تسهیل شرایط برنامه مهاجرت RNIP

تسهیل شرایط برنامه مهاجرت

ورنن منطقه اوکاناگان شمالی شرایط مهاجرت را برای کاندیدهای منتخب برنامه مهاجرت تسهیل کرده است

در برنامه مهاجرت مناطق روستایی و شمالی (Rural and Northern Immigration Pilot) برای شهر ورنن منطقه اوکاناگان شمالی (Vernon-North Okanagan)، برخی از شرایط تسهیل شده و به کارفرمایان اجازه می‌دهد از یکم دسامبر تعداد بیشتری از کارمندان را استخدام نمایند.

این برنامه برای اولین بار در فوریه 2020 معرفی شد و تا به حال 21 درخواست را دریافت کرده است، که از این تعداد 19 نفر پذیرفته شده‌اند.

برنامه RNIP برای شهر ورنن منطقه اوکاناگان شمالی در ابتدا با معیارهای محتاطانه شروع به کار کرد تا اطمینان یابد. این شهر توانایی مدیریت تقاضای احتمالی را دارد و اکنون برخی از شرایط را تسهیل نموده است، که رشد اقتصاد داخلی جامعه کمک می‌کند.

چه تغییراتی در برنامه صورت گرفته است؟

بارزترین تغییر مربوط به کاهش حداقل دستمزد از 25 دلار در ساعت به 23 دلار در ساعت است که به کارفرمایان در استخدام تعداد بیشتر نیروی کار کمک می‌کند.

به علاوه افرادی که حداقل 6 ماه مشغول به کار، تحصیل یا زندگی در این شهر بوده‌اند معاف از این معیار هستند، البته مادامی که دستمزد کنونی آن‌ها بین 18 تا 99/22 دلار در ساعت باشد و این افراد حداقل 30 امتیاز در سیستم امتیاز این شهر را کسب می‌کنند.

همچنین امتیاز کاندادهایی که در این شهر، کار یا تحصیل کرده‌اند افزایش می‌یابد. افرادی که حداقل 6 ماه سابقه کاری در این شهر را دارند اکنون 15 امتیاز دریافت خواهند کرد، در حالی که پیش از این 10 امتیاز دریافت می‌کردند. افرادی که طی پنج سال گذشته، حداقل 2 سال در این شهر تحصیل کرده‌اند 10 امتیاز دریافت خواهند کرد، در حالی که پیش از این 6 امتیاز دریافت می‌کردند.

امتیاز کاندیدهایی که با بستگان درجه یک در این شهر حضور دارند نیز افزایش یافت. به ازای هر عضو درجه یک خانواده که حداقل 6 ماه در این شهر زندگی کرده باشد، کاندیدها 3 امتیاز دریافت خواهند کرد، پیش از این 2 امتیاز در نظر گرفته شده بود. اکنون تعداد امتیازهایی که یک کاندید می‌تواند از اعضای درجه یک خانواده کسب کند به 9 امتیاز رسیده است، در صورتی که در گذشته 8 امتیاز بود. 

از طرفی در برخی معیارهای این شهر کاهش امتیاز هم صورت گرفته است. متقاضیان اکنون حداکثر 10 امتیاز برای سابقه کاری خارج از این شهر دریافت می‌کنند، در شرایطی که سابق بر این حداکثر 15 امتیاز دریافت می‌کردند. همچنین تغییراتی در رابطه با امتیازهای مربوط به سن یک کاندید برنامه مهاجرت صورت گرفته است. تنها افراد زیر 25 سال از مزایای سن بهره‌مند خواهند شد و به جای 2 امتیاز، اکنون 3 امتیاز دریافت خواهند کرد.

برنامه مهاجرت مناطق روستایی و شمالی (RNIP) چیست؟

دولت فدرال کانادا با همکاری جوامع کوچک و دورافتاده در سرتاسر کانادا اقدام به جذب و حفظ نیروی کار خارجی می‌کند.

شهر ورنن منطقه اوکاناگان شمالی، استان بریتیش کلمبیا، یکی از 11 جامعه (11 communities) حاضر در این برنامه است.

در صورتی که علاقه‌مند به برنامه RNIP هستید، باید واجد شرایط تعیین شده توسط دولت فدرال و همچنین شرایط منطقه‌ای که انتخاب کرده‌اید باشید.

شرایط دولت فدرال شامل سابقه کاری، تحصیلات، پیشنهاد شغلی، مهارت زبانی کاندید مهاجرت است و همچنین آیا فرد مورد نظر توانایی مالی کافی برای اسکان در منطقه مربوطه را دارد یا خیر.

در صورتی که علاقه‌مند به دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه RNIP هستید، فرم ارزشیابی رایگان را پر کنید. پس از تکمیل فرم ارزشیابی، حتماً اطلاعات تکمیلی بیانگر اشتیاق شما برای پذیرفته شدن در برنامه RNIP را ارائه دهید.

برای اطلاع از اینکه واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

(Find out if you’re eligible for Canadian immigration)

به خدمات اخذ ویزای کانادا نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید