هر آنچه باید درباره سفر به کانادا به عنوان یک هنرمند در بخش هنرهای نمایشی بدانید

هر آنچه باید درباره سفر به کانادا به عنوان یک هنرمند در بخش هنرهای نمایشی بدانید

بسته به کاری که قصد دارید در کانادا انجام دهید، ممکن است نیاز به مجوز کار نداشته باشید.

به طور کلی کانادا از اتباع خارجی که خواهان کار در کانادا هستند (work in Canada) می‌ خواهد که یک مجوز کار دریافت کنند (work permits). با این حال کانادا استثناهایی در این قانون قائل شده است.

مهمترین این استثناها عبارتند از:

  • بازدیدکننده تجاری (Business visitors): برخی افراد جهت انجام تجارت بین ‌المللی در کانادا حضور دارند، اما این افراد مستقیماً وارد بازار کار کانادا نمی ‌شوند. یک تهیه‌ کننده فیلم (film producer) که بر روی ساخت فیلم کار می‌کند و بودجه ساخت این فیلم کاملاً از منابع خارجی تأمین شده است یک نمونه از این افراد است. بازیگران نمایش کمدی نیز در این گروه قرار می گیرند. شرکای اصلی یک فیلم تجاری که بودجه ساخت آن کاملاً از منابع خارجی تأمین شده است و فیلم‌ برداری آن بیش از 2 هفته طول نمی‌ کشد نیز در این گروه قرار می ‌گیرند.
  • هنرمندان و کارمندان هنرهای نمایشی (performing artists and their crew): افرادی که برای اجرای نمایشی به کانادا آمده ‌اند که از نظر زمان و اجرا محدود است. به عنوان مثال خواننده ‌ای که برای اجرا در فستیوال جاز مونترآل و برای سه روز به کانادا سفر میکند یا یک گروه موسیقی که تصمیم دارد در طول یک هفته چهار کنسرت در کانادا برگزار کند واجد شرایط این گروه هستند. افرادی که برای سیرک ‌های خارجی کار میکنند و قصد اجرا در کانادا را دارند از دیگر افرادی هستند که در این قانون معافیت از اخذ مجوز کار قرار می ‌گیرند. رهبران ارکستر مهمان نیز در این گروه قرار می ‌گیرند. به علاوه این معافیت شامل کارمندان اصلی هنرهای نمایشی نیز میشود.
  • افرادی که برای خبرگزاری ‌های خارجی کار میکنند که قصد تهیه گزارش درباره کانادا دارند.

مشاغل مربوط به هنرهای نمایشی که به طور کلی نیاز به مجوز کار و ارزیابی تأثیر بازار کار یا LMIA (Labour Market Impact Assessment) دارند:

  • تمامی نقش ‌های بلندمدت در یک سازمان دارای پروژه ‌های دائمی و بلندمدت
  • نقش ‌آفرینان هنرهای نمایشی، موسیقیدان ‌ها، خواننده ‌ها یا کارمندان آنها که برای بیش از 2 هفته به کانادا سفر میکنند.

به علاوه یک گروه از نیروی کار بخش سرگرمی که به مجوز کار نیاز دارند اما به گواهی LMIAs نیاز ندارند شامل:

  • بازیگران و عوامل فیلم، تلویزیون و رادیو به غیر از افرادی که به عنوان مهمان یک برنامه یا جهت حضور افتخاری در یک صحنه کوتاه به طور مثال در یک فیلم یا نمایش به کانادا می ‌آیند.

در صورتی که فردی به مجوز کار نیاز داشته باشد بایستی برای دریافت آن اقدام نماید. برای اخذ یک مجوز کار به طور معمول نیاز به دریافت گواهی LMIA است. LMIA در واقع فرمی است که کارفرما باید آن را تکمیل نماید. کارفرما بایستی ثابت کند که استخدام این نیروی خارجی تأثیر مثبتی بر بازار کار کانادا خواهد داشت، یا اینکه تأثیری منفی بر بازار کار نخواهد گذاشت. طی این فرایند کارفرما باید نشان دهد که هیچ فرد کانادایی برای استخدام در این شغل وجود ندارد یا هیچ فرد کانادایی خواهان استخدام در موقعیت شغلی مربوطه نیست.

این مسئله به جهت محافظت از بازار کار کانادا انجام می شود. تعریف دولت از نیروی کار خارجی، با تعریف و برداشتی که افراد عادی از بازار کار دارند کمی تفاوت دارد. بر اساس تعریف دولت، یک فرد خارجی فقط در صورتی به بازار کار وارد می شود که در رقابت با کانادایی ‌ها برای یک موقعیت شغلی پیروز شده باشد، این فرد در نهایت نیاز به یک مجوز کار دارد. چنانچه این افراد خارجی در شغلی فعالیت می کنند که هیچ فرد کانادایی تمایل به انجام آن را ندارد، طبق تعریف دولت این افراد در واقع وارد بازار کار کانادا نشده ‌اند.

به خدمات اخذ ویزای کانادا نیاز دارید؟

بیشتر بخوانید:
ایجاد تغییرات مهم در قوانین نیروی کار موقت خارجی کانادا
نحوه سفر به کانادا با گواهی COPR در دوران کرونا
راه اندازی 6 برنامه جدید اقامت دائم کانادا

دیدگاهتان را بنویسید