حمایت اکثریت مردم کانادا از روش‌های مهاجرت دائم برای نیروی کار موقت خارجی

حمایت اکثریت مردم کانادا از روش‌های مهاجرت دائم برای نیروی کار موقت خارجی
رزرو وقت مشاوره

اکثریت مردم کانادا اعتقاد دارند که مهاجرین دارای مجوز اقامت موقت برای بخش کشاورزی حیاتی هستند.

به علاوه تحقیقات نشان می‌دهد مردم کانادا تمایل دارند نیروی کار موقت بخش کشاورزی مجوز اقامت دائم در کانادا را دریافت کنند.

از هر 10 نفر کانادایی، هشت نفر از برنامه‌های مهاجرت دائم (permanent immigration program) برای ماندن نیروی کار موقت خارجی در کانادا حمایت می‌کنند. شدت این حمایت در بین استان‌های آتلانتیک بیشتر و در بین استان‌های پرایریه کمتر است.

اکثر مردم کانادا موافق این مسئله هستند که نیروی کار موقت خارجی برای بخش کشاورزی کانادا حیاتی هستند و این افراد حق دارند از مزایای، حمایت‌ها و محافظت‌های مشابه سایر نیروی کار بهره‌مند شوند. اکثریت افراد ساکن بریتیش کلمبیا از این دیدگاه‌ حمایت می‌کنند.

بسیاری از افراد معتقدند که برنامه‌های فدرال همچون برنامه مهاجرت نیروی کار موقت خارجی و برنامه مهاجرت نیروی کار بخش کشاورزی فصلی تأثیر مثبتی بر بخش کشاورزی کانادا دارند. به گفته اکثر مردم، بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در اقتصاد کانادا است.

اعلام روش‌های بیشتر برای دریافت اقامت موقت از سوی وزارت مهاجرت

مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا، در رسانه‌ها به این مسئله اذعان داشت (mentioned to the media) که دولت فدرال در نظر دارد روش‌های دیگری برای دریافت اقامت دائم  را به افراد دارای اقامت موقت پیشنهاد دهد (temporary residents more pathways to permanent residence).

مندیسینو همچنین اظهار داشت هنوز فرایند کار مشخص نشده است، اما در این روش‌ها تمرکز بر نیروی کاری است که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند (workers who are contributing to essential parts of the economy). به ویژه افرادی که در حرفه‌های پزشکی، پرستاری، داروسازی و پشتیبانی فعالیت می‌کنند، بازار کار به شدت به این حوزه‌های کاری نیاز دارد.

تدابیر امنیتی مربوط به کروناویروس همچون محدودیت‌های سفر باعث کاهش میزان مهاجرت به کانادا شده است. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در استراتژی خود برای جذب مهاجر در دوران پاندمی، اولویت را به متقاضیان حاضر در کانادا داده است. بدین ترتیب دولت فدرال تصمیم دارد اهداف جذب مهاجر را برای سال آینده به 401,000 مهاجر دارای اقامت دائم افزایش دهد (401,000 new permanent residents next year) و این تعداد را طی سه سال آینده به بیش از 2/1 میلیون نفر برساند.

کانادا هم‌اکنون یک روش برای دریافت اقامت دائم برای نیروی کار کشاورزی دارد که از طریق برنامه مهاجرت پایلوت کشاورزی-غذا (Agri-Food Immigration Pilot) انجام می‌شود. این برنامه برای افراد شاغل در حوزه‌های فرآوری گوشت، تولید قارچ و محصولات گلخانه‌ای و صنایع پرورش داو و طیور مناسب است. ارائه درخواست برای این برنامه مهاجرت تا چهاردهم ماه می سال 2023 باز است.

به خدمات اخذ ویزای کاری نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید