مهاجرت به کانادا بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار: سیستم PNP ساسکاچوان

مهاجرت به کانادا بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار: سیستم PNP ساسکاچوان
رزرو وقت مشاوره

برنامه مهاجرت استان ساسکاچوان چندین مسیر مهاجرت به کانادا را به متقاضیان پیشنهاد میدهد.

حتی اگر پیشنهاد کار ندارید، اما علاقه مند به زندگی و کار در استان ساسکاچوان کانادا هستید، هم ممکن است واجد شرایط 2 مسیر مهاجرت به کانادا باشید. برنامه مهاجرت استان ساسکاچوان (Saskatchewan Immigrant Nominee Program) از جمله برنامه های سیستم مهاجرت منتخب استانی یا PNP است که چندین گزینه مهاجرت برای متقاضیان بین المللی بدون پیشنهاد کاری دارد.

اگرچه محبوب ترین مسیر مهاجرت به کانادا، سیستم اکسپرس انتری است، اما امروزه مسیر PNP نیز برای متقاضیان به همان اندازه امیدوارکننده است.

سیستم اکسپرس انتری مبتنی بر سیستم جامع رتبه بندی یا CRS است که در آن امتیازها بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی محاسبه می‌شوند. در اکثر موارد داوطلبان اکسپرس انتری نیازی به یک پیشنهاد کاری ندارند، اما داشتن پیشنهاد کاری منجر به امتیاز بالاتر میشود و در نتیجه شانس دریافت دعوتنامه ارائه تقاضا برای اقامت دائم در کانادا افزایش می یابد.

از طرفی برنامه PNP به این منظور معرفی شد تا مزایای مهاجرت به صورت متعادل در سرتاسر کشور توزیع شود. استان ها و اراضی شرکت کننده در این برنامه فرصت دارند تا هر سال مجموعه ای از مهاجران اقتصادی را برای اقامت دائم انتخاب کنند. برنامه های PNP هر استان با استان دیگر متفاوت است، هر استان به صورت مستقل شرایط پذیرش مختص خود را تعیین می کند. برای مهاجرت به کانادا از طریق یک برنامه PNP، متقاضی باید ابتدا توسط استان یا اراضی مربوطه انتخاب شود.

نحوه مهاجرت از طریق برنامه مهاجرت استان ساسکاچوان یا SINP بدون پیشنهاد کاری

9 استان و 2 اراضی کانادا در برنامه PNP شرکت کرده اند که ساسکاچوان یکی از آنها است. استان ساسکاچوان در غرب کانادا واقع شده است. اقتصاد این استان متکی بر کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع جنگلداری و شیلات است. این استان نقش مهمی در تولید و تأمین محصولات کشاورزی مورد نیاز کشورهای دارای اقتصادی با سریع ترین نرخ رشد در جهان دارد.

برنامه مهاجرت استان ساسکاچوان یا SINP چندین مسیر را برای مهاجرت به کانادا فراهم آورده است. از طریق SINP، استان ساسکاچوان افراد غیر کانادایی خواهان اقامت در این استان را انتخاب میکند و فرصت مناسبی برای دریافت اقامت دائم کانادا را برای ایشان فراهم می آورد.

در برنامه SINP مسیرهای متنوعی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، دو مورد از آنها که به شدت فعال هم هستند نیازی به پیشنهاد کاری ندارند. اولین مسیر، مربوط به فرایند مهاجرت متصل به برنامه اکسپرس انتری استان ساسکاچوان (Saskatchewan Express Entry) است، در این فرایند متقاضی باید یک پروفایل فعال در سیستم فدرال اکسپرس انتری داشته باشد تا بتواند تقاضای خود برای این استان را ارائه دهد.

این زیر گروه از اکسپرس انتری، از یک طرف یک برنامه ارتقا یافته از PNP بوده و از طرف دیگر متصل به سیستم فدرال اکسپرس انتری است. داوطلبان اکسپرس انتری در صورتی که از طرف استان ساسکاچوان نیز انتخاب شوند، 600 امتیاز دیگر به مجموع امتیازهای CRS  ایشان اضافه میشود. این امتیاز، شانس متقاضی جهت ارائه تقاضا برای اقامت دائم کانادا را تضمین میکند. داوطلبان برای اینکه دعوتنامه ارائه تقاضا برای منتخب استانی تحت این فرایند را دریافت کنند باید یک پروفایل اکسپرس انتری ساخته و علاقه مندی خود بری اقامت در استان ساسکاچوان را اعلام نمایند.

دومین مسیر، فرایند مشاغل مورد تقاضا در استان ساسکاچوان (Saskatchewan Occupation In-Demand) است، در این برنامه متقاضی نیازی به پروفایل اکسپرس انتری ندارد. این فرایند برای نیروی کار متخصص طراحی شده تا نیاز بازار کار خود را برطرف نماید. متقاضیان برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشند باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از موقعیت‌های ذکر شده در فهرست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان را داشته باشد.

ساسکاچوان به طور مرتب از طریق این دو فرایند برای متقاضیان دعوتنامه صادر میکند. تا اواخر اکتبر 2021 از طریق برنامه اکسپرس انتری ساسکاچوان برای 2,733 نفر و از طریق برنامه مشاغل مورد نیاز برای 3,433 نفر دعوتنامه صادر شد.

نیروی کار متخصص بین الملل: شرایط اکسپرس انتری

این زیر گروه از سیستم اکسپرس انتری برای افرادی است که پیشنهاد کاری در استان ساسکاچوان ندارند، اما دارای سابقه کار در یکی از مشاغل مورد نیاز این استان هستند. داوطلبان باید واجد شرایط زیر باشند تا دعوتنامه دریافت کنند:

  • کسب حداقل امتیاز 60 از 110 امتیاز سیستم ارزیابی SINP (point assessment grid
  • داشتن شماره پروفایل اکسپرس انتری و کد اعتبار از Job Seeker؛
  • واجد شرایط زبانی اکسپرس انتری بودن و اینکه داوطلب بتواند نتایج آزمون زبان را ارائه دهد؛
  • حداقل سابقه کار مرتبط با زمینه تحصیلی که در فهرست مشاغل تخصصی (NOC 0, A, B) و مورد نیاز استان ساسکاچوان اعلام شده است، را داشته باشد؛
  • دارای تحصیلات دانشگاهی یا دوره آموزش عالی که معادل حداقل یک سال آموزشی کانادا باشد؛
  • بهره مندی از بودجه کافی به نحوی که بتواند کلیه هزینه های اقامت در استان ساسکاچوان را پرداخت کند.

نیروی کار متخصص بین الملل: شرایط مشاغل مورد نیاز

این زیر گروه، برای افرادی است که پیشنهاد کاری در استان ساسکاچوان ندارند، اما واجد شرایط یکی از مشاغل مورد نیاز این استان هستند. داوطلبان باید واجد شرایط زیر باشند تا دعوتنامه دریافت کنند:

  • کسب حداقل امتیاز 60 از 110 امتیاز سیستم ارزیابی SINP (point assessment grid
  • خارج از کانادا زندگی کند یا دارای مدارک اثبات موقعیت قانونی خود در کانادا باشد؛
  • از داوطلبان پناهنده نباشد؛
  • امتیاز زبان متقاضی بر اساس رتبه بندی CLB (Canadian Language Benchmark) حداقل 4 باشد؛
  • تحصیلات دانشگاهی یا دوره آموزش عالی یا دوره های کارآموزی را به طور کامل به پایان رسانده باشد و گواهینامه پایان تحصیلات را داشته باشد؛
  • سابقه کار مرتبط با شغل و تحصیلات خود داشته باشد؛
  • در زمان ارائه تقاضا، حداقل سابقه کار مرتبط با زمینه تحصیلی یا آموزشی که در فهرست مشاغل تخصصی (NOC 0, A, B) و مورد نیاز استان ساسکاچوان اعلام شده است را داشته باشد؛
  • بهره مندی از بودجه کافی به نحوی که بتواند کلیه هزینه های اقامت در استان ساسکاچوان را پرداخت کند.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

مروری بر نتایج مهاجرت از طریق PNP کانادا در سپتامبر 2021

حداقل امتیاز مورد نیاز برای برنامه جدید اکسپرس انتری کانادا

برنامه های مهاجرت برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل در کانادا

دیدگاهتان را بنویسید