نتایج قرعه کشی برنامه مهاجرت PNP کانادا در ماه ژانویه 2022

نتایج قرعه کشی برنامه مهاجرت PNP کانادا در ماه ژانویه 2022
رزرو وقت مشاوره

برنامه های منتخب استانی کانادا (PNP) در سال 2022 با صدور بیش از 4,500 دعوت نامه برای ارائه درخواست مهاجرت به استان انتخابی در ماه گذشته، شروعی بسیار قوی داشت.

برنامه PNP، یک برنامه مهاجرتی است که به طور مشترک توسط دولت فدرال، مراجع استانی و منطقه ای مدیریت می شود. به استان ها و اراضی کانادا این فرصت را می دهد که برنامه های مهاجرتی خود را ارائه داده و نیازهای بازار کار و اهداف توسعه اقتصادی خود را به نحوی مطلوب تر تأمین کنند.

کانادا برنامه PNP را در سال 1998 معرفی کرد و هدف از ارائه آن را توزیع یکنواخت مزایای مهاجرت بین تمامی استان ها اعلام کرد، ضمن اینکه مهاجرت به استان های کوچکتر و مناطق کم جمعیت کشور را تشویق می کرد. امروزه، PNP سهم قابل توجهی از مهاجرت اقتصادی به اکثر استان ها و اراضی کانادا را به خود اختصاص می دهد.

در واقع، بسیاری از استان های کوچکتر کانادا مانند نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، مانیتوبا و ساسکاچوان برای تأمین نیازهای جمعیتی و نیروی کار خود به این برنامه وابسته هستند. انتظار می رود در حد فاصل 2022 تا 2023، برنامه PNP به تنهایی به بیش از 80,000 مهاجر در سال اقامت دائم کانادا را اعطا کند.

برنامه‌ های PNP مرتبط با سیستم اکسپرس انتری

اکثر استان ها و اراضی شرکت کننده حداقل یک برنامه PNP دارند که مرتبط با سیستم فدرال اکسپرس انتری است. سیستم اکسپرس انتری همان طور که اطلاع دارید 3 برنامه اصلی دولت فدرال به شرح زیر را مدیریت می‌ کند:

برنامه ‌های PNP مرتبط با سیستم اکسپرس انتری به استان ها اجازه می دهد تا داوطلبانی را انتخاب و دعوت کنند که در سیستم اکسپرس انتری پروفایل دارند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به جهت کاهش تأخیر در فرایند پردازش پرونده ها و همچنین کاهش حجم پرونده های به تعویق افتاده (backlog and processing delays)، که وضعیت متقاضیان اقامت را تحت تأثیر قرار داده است، به طور موقت صدور دعوت نامه های اکسپرس انتری برای داوطلبان برنامه های FSWP،CEC و FSTP را متوقف کرده است. با این حال، با توجه به اهمیت برنامه PNP برای استان ها و مناطق، IRCC اطمینان داده است که دعوت نامه های اکسپرس انتری برای داوطلبان PNP همچنان طبق معمول هر دو هفته یکبار صادر می شود. هفته گذشته، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، نیز بر تعهد دولت برای ادامه دعوت از داوطلبان PNP تاکید داشت (continue inviting PNP candidates).

در ماه ژانویه، IRCC دو قرعه کشی برگزار کرد و در مجموع از 1,428 داوطلب PNP تحت سیستم اکسپرس انتری دعوت کرد. در آخرین قرعه کشی که در 19 ژانویه برگزار شد (latest draw)، با صدور 1032 دعوت نامه برای ارائه درخواست مهاجرت به این استان، رکورد بی سابقه ای در صدور دعوت نامه ثبت کرد.

آلبرتا

در ماه ژانویه، آلبرتا نتایج دو قرعه کشی آخر خود که از طریق برنامه مهاجرت منتخب استان آلبرتا برگزار شد را منتشر کرد (Alberta Immigrant Nominee Program). این استان از 150 داوطلب در 14 دسامبر و 250 داوطلب دیگر در 5 ژانویه تحت برنامه اکسپرس انتری مختص استان آلبرتا دعوت کرد (Alberta Express Entry stream).

در 13 ژانویه، دولت آلبرتا همچنین یک گزینه جدید برای داوطلبان حوزه فناوری را برای متخصصان حوزه فناوری حاضر در کانادا و خارج از کشور معرفی کرد (Accelerated Tech Pathway). داوطلبان باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشند یا در حال حاضر برای یک شرکت مستقر در آلبرتا در یک شغل فنی واجد شرایط مشغول به کار باشند، همچنین باید معیارهای برنامه اکسپرس انتری مختص استان آلبرتا را داشته باشند.

بریتیش کلمبیا

از طریق برنامه منتخب استانی بریتیش کلمبیا (British Columbia Provincial Nominee Program,)، این استان از داوطلبان استانی دارای بالاترین امتیاز به صورت هفتگی دعوت می کند. داوطلبان دعوت شده می توانند برای اکسپرس انتری مختص استان بریتیش کلمبیا، سیستم مهاجرت نیروی متخصص و همچنین برنامه مهاجرت نیروی کار حوزه فناوری درخواست دهند. این برنامه ها از فعال ترین برنامه ها در کل کشور هستند.

در ماه ژانویه، این استان در مجموع از 714 داوطلب برای ارائه درخواست مهاجرت دعوت کرد.

مانیتوبا

مانیتوبا به طور منظم از طریق سه برنامه زیر دعوت نامه صادر می کند:

  • نیروی کار متخصص در مانیتوبا
  • نیروی کار متخصص در خارج از کشور
  • برنامه آموزش بین المللی

ماه گذشته، این استان دو قرعه کشی را در 14 ژانویه و 27 ژانویه برگزار کرد و در مجموع 758 نامه مشاوره برای درخواست صادر شد، از این تعداد 166 نامه برای داوطلبان دارای پروفایل معتبر اکسپرس انتری ارسال شد.

انتاریو

برنامه منتخب استانی انتاریو یا OINP (Ontario’s Immigrant Nominee Program) ماه گذشته سه قرعه کشی بزرگ برگزار کرد. اولین قرعه کشی در 11 ژانویه برگزار شد و برای 1,084 داوطلب گروه های پیشنهاد شغلی کارفرما (Employer Job Offer Category)، نیروی کار خارجی (Foreign Worker)، دانشجویان بین المللی (International Student) و نیروی کار متخصص مورد نیاز (In-Demand Skills) دعوت نامه ارائه درخواست صادر شد.

روز بعد، در 12 ژانویه، این استان قرعه کشی دیگری را برگزار کرد و از 502 داوطلب دارای سابقه کار در 18 شغل مورد نیاز دعوت کرد، این داوطلبان ممکن است واجد شرایط برنامه اولویت های سرمایه انسانی اکسپرس انتری انتاریو نیز باشند (Express Entry Human Capital Priorities). در نهایت، در 27 ژانویه، انتاریو 1,032 داوطلب را از طریق برنامه نیروی کار متخصص فنی و حرفه ‌ای اکسپرس انتری مختص استان انتاریو دعوت کرد.

در مجموع، انتاریو از 2,618 داوطلب دعوت کرد تا درخواست خود برای مهاجرت به این استان را ارسال کنند که بیش از هر استان دیگری بود.

جزیره پرنس ادوارد

قرعه کشی های برنامه منتخب استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) از قبل برنامه ریزی شده و ماهی یک بار برگزار می شود. برنامه امسال این استان در 1 ژانویه منتشر شد. بر این اساس اولین قرعه کشی PEI PNP در 20 ژانویه برگزار شد و از 121 داوطلب برنامه های نیروی کار مورد نیاز بازار کار و اکسپرس انتری و 11 داوطلب برنامه مهاجرت تجاری دعوت کرد.

ساسکاچوان

در 6 ژانویه، استان ساسکاچوان یک قرعه کشی برای گروه مهاجرت کارآفرین برگزار کرد و از 51 داوطلب این برنامه دعوت کرد. هفته بعد، در 13 ژانویه، این استان قرعه کشی دیگری را برای برنامه منتخب استان ساسکاچوان اکسپرس انتری و برنامه مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان برگزار کرد و در مجموع 104 دعوت نامه برای ارائه درخواست مهاجرت به این استان صادر کرد. 

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید