دعوت بریتیش کلمبیا از 77 داوطلب در آخرین دور از قرعه کشی سیستم BC PNP مختص نیروی کار حوزه فناوری

دعوت بریتیش کلمبیا از 77 داوطلب در آخرین دور از قرعه کشی سیستم BC PNP مختص نیروی کار حوزه فناوری

در سال 2021 استان بریتیش کلمبیا برای بیش از 10,000 نفر دعوتنامه ارسال کرده است.

در دوم نوامبر 2021، بریتیش کلمبیا از 77 نیروی کار حوزه فناوری درخواست کرد تا مدارک خود را برای تعیین کاندیدهای استانی تحت برنامه پذیرش نیروی کار متخصص حوزه فناوری سیستم BC PNP (برنامه منتخب استانی بریتیش کلمبیا) ارسال نمایند. برنامه منتخب استانی بریتیش کلمبیا (یا BC PNP) یک مسیر مهاجرت اقتصادی است که توسط مراجع دولتی استان بریتیش کلمبیا برای جذب نیروی کار خارجی با تجربه و مورد تقاضا استفاده می‌شود. برای افرادی که قصد زندگی و کار در بریتیش کلمبیا را دارند، این برنامه بهترین مسیر برای اخذ اقامت دائم این استان است.

داوطلبانی که از طریق قرعه کشی های مختص نیروی کار حوزه فناوری در بریتیش کلمبیا دعوتنامه دریافت کرده اند باید شرایط برنامه اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا یکی از برنامه های مختص مهاجرت نیروی متخصص تحت کنترل و مدیریت سیستم ثبت مهاجرت و مهارت ها (SIRS) را داشته باشند.

داوطلبان در قرعه کشی اخیر از بین زیر گروه های نیروی کار متخصص و فارغ التحصیلان بین‌ المللی با امتیاز استانی 75 انتخاب و دعوت شده اند. داوطلبانی که دعوتنامه دریافت کرده اند باید ظرف 30 روز برای برنامه منتخب استانی تقاضا دهند. در سال 2021 استان بریتیش کلمبیا برای بیش از 10,000 نفر دعوتنامه ارائه تقاضا برای برنامه منتخب استانی صادر کرده است.

نتایج ارزیابی بازار کار که در ماه می 2017 آغاز شد (BC PNP Tech)، حاکی از آن است که نگرانی اصلی در مشاغل حوزه فناوری در استان بریتیش کلمبیا عدم دسترسی به نیروی کار با استعداد و نخبه این حوزه است. بریتیش کلمبیا برای رفع این مسئله تصمیم گرفت به کارفرمایان صنعت فناوری اجازه دهد تا در مواردی که افراد بومی متخصص و واجد شرایط برای مشاغل مد نظرشان در دسترس نباشد، استعدادهای بین المللی را استخدام نمایند.

برنامه BC PNP رشته کامپیوتر، یکی از سریعترین روش های مهاجرت برای متخصصین و دانشجویان بین المللی رشته های فناوری اطلاعات به شمار می رود. داوطلبان برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشند باید در یکی از برنامه های مهاجرت استانی مربوط به بریتیش کلمبیا ثبت نام کرده باشند و یک پیشنهاد کاری با اعتبار 12 ماه در یکی از 29 ردیف شغلی تعیین شده داشته باشند.

پیشنهادهای شغلی تحت برنامه BC PNP حوزه فناوری باید باید حداقل 1 ساله باشند و در زمان ارائه تقاضا برای برنامه مهاجرت BC PNP حداقل 120 روز از آخرین مهلت آن باقی مانده باشد. به علاوه باید تمام وقت و از طرف یک کارفرما مورد تأیید استان باشد. برنامه BC PNP مختص مشاغل حوزه فناوری، به صورت هفتگی برای افراد دارای بالاترین امتیاز و واجد شرایط دعوتنامه ارسال می کند.

داوطلبانی که برای یکی از برنامه های منتخب استانی تقاضا داده اند باید کل فرایند تقاضا را تکمیل نمایند. پس از تکمیل این فرایند، اکثر تقاضاهای حوزه فناوری ظرف 2 تا 3 ماه اعطا خواهند شد. متقاضیانی که مورد تأیید قرار گرفته اند یک نامه تأییدیه از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دریافت خواهند کرد، این متقاضیان می توانند با استفاده از این تأییدیه برای اقامت دائم تحت برنامه منتخب استانی تقاضا دهند (apply for permanent residence).

داوطلبانی که در برنامه مهاجرت استانی 600 امتیاز به دست می آورند به صورت خودکار به مجموع امتیازات ایشان در سیستم جامع رتبه بندی اضافه می شود، در نهایت شانس این افراد برای دریافت دعوتنامه (ITA) برای ارائه تقاضا برای اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری افزایش خواهد یافت (permanent residency through Express Entry).

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید