اکسپرس انتری: کانادا از 4,500 داوطلب گروه CEC دعوت کرد

اکسپرس انتری کانادا از 4,500 داوطلب گروه CEC دعوت کرد
رزرو وقت مشاوره

کانادا در هشتم جولای 2021 از 4,500 داوطلب گروه CEC اکسپرس انتری دارای حداقل 369 امتیاز دعوت کرد تا درخواست خود برای اقامت دائم را ارائه دهند.

در این دوره فقط از داوطلبانی دعوت شده که واجد شرایط گروه نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا یا CEC (Canadian Experience Class) باشند. حداقل امتیاز مورد نیاز 369 امتیاز اعلام شد.

حداقل امتیاز در مقایسه با دوره قبلی دعوت از داوطلبان گروه CEC (previous CEC round) افزایش یافته است، در دوره قبلی امتیاز مورد نیاز 357 بود و تعداد 6,000 دعوتنامه صادر شد.

در این دوره برای داوطلبین دارای پایین ‌ترین امتیاز که پروفایل خویش را قبل از 10 ژوئن 2021، ساعت 22:46:37 به وقت UTC ثبت کرده‌ اند، قانون تای بریک (tie-break rule) اجرا شده است. داوطلبان گروه CEC که حداقل امتیاز را داشته باشند، اما پس از این تاریخ درخواست خود را ارائه داده باشند واجد شرایط این قرعه ‌کشی نیستند.

صدور دعوتنامه دو برابر بیشتر از سال گذشته

در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دو برابر بیشتر داوطلبان اکسپرس انتری را دعوت کرده است. تاکنون در سال 2021 کانادا از 93,842 داوطلب اکسپرس انتری دعوت به عمل آورده است.

دولت فدرال در نظر دارد از طریق سیستم اکسپرس انتری در سال 2021 به 108,500 نفر اقامت دائم کانادا را اعطا نماید. IRCC همچنین قصد دارد پرونده این افراد را ظرف 6 ماه پردازش نماید، اگرچه در حال حاضر به دلیل اختلالات مربوط به ویروس کرونا (coronavirus-related disruptions) این فرایند مدت زمان بیشتری طول می‌ کشد.

تمامی داوطلبان که دعوتنامه ارائه تقاضا یا ITA (Invitation to Apply) را دریافت می‌ کنند موقعیت اقامت دائم را دریافت نخواهند کرد. برخی از این افراد ممکن است درخواست خود را ارائه ندهند، برخی دیگر هم ممکن است پذیرفته نشوند.

از آغاز سال جاری تاکنون، IRCC یک دوره قرعه‌ کشی اختصاصی CEC را پس از قرعه‌ کشی منتخب استانی یا PNP (Provincial Nominee Program) برگزار کرده است. به همین دلیل امتیاز مورد نیاز از ابتدای سال چندین بار تغییر کرده است. داوطلبان PNP از امتیاز بالاتری در سیستم رتبه ‌بندی جامع CRS (Comprehensive Ranking System) برخوردار می ‌شوند، چراکه آنها 600 امتیاز از برنامه منتخب استانی خود دریافت می‌ کنند.

دلیل اصلی تمرکز IRCC بر این کاندیدها این است که در دوران شیوع کووید پذیرش مهاجرینی که در این زمان در کانادا حضور دارند بسیار ساده‌ تر است. اکثر داوطلبان گروه CEC در کانادا حضور دارند. تعداد زیادی از داوطلبان داخل کانادا نیز از داوطلبان PNP هستند و افراد خارجی به مراکز استانی نشان داده ‌اند که حضورشان در کانادا از اهداف بازار کار منطقه‌ای این کشور پشتیبانی خواهد کرد.

اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری به طور خلاصه یک سیستم مدیریت تقاضای اقامت دائمی مبتنی بر امتیاز است و سه برنامه نیروی متخصص فدرال (Federal High Skilled) به این شرح را تحت پوشش قرار داده است: (1) برنامه نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا (Canadian Experience Class)، (2) برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program)، (3) برنامه نیروی کار متخصص فنی و حرفه ای فدرال (Federal Skilled Trades Program). برخی از برنامه های منتخب استانی یا PNP از سیستم اکسپرس انتری استفاده کرده و از داوطلبان دعوت میکنند برای برنامه های استانی تقاضا دهند.

در صورتی که واجد شرایط (eligible) یکی از برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری باشید، طبق سیستم جامعه رتبه بندی یک امتیاز (CRS) دریافت خواهید کرد. امتیاز CRS بر اساس سابقه کار تخصصی، تحصیلات، سن، مهارت در زبان و برخی عوامل دیگر تعیین میشود.

اداره مهاجرت به صورت منظم قرعه کشی برگزار میکند و برای داوطلبان دارای بالاترین امتیازها یک دعوتنامه برای ارائه تقاضای اقامت دائمی (Invitations to Apply) صادر میکند.

پس از ثبت تقاضا، مسئولین اداره مهاجرت در رابطه با پرونده شما تصمیم گیری خواهند کرد. اگر تقاضای شما مورد پذیرش قرار گیرد، آخرین مرحله تکمیل فرایند و دریافت اقامت دائمی کانادا انجام میشود.

به خدمات اخذ اقامت کانادا نیاز دارید؟

بیشتر بخوانید:

مشاغل مورد نیاز حوزه تکنولوژی استان بریتیش کلمبیا در برنامه اکسپرس انتری
سیستم مهاجرت کانادا: حفظ تعادل بین چالشها و فرصتها
کانادا با دعوت از 5,956 داوطلب مهاجرت، یکی از بزرگترین قرعه‌کشی های اکسپرس انتری را برگزار کرد

دیدگاهتان را بنویسید