پذیرش 15,000 مهاجر جدید در کانادا در ماه اکتبر

اخذ اقامت دائمی کانادا

تعداد مهاجرین جدید که در سپتامبر 2020 موفق به اخذ اقامت دائمی کانادا شدند، نسبت به زمان مشابه سال گذشته اعلام شد.

کانادا در اکتبر 2020 پذیرای حدود 15,100 مهاجر جدید بود، این رقم مشابه همان تعدادی است که در ماه سپتامبر پذیرفته شده بودند.

آخرین آمار اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد از آغاز پاندمی کروناویروس تا به حال، اکتبر رتبه دوم در تعداد مهاجرین تازه وارد به کانادا را در اختیار دارد.

البته لازم به ذکر است که سطح مهاجرت به کانادا به دلیل این پاندمی به نحوی قابل توجه کاهش یافته است. قبل از پاندمی، کانادا پذیرای 25,000 تا 35,000 مهاجر جدید در ماه بود.

در اکتبر 2019 کانادا پذیرای 31,000 مهاجر بود که نشان می‌دهد میزان مهاجرت نسبت به سال گذشته تقریباً نصف شده است.

کانادا در حدود 158,600 مهاجر در 10 ماه نخست 2020 را پذیرفته است که با هدف 200,000 مهاجر در پایان سال فاصله قابل توجهی دارد، این اتفاق برای اولین بار از سال 1999 تا به حال رخ داده است. کانادا طی سال گذشته در مجموع بیش از 341,000 مهاجر پذیرفته بود و تا پیش از شیوع پاندمی قصد داشت همین تعداد مهاجر را در سال 2020 بپذیرد.

بیشترین تعداد پذیرش در دوران پاندمی در ماه ژوئن انجام گرفت، در این ماه کانادا 19,000 درخواست اقامت دائمی را پذیرفت.

کاهش مهاجرت به کانادا به دلیل مشکلات ناشی از پاندمی، چالش‌های پیش روی دارندگان تأییدیه اقامت دائمی برای سفر به کانادا و محدودیت‌های مربوط به کروناویروس برای سفر به کانادا است.

علیرغم پاندمی کانادا در نظر دارد سطوح بالایی از متقاضیان اقامت دائم را طی سال‌های آتی بپذیرد. در 30 اکتبر کانادا اعلام کرد که این سطوح بالا در پذیرش مهاجر به جهت جبران کاهش نرخ مهاجرت ناشی از پاندمی است.

برنامه جدید سطوح مهاجرت 2021 تا 2023 (2021-2023 Immigration Levels Plan) باعث خواهد شد کانادا بیش از 400,000 مهاجر جدید در سال بپذیرد که بالاترین نرخ در تاریخ این کشور است.

قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری (Express Entry) به طور منظم در هر هفته برگزار می‌شود، کانادا برای اولین بار بیش از 100,000 دعوتنامه مهاجرت اکسپرس انتری صادر کرده است (100,000 Express Entry immigration invitations).

اکسپرس انتری روش اصلی مدیریت درخواست‌های مهاجرت نیروی کار متخصص است.

با توجه به تداوم وضعیت ناشی از COVID-19، این احتمال وجود دارد اهداف مهاجرت 2021 کانادا نیز تغییر کند. هرچند که امیدواری‌هایی ایجاد شده است و وزارت بهداشت کانادا هفته گذشته نخستین تأییدات (first approval) واکسن COVID-19 را انجام داد و به زودی واکسیناسیون کانادایی‌ها آغاز خواهد شد.

موارد ابتلا به کروناویروس در کانادا در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و همین مسئله باعث اِعمال قرنطینه در برخی شهرها از جمله تورنتو شده است. در عین حال کانادا بیشترین تعداد واکسن کروناویروس نسبت به سرانه جمعیت را در جهان تأمین کرده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد با اجرای بزرگترین کمپین واکسیناسیون در تاریخ این کشور، بحران کنونی به نصف برسد.

اجرای واکسیناسیون گسترده در جهان و کانادا باعث می‌شود، دولت کانادا محدودیت‌های سفر به این کشور را کاهش دهد و سطوح مهاجرت به حالت عادی بازگردد. در خلال این مدت، IRCC همچنان به پذیرش و پردازش درخواست‌های جدید مهاجرت ادامه خواهد داد.

به خدمات اخذ اقامت دائم کانادا نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید