داشته باشد. آن‌ها باید از حضور در فضاهای عمومی و مشترک اجتناب نمایند و باید به مایحتاج اولیه مانند غذا و دارو دسترسی داشته باشند. علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، لازم است از تماس با افراد در معرض ریسک بالاتر ابتلا به بیماری، همچون افراد سالخورده و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌های یا افراد دارای نقص سیستم ایمنی پرهیز نمایند.

اماکنی دارای محل اسکان مشترک همچون اقامتگاه‌های شبانه روزی یا خوابگاه‌ها برای دوران قرنطیه یا ایزوله قابل قبول نیستند.

به علاوه از دانشجویان بین‌المللی خواسته می‌شود تا صلاحیت خود برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه سلامت کانادا را اثبات و تأیید کنند. در صورتی که تحت پوشش این بیمه قرار نگیرند، می‌توانند قبل از سفر بیمه خصوصی شامل پوشش هزینه‌های COVID-19 را تهیه نمایند.

جریمه نقض قرنطینه حدود 750,000 دلار و 6 ماه زندان است. در صورتی که نقض مقررات قرنطینه منجر به صدمه دیدن فرد دیگری یا ریسک فوت احتمالی این فرد در آینده نزدیک شود، فرد خاطی محکوم به پرداخت جریمه 1 میلیون دلاری و سه سال زندان خواهد شد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید