نیوبرانزویک برنامه ای را برای حفظ دانشجویان بین المللی راه اندازی می کند

نیوبرانزویک برنامه ای را برای حفظ دانشجویان بین المللی راه اندازی می کند
رزرو وقت مشاوره

دانشجویان بین‌المللی توسط استان نیوبرانزویک در اقیانوس اطلس کانادا با برنامه جدیدی تشویق می‌شوند تا آنها را تشویق به ماندن پس از فارغ‌التحصیلی کند.

آرلین دان، وزیر مهاجرت استانی گفت: «افزایش پایگاه جمعیتی ما برای رسیدگی به نیازهای نیروی کار آینده ضروری است و دسترسی به استعدادهای ماهر برای شرکت‌های نیوبرانزویک در هر اندازه‌ای حیاتی است.

“دانشجویان بین المللی نه تنها جزء مهمی از استعدادهای ما هستند، بلکه در ایجاد تنوع بیشتر و فراگیرتر استان ما نیز نقش بسزایی دارند.”

برنامه 1 میلیون دلاری سه ساله مطالعه و موفقیت در نیوبرانزویک به فارغ التحصیلان بین المللی دسترسی به منابع، پشتیبانی و ارتباطات را در تلاش برای افزایش در دسترس بودن نیروی کار ماهر در استان ارائه می دهد.

بودجه این برنامه توسط Opportunities NB و آژانس فرصت های آتلانتیک کانادا (ACOA) از برنامه رشد اقتصادی منطقه ای از طریق نوآوری (REGI) تامین می شود.

REGI یک برنامه ملی نوآوری برای رشد خوشه های صنعتی و فناوری منطقه ای و اکوسیستم های نوآوری منطقه ای است.

جنیکا آتوین، نماینده پارلمان فردریکتون، گفت: «دولت کانادا، از طریق ACOA، مفتخر است که از پروژه‌هایی مانند طرح فرصت‌های NB’s Study and Succeed حمایت می‌کند که ابزارها، آموزش‌ها و تماس‌های حرفه‌ای را برای دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی برای اقامت در نیوبرانزویک فراهم می‌کند.»

ما با ایجاد شبکه‌ها و فرصت‌های مناسب، مشارکت را تقویت می‌کنیم و جوامع پر جنب و جوش و متنوع خود را تقویت می‌کنیم.»

اقدام نیوبرانزویک برای حفظ تعداد بیشتری از دانشجویان بین‌المللی خود در پی گزارش هیئت کنفرانس کانادا در اواخر سال گذشته صورت گرفت که در آن از اتاوا خواسته شد تا تعداد دانشجویان بین‌المللی را که استان‌ها می‌توانند از طریق برنامه‌های نامزد استانی (PNP) نامزد کنند، افزایش دهد.

این اتاق فکر غیرانتفاعی در گزارش خود با عنوان «بعد از مدرسه: نگه داشتن دانشجویان بین‌المللی در استان» خاطرنشان کرد: «PNP رایج‌ترین روشی است که دانشجویان بین‌المللی سابق به مقیم دائمی تبدیل می‌شوند».

از استان ها خواسته شد تا خدمات اسکان بیشتر را برای دانش آموزان ایجاد کنند

هیئت کنفرانس کانادا همچنین در آن گزارش بر اهمیت بهبود خدمات استقرار ارائه شده توسط استان ها، مانند نیوبرانزویک که اکنون انجام می دهد، برای کمک به دانشجویان بین المللی که به دنبال اقامت دائم خود در کانادا هستند، تاکید کرد.

“سرمایه گذاری اولیه دولت های استانی در موفقیت دانشجویان بین المللی به آنها کمک می کند تا شغل و ارتباطات اجتماعی ایجاد کنند، که در نهایت به نفع حفظ آنها خواهد بود.”

دانشگاه ها و کالج ها در کانادا از شهرت بسیار خوبی در سراسر جهان برخوردار هستند.

مجوزهای تحصیلی به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در هنگام اقامت در کانادا کار کنند

مجوز تحصیل، پس از صدور، به یک تبعه خارجی اجازه می دهد تا در مدت دوره یا برنامه مشخص شده در یک موسسه مورد تایید در کانادا تحصیل کند.

پس از فارغ التحصیلی، یک دانشجوی خارجی می تواند برای مجوز کار تحت برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهد. طبق این برنامه، مجوز کار ممکن است برای طول دوره تحصیلی حداکثر تا سه سال صادر شود.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید