کانادا رتبه 1 جهان از نظر سیاست های مهاجرتی و فضای سرمایه گذاری

کانادا رتبه 1 جهان از نظر سیاست های مهاجرتی و فضای سرمایه گذاری
رزرو وقت مشاوره

آمارها نشان می دهد، کانادا در سال 2021 رتبه نخست فرایندهای مهاجرتی و فضای سرمایه گذاری در جهان را به خود اختصاص داده است!

کانادا از نظر شیوه اداره دولت، مردم، مهاجرت، سرمایه‌گذاری، صادرات، گردشگری و فرهنگ برترین کشور جهان در سال 2021 رتبه‌ بندی شده است. یکی از دلایل مهم این مسئله رشد قابل توجه در خرده فروشی است که 55 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال جاری به خود اختصاص داده است.

مهاجرت اولویت نخست کانادا

استراتژی کلیدی در برنامه کانادا برای احیای اقتصادی کشور پس از پاندمی کووید-19، مهاجرت است. شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، بلافاصله پس از ادای سوگند در کابینه، بر تعهد کانادا به دستیابی به اهداف بلندپروازانه این کشور در پذیرش مهاجر طی سال جاری تأکید کرد.

الکساندر کوهن، دبیر بخش مطبوعات وزارت مهاجرت، هفته گذشته در گفتگو با مطبوعات اذعان داشت: «تا به حال که بیش از سه چهارم از سال 2021 را پشت سر گذاشته‌ایم، کانادا پذیرای 401,000 نفر مهاجر جدید بوده است که نشان می‌دهد تقریباً در راستای تحقق اهداف تعیین شده برای سال جاری قرار داریم».

باوجود تمام وقایع سال گذشته، کانادا توانسته سیستم مهاجرت خود را در مواجهه با یک پاندمی وحشتناک که ممکن است تنها یکبار در هر قرن ایجاد شود همچنان فعال نگه دارد، هرچند که پروتکل های بهداشتی شدیدی را اِعمال کرد.

کانادا برنامه ریزی کرده در حد فاصل 2021 تا 2023 بیش از 1,200,000 مهاجر جدید بپذیرد، با توجه به اینکه به 401,000 نفر اقامت دائم اعطا کرده است، طبق برنامه باید به 411,000 نفر در سال 2022 و 421,000 نفر در سال 2023 اقامت دائم اعطا نماید.

با توجه به اینکه کانادا در حال مقابله با موج چهارم پاندمی کووید-19 است و با توجه به نرخ بالای واکسیناسیون در حال نزدیک شدن به وضعیت تقریباً عادی است، درصدد کاهش محدودیت‌های سختگیرانه بهداشت عمومی است. در حال حاضر صاحبان مشاغل نسبت به آینده دیدگاه خوش‌بینانه‌ تری دارند.

خوشبینی صاحبان مشاغل کانادایی نسبت به احیای اقتصادی

با توجه به سرعت گرفتن برنامه‌ های واکسیناسیون در ماه ژوئن، برخی از استان ها شروع به کاهش محدودیت ها کردند. در نتیجه بسیاری از کانادایی ها توانستند از خانه های خود بیرون بروند، برای تعطیلات برنامه ریزی کنند و در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند. همه این موارد به معنای مخارج بیشتر است.

بر اساس اداره آمار کانادا، 7/57 درصد از صاحبان مشاغل کانادایی شاهد احیای کسب و کارشان هستند یا اینکه نسبت به سال های آتی چشم انداز خوشبینانه تری دارند. تقریباً یک چهارم از کسب و کارها انتظار دارند در ابتدای سه ماهه نخست سال جاری سطح تقاضا برای محصولات و خدمات افزایش یابد.

سرمایه‌گذاران خارجی نیز به دقت وضعیت احیای اقتصاد کانادا را تحت نظر دارند، با بهتر شدن شرایط اقتصادی کانادا این افراد نیز می توانند از طریق برنامه ویزای استارتاپ این کشور (Start-Up Visa) تقاضای خود برای اقامت دائم در کانادا را ارائه دهند.

فضای استارتاپی در کانادا یکی از بهترین ها در سرتاسر جهان

فضای استارتاپی کانادا طی سال گذشته از بهترین شرایط به ویژه در دوران پاندمی برخوردار بوده است.

بر اساس گزارش شاخص جهانی اکوسیستم استارتاپی 2021، کانادا رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داد، این کشور عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با 50 کشور برتر در زمینه استارتاپ داشته است، فقط دو کشور ایالات متحده و چین در این زمینه عملکرد بهتری داشتند. سه شهر از شهرهای کانادا در بین 50 شهر برتر جهان قرار گرفته است، تنوع ملیت ها باعث شده تا این کشور به یکی از مراکز مهم استارتاپی در سطح جهان تبدیل شود.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید