حداقل امتیاز مورد نیاز برای برنامه جدید اکسپرس انتری کانادا

اکسپرس انتری: داوطلبان CEC برای دریافت دعوتنامه در قرعه‌کشی جدید حداقل به 403 امتیاز CRS نیاز دارند

کانادا از داوطلبان اکسپرس انتری دارای سابقه کار در کانادا دعوت می‌کند تا درخواست خود برای اقامت دائم را ارائه نمایند.

در 19 آگوست کانادا از 3,000 داوطلب اکسپرس انتری دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

داوطلبانی دعوتنامه دریافت کرده اند واجد شرایط گروه «نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا» یا CEC (Canadian Experience Class) و دارای حداقل امتیاز 403 باشند. حداقل امتیاز مورد نیاز، یک امتیاز کمتر از امتیاز قرعه‌ کشی قبلی CEC است (previous CEC draw).

بر اساس قانون تای بریک (tie-break rule)، در این دوره از قرعه‌ کشی، تنها گروهی از داوطلبین دارای حداقل امتیاز در قرعه کشی شرکت داده شده اند که پروفایل خویش را قبل از 1 آگوست 2021، ساعت 10:13:57 به وقت UTC ارسال کرده‌ باشند. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) این مسئله را به عنوان یک الزام اداری اعلام کرده است.

چرا قرعه‌ کشی اختصاصی گروه CEC برگزار میشود؟

تا این لحظه از سال 2021، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا فقط برای 2 گروه از داوطلبان برنامه اکسپرس انتری قرعه کشی برگزار کرده است: (1) داوطلبان برنامه مهاجرت از طریق نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا یا CEC و (2) داوطلبان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه منتخب استانی یا PNP (Provincial Nominee Program). از ابتدای سال جاری تا به حال 16 دوره قرعه کشی برای هر کدام از این برنامه ها برگزار شده است.

دلیل اصلی این مسئله که فقط این دو نوع قرعه کشی برگزار شده پاندمی کروناویروس است. داوطلبان اکسپرس انتری که واجد شرایط لازم برای CEC یا PNP هستند به احتمال زیاد هم اکنون در کانادا حضور دارند. اکثریت داوطلبان CEC در کانادا حضور دارند، با توجه به اینکه سابقه کار در کانادا از معیارهای اصلی به شمار میرود که داوطلب را واجد شرایط این برنامه مهاجرت میکند (immigration program). در اکثر مواقع، تقریباً 90 درصد از داوطلبان CEC در برنامه اکسپرس انتری در کانادا حضور دارند.

کانادا به این دلیل داوطلبان حاضر در داخل این کشور را در اولویت قرار داده است که این افراد کمتر با موانع ناشی از ویروس کرونا مواجه خواهند شد. تا ژوئن 2021 (June 21) افراد دارای گواهی تأیید اقامت یا COPR نمیتوانستند به کانادا وارد شده و مراحل اقامت خود را تکمیل کنند.

روند صعودی ارسال دعوتنامه های اکسپرس انتری

تعداد دعوتنامه ارائه تقاضا یا ITA (Invitations to Apply) در مقایسه با همین موقع در سال قبل دو برابر شده است. تا این موقع از سال 2021 تقریباً 105,779 دعوتنامه برای داوطلبان برنامه اکسپرس انتری صادر شده است. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا امیدوار است در سال 2021 حدود 108,500 متقاضی اکسپرس انتری را بپذیرد.

حداقل امتیاز مورد نیاز به دلیل ماهیت قرعه کشی های اختصاصی CEC و PNP مرتب افزایش و کاهش یافته است. قرعه کشی اختصاصی CEC به طور معمول کاهش امتیاز بیشتر داشته است، زیرا این قرعه کشی فقط بر یک گروه از داوطلبان متمرکز میشود. این گروه هم با گروه دیگری به طور مثال داوطلبان برنامه نیروی کار متخصص فدرال مقایسه نمیشوند. در حالی که داوطلبان PNP به این دلیل که به عنوان داوطلب استانی پذیرفته شده اند در برنامه اکسپرس انتری به صورت خودکار 600 امتیاز دریافت میکنند.

سیستم اکسپرس انتری

اکسپرس انتری یک سیستم مبتنی بر امتیاز است. این سیستم تقاضاهای مهاجرت برای سه برنامه نیروی متخصص فدرال (Federal High Skilled) را مدیریت میکند، این برنامه ها عبارتند از (1) نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا (Canadian Experience Class)؛ (2) برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program) و (3) برنامه نیروی کار متخصص فنی و حرفه ای فدرال (Federal Skilled Trades Program). برخی از برنامه های منتخب استانی یا PNP از سیستم اکسپرس انتری استفاده کرده و از داوطلبان دعوت میکنند برای برنامه های استانی تقاضا دهند.

در صورتی که واجد شرایط یکی از برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری باشید، طبق سیستم جامعه رتبه بندی یک امتیاز (CRS) دریافت خواهید کرد. امتیازهای CRS بر اساس سابقه کار تخصصی، تحصیلات، سن، مهارت در زبان و برخی عوامل دیگر تعیین میشوند.

1200 امتیاز حداکثر امتیاز ممکن برای CRS است. امتیاز اکثر داوطلبان کمتر از 500 امتیاز است، به غیر از داوطلبان PNP که به صورت خودکار 600 امتیاز CRS به جمع امتیازهای اصلی ایشان در برنامه اکسپرس انتری اضافه میشود.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا همواره از داوطلبان دارای بالاترین امتیازها دعوت میکند تا تقاضای خود برای اقامت دائم را ارسال نمایند. داوطلبانی که دعوتنامه دریافت میکنند میتوانند به صورت رسمی و قانونی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

به خدمات اخذ اقامت کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:
اکسپرس انتری: کانادا از 4,500 داوطلب گروه CEC دعوت کرد
کانادا با دعوت از 5,956 داوطلب مهاجرت، یکی از بزرگترین قرعه‌کشی های اکسپرس انتری را برگزار کرد
مشاغل مورد نیاز حوزه تکنولوژی استان بریتیش کلمبیا در برنامه اکسپرس انتری

دیدگاهتان را بنویسید