تغییرات برنامه مهاجرت ایالت کبک کانادا برای سال 2021

تغییرات برنامه مهاجرت کبک برای سال 2021
رزرو وقت مشاوره

افزایش 26/1 درصدی هزینه‌های خدمات MIFI

استان کبک در نظر دارد طرح افزایش هزینه‌های پردازش درخواست مهاجرت را از یکم ژانویه 2021 اجرایی نماید.

این افزایش هزینه هر ساله انجام می‌شود و مبتنی بر تغییرات سالانه در میانگین شاخص قیمت مصرف‌کننده تمامی اقلام و کالاها است.

هزینه‌های زیر از یکم ژانویه 2021 در استان کبک افزایش می‌یابد:
⦁ هزینه تقاضانامه اصلی برای افراد متقاضی مهاجرت به عنوان نیروی کار متخصص (⦁ skilled workers) هستند از 812 دلار به 822 دلار افزایش یافته است؛
⦁ هزینه هر عضو خانواده همراه متقاضی اصلی از 176 دلار به 174دلار افزایش می‌یابد؛
⦁ هزینه‌های اعتبارسنجی یک پیشنهاد شغل دائمی یا ارزشیابی تأثیرات آن بر بازار کار کبک از 202 دلار به 205 دلار افزایش یافته است؛
⦁ هزینه‌های متقاضیان اصلی مهاجرت بیزینس یا کلاس تجاری (business immigration) که شامل سرمایه‌گذاران در کبک (Quebec investors)، کارآفرینان در کبک (Quebec entrepreneurs) و نیروی کار خود اشتغال در کبک (Quebec self-employed) می‌شوند، از 15,763 دلار به 15,962 دلار برای گروه اول و از 1,099 دلار به 1,113 دلار برای دو گروه دوم و سوم افزایش یافته است؛
⦁ هزینه‌های درخواست مهاجرت به عنوان نیروی کار موقت و دانشجویان خارجی از 202 دلار به 205 دلار افزایش یافته است؛
⦁ ارزشیابی‌های مقایسه‌ای برای دانشجویان خارج از کبک نیز از 121 دلار به 123 دلار رسیده است.

موارد فوق مربوط به هزینه پردازش درخواست مهاجرت به کبک (immigrate to Quebec) است. در زمان تکمیل درخواست مهاجرت ممکن است لازم باشد هزینه‌های بیشتری در ارتباط با پرونده خود پرداخت کنید از جمله می‌توان به هزینه اسناد پشتیبانی، ترجمه یا آزمون‌های زبان اشاره کرد.

تغییرات بیشتر در راه است

کبک همچنین به تازگی تغییراتی را در رابطه با ارسال اسناد تقاضای مهاجرت برای اتباع خارجی تحت برنامه دانشجویان بین‌المللی (ISP) و برنامه مهاجرت به کبک بر اساس تجربه کار یا PEQ (Quebec Experience Program) اعلام کرده است. از تاریخ 26 ژانویه 2021 تمامی درخواست‌های مهاجرت تحت برنامه‌های مذکور باید به صورت الکترونیکی ارسال شوند. از این تاریخ به بعد، دیگر هیچ کدام از درخواست‌های کاغذی در اداره مهاجرت استان کبک پذیرفته نخواهد شد.

درخواست‌های مهاجرت تحت برنامه ISP می‌بایست از طریق بخش درخواست آنلاین برای گزینش موقت جهت تحصیل (Online application for temporary selection for studies)، به صورت آنلاین ارسال شوند.

در رابطه با درخواست‌هایی که برای برنامه PEQ ارسال می‌شود، انتظار می‌رود خدمات آنلاین از اواسط ژانویه در پورتال آریما (Arrima portal) فراهم باشد. تمامی اسناد پشتیبانی شامل فرم تقاضا و اسناد پرداخت هزینه باید از 26 ژانویه 2021 از طریق آریما (Arrima) انجام شوند.

همچنین طبق اعلام استان کبک، در سال 2021 کلیه اسناد مربوط به سه پروژه پایلوت جدید مهاجرت دائمی به کانادا به شرح زیر (new permanent immigration pilot projects) باید به صورت الکترونیک ارسال شوند:

⦁ برنامه پایلوت برای کمک بهیاران؛
⦁ برنامه پایلوت برای نیروی کار بخش‌های هوش مصنوعی (AI)، فناوری اطلاعات (IT) و جلوه‌های ویژه؛
⦁ برنامه پایلوت برای نیروی کار بخش فرآوری مواد غذایی (FP).

اهداف پذیرش مهاجر در کبک برای سال 2021

کبک در سال 2021 در نظر دارد 27,500 تا 29,300 مهاجر جدید ( new admissions) را برای برنامه مهاجرت کلاس اقتصادی پذیرش نماید، از این تعداد حداکثر 24,200 نفر نیروی کار متخصص هستند.

این استان همچنین در نظر دارد حداکثر 4,300 نفر را در برنامه مهاجرت تجاری پذیرش نماید که شامل برنامه کارآفرینی کبک و برنامه خود اشتغالی است.

به علاوه برنامه‌ریزی شده حداکثر 800 نفر هم در سایر برنامه‌های مهاجرت کلاس اقتصادی همچون پرستار یا مراقب سرخانه بپذیرد.

انتظار می‌رود 10,200 مهاجر جدید دارای اقامت دائم کانادا از طریق حمایت مالی خانواده، پناهندگی و سایر برنامه‌های مهاجرت جذب شوند.

به خدمات اخذ ویزای کانادا نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید