آنلایـن در کــانادا تحـصیل کنید و مجوز کار PGWP بگیرید!

دانشجویان بین المللی اکنون میتوانند 100 درصد آنلاین تحصیل کرده و مجوز PGWP را نیز دریافت کنند

کانادا با کاهش بیشتر شرایط و الزامات صلاحیت برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی مجدداً بر پایبندی خود به تعهداتش در قبال دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل شده در این کشور تأکید کرد.

دانشجویان بین المللی که کل برنامه آموزش دانشگاهی آنلاین خود را به اتمام برسانند واجد شرایط لازم برای دریافت مجوز سه ساله کار آزاد پس از فارغ التحصیلی خواهند بود.

کانادا در دوران پاندمی الزامات دانشجویان بین المللی برای اینکه واجد شرایط لازم برای اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP (Post-Graduation Work Permit) باشند را تسهیل نموده است. پیش از این آموزش آنلاین برای تقاضای PGWP معتبر نبود، اما اکنون تمام شرایط تغییر کرده است.

به گفته مارکو مندیسینو، وزیر امور مهاجرت در مطبوعات: «این سیاست جدید بدین معنی است که دانشجویانی که امید دارند پس از فارغ التحصیلی در کانادا مشغول به کار شوند فرصتهای استخدامی خود را از دست نخواهند داد، ضمن اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور نیز از وجود این دانشجویان بین المللی سود خواهد برد». وی همچنین افزود: «پیام ما برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی بسیار ساده است: از شما فقط نمیخواهیم که در کانادا تحصیل کنید، بلکه میخواهیم در اینجا بمانید».

این اقدام جدید برای پشتیبانی از دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل شده در کانادا تنها چند هفته پس از اعلام کانادا مبنی بر امکان تمدید مجوزهای PGWP برای حدود 18 ماه (renewed for up to 18 months) در جریان افتاد. به طور معمول مجوزهای PGWP دارای دوره زمانی ثابت هستند و امکان تمدید آنها وجود ندارد.

اقدامات جدید برای آن گروه از دانشجویان بین المللی اجرا میشود که در یک برنامه واجد شرایط PGWP ثبت نام کرده باشند و یا برنامه آموزشی آنها در هر کدام از ترمهای بهار 2020 تا پاییز 2021 آغاز شود. این اقدامات برای دانشجویانی که برنامه درسی آنها از مارس 2020 در جریان است نیز میشود، کانادا از همان زمان وارد قرنطینه شد.

دانشجویان بین المللی باید تمامی شرایط و معیارهای مورد نیاز برای اینکه واجد شرایط PGWP باشند را رعایت کنند (PGWP eligibility criteria)، که شامل داشتن یک مجوز تحصیل مورد تأیید در کانادا نیز میشود.

در سال 2019 بیش از 572,000 دانشجوی بین المللی حدود 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کردند، با پرداخت شهریه و صرف هزینه های مربوطه از 170,000 شغل پشتیبانی کردند. در همین سال بیش از 58,000 فارغ التحصیل دانشگاه مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت کردند.

پاندمی کروناویروس به شدت فرایند مهاجرت به کانادا را تحت تأثیر قرار داده است. قطع خدمات و محدودیتهای سفر مشکلات بسیاری را برای ورود دانشجویان بین المللی به کانادا ایجاد کرده است. در حال حاضر دانشجویان بین المللی در صورتی که موسسات DLI را برای تحصیل انتخاب کنند و یک برنامه آمادگی مورد تأیید برای شرایط COVID-19 داشته باشند میتوانند به کانادا سفر کنند.

مجوز PGWP حامی مهاجرت دائمی

مجوز PGWP به دانشجویان بین المللی که از یکی از موسسات آموزشی تعیین شده کانادا (DLI) فارغ التحصیل شده اند (Designated Learning Institution) اجازه میدهد به مدت سه سال برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند.

سابقه کاری که دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل شده در کانادا از طریق یک مجوز PGWP به دست می آورند در آینده به آنها در فرایند تقاضا برای اقامت دائمی از طریق برنامه های متنوع مهاجرت کانادا کمک خواهد کرد. به عنوان مثال برنامه مهاجرت اکسپرس انتری (Express Entry)، برنامه سابقه کار در کبک (Quebec Experience Program) و برنامه منتخب استانی (Provincial Nominee Program) همگی نیاز به سابقه کار مناسب در کانادا دارند و در برخی از برنامه داشتن سابقه کاری الزامی است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید