کانادا در بین برترین کشورهای امن و با ثبات برای دانشجویان بین‌المللی

کانادا برترین کشور برای دانشجویان بین المللی
رزرو وقت مشاوره

تحقیقات نشان می‌دهد کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی می باشد؛

کانادا از جمله کشورهای امن و باثبات برای دانشجویان بین‌المللی است و موقعیت این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی با توجه به عملکردش در دوران پاندمی COVID-19 (COVID-19 pandemic) بهتر هم شده است.

به علاوه تحقیقات نشان می‌دهد کشورهایی که به عنوان امن و باثبات در نظر گرفته می‌شوند، لزوماً کشورهایی نیستند که بدون محدودیت پذیرای دانشجویان باشند. کانادا یکی از برترین کشورها در سطح جهان است که هر دو مورد را در کنار هم دارد.

کانادا در طول این دوران اقداماتی را تعیین کرده که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد به مقصد مورد نظرشان سفر کنند. دانشجویانی که تمایل دارند به کانادا سفر کنند تنها باید در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی حضور یابند که تأییدات مورد نیاز برای برنامه آماده‌سازی COVID-19 خویش را از دولت استانی که در آن واقع شده‌ند دریافت کرده باشند. این مسئله مربوط به تمامی دانشجویان بین‌المللی است، تفاوتی ندارد که از کجا قصد سفر به کانادا را داشته باشند.

چگونه می‌توان اجازه تحصیل در کانادا را دریافت کرد؟

اولین گام برای تحصیل در کانادا این است که تصمیم بگیرید قصد تحصیل در کدام موسسه آموزشی تعیین شده یا DLI (Designated Learning Institution) را دارید و چه برنامه آموزشی را انتخاب خواهید کرد.

پس از ارائه درخواست برای برنامه آموزشی مورد علاقه خود (desired program)، ممکن است یک نامه پذیرش از طرف DLI مورد نظر دریافت کنید.

سپس باید یک درخواست برای اخذ اجازه تحصیل در کانادا برای اداره مهاجرت، پناهدگی و شهروندی کانادا یا  IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) ارسال نمایید.

در صورت تمایل می‌توانید اعضای خانواده‌تان را هم در فرم تقاضا قرار دهید و آن‌ها نیز می‌توانند در کانادا به شما ملحق شوند. همسرتان نیز می‌تواند یک مجوز کار آزاد دریافت کند، بدین ترتیب در طول تحصیل شما در کانادا، ایشان می‌توانند برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

برای ارسال درخواست به اداره مهاجرت باید نامه پذیرش را از موسسات آموزشی DLI دریافت کرده باشید و اثبات کنید شما از توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه سال اول دانشگاه برخوردار هستید. همچنین باید اثبات کنید هیچ گونه سوءپیشینه و سابقه کیفری ندارید و در سلامت جسمی مطلوب قرار دارید.

چنانچه موسسه آموزشی DLI که انتخاب کرده‌اید در استان کبک قرار دارد، لازم است یک گواهی پذیرش از استان کبک یا CAQ (Certificat d’acceptation du Quebec) را اخذ نمایید.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید