مروری بر برنامه های PNP طی دو هفته اخیر

مروری بر برنامه های PNP طی دو هفته اخیر

برنامه های منتخب استانی کانادا یا PNP طی دو هفته اخیر بسیار فعال بوده اند.

در ادامه به برخی از برنامه های مهم اشاره شده است.

ساسکاچوان که از استان های غربی و حاضر در منطقه دشت های کانادا به شمار می رود در 18 نوامبر 2021 آخرین دوره قرعه کشی خود در سال جاری را برگزار کرد، در این دور از 633 داوطلب «اکسپرس انتری» و «مشاغل مورد تقاضا» دعوت به عمل آورد تا تقاضای خود برای برنامه منتخب استانی را ارائه دهند.

این استان از طریق برنامه مهاجرت ساسکاچوان یا SINP (Saskatchewan Immigrant Nominee Program) برای داوطلبان 14 شغل واجد شرایط تحت هر کدام از این دو گروه دعوتنامه ارسال کرد. ارزیابی مدارک تحصیلی برای داوطلبان هر دو گروه الزامی بود، از این طریق اثبات می شود که تحصیلات فرد در خارج از کانادا متناظر با استانداردهای کانادا است.

در 18 نوامبر 2021 مانیتوبا نیز از 428 داوطلب مهاجرت تحت برنامه منتخب استان مانیتوبا یا MPNP دعوت کرد تا تقاضای خود را ارسال کنند (Manitoba Provincial Nominee Program). از این تعداد، 68 داوطلب دارای پروفایل در سیستم اکسپرس انتری (Express Entry system) بودند.

در همان روز، یعنی هجدهم نوامبر، جزیره پرنس ادوارد یک قرعه کشی تحت برنامه منتخب استانی (PNP) برگزار کرد. برنامه منتخب استانی جزیره پرنس ادوارد یا PEI PNP (Prince Edward Island Provincial Nominee Program) از 188 داوطلب تحت سه گروه «اکسپرس انتری»، «نیروی متخصص» و «سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار» دعوت به عمل آورد.

اما در هفته آخر هم قرعه کشی هایی برگزار شد، در 23 نوامبر استان بریتیش کلمبیا از 357 داوطلب مهاجرت دعوت کرد تا تقاضای خود را از طریق برنامه منتخب استانی بریتیش کلمبیا ارسال نمایند. این استان 2 نوع قرعه کشی برگزار کرد و برای داوطلبان برنامه «مهاجرت نیروی متخصص یا SI» و برنامه «اکسپرس انتری مختص بریتیش کلمبیا یا EEBC» دعوتنامه ارسال کرد.

در روز بعد، 24 نوامبر 2021، استان آلبرتا نیز اطلاعات خود درباره آخرین دور از دعوتنامه های ارسالی را منتشر کرد. برنامه منتخب استانی آلبرتا یا AINP (Alberta Immigrant Nominee Program) از داوطلبانی دعوت شد که در 9 نوامبر حداقل امتیاز 343 را در سیستم اکسپرس انتری به دست آورده باشند.

در همین روز اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی فدرال کانادا (IRCC) یک دور قرعه کشی اکسپرس انتری را برگزار کرد و از 613 داوطلب منتخب استانی دعوت به عمل آورد (613 PNP candidates).

افزایش صدور دعوتنامه های استانی در این دو هفته به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2021 است. هر استان دارای برنامه PNP به ازای تعداد داوطلبان مهاجرت که انتخاب نموده است از دولت فدرال سهمیه سالانه دریافت می کند، به همین دلیل استان ها به دنبال پر کردن سهمیه خویش قبل از پایان سال هستند. کانادا در راستای پشتیبانی از برنامه احیای اقتصادی خود در دوران پسا کرونا، از ابتدای سال جاری تصمیم گرفت سالانه بیش از 400,000 مهاجر جدید را بپذیرد.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوال شما توسط کارشناسان ما پاسخ داده شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید