کانادا 303,000 شغل در ماه مارس ایجاد کرد

کانادا 303,000 شغل در ماه مارس ایجاد کرد

آمار و ارقام بازار کار کانادا نشان میدهد در ماه مارس این کشور با رشد اقتصادی سریع مواجه بوده است.

رشد اقتصادی کانادا در ماه مارس کمی به سطوح قبل از پاندمی نزدیک شد.

شرایط بازار کار در حد فاصل 14 تا 20 مارس مورد بررسی قرار گرفت (examined labour market conditions)، همان زمان موج سوم کروناویروس شروع شده بود. اقدامات مربوط به بهداشت عمومی در برخی از استان‌ها از سختگیری کمتری برخوردار شدند. دستورات ماندن در منزل برای کل مناطق اونتاریو برداشته شد، اگرچه مراکز ارائه ‌دهنده خدمات مراقبت شخصی، مراکز سرگرمی و فیتنس و خدمات حضوری رستوران در برخی مناطق همچون تورنتو هنوز برای عموم باز نشده‌ اند.

شمار افرادی که در ماه مارس استخدام شدند تنها 5/1 درصد کمتر از فوریه 2020 بود که هنوز پاندمی آغاز نشده بود، اگرچه نرخ بیکاری در آن زمان حدود 32 درصد بود.

افزایش نرخ استخدام در تمامی استانها با افزایش مواجه شد، ضمن اینکه بیشترین افزایش در اونتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک مشاهده شد. بسیاری از مشاغل در برخی صنایع احیا شدند که میتوان به خدمات غذایی و مراکز اقامتی، تجارت کالا و اجناس در فروشگاه‌ ها اشاره کرد. استخدام در خدمات اطلاعاتی، فرهنگی و تفریحی نیز برای اولین بار بعد از سپتامبر گذشته انجام گرفت.

استخدام در صنایع دارای تعداد بالای مهاجر

مهاجرین به نحوی نامناسب تحت تأثیر پاندمی قرار گرفته اند (disproportionately affected by the pandemic)، تا حدی به این دلیل است که بسیاری از آنها در صنایعی مشغول به کار هستند که محدودیتهای ناشی از کروناویروس در آن صنایع به شدت احساس میشود. اکنون برخی از این صنایع شروع به احیا کرده اند.

به عنوان مثال تجارت کالا و اجناس در فروشگاه‌ ها حدود 450,000 مهاجر را استخدام کرده است. ضرر و زیان این صنعت در ماه ژانویه به طور کامل در ماه مارس جبران شد.

به علاوه 21,000 نفر در بخش خدمات غذایی و مراکز اقامتی مشغول به کار شدند که نشان دهنده رشد 2 درصدی است. این صنعت در حدود 346,000 مهاجر را استخدام کرده است.

در بخش ساخت و ساز نیز بیش از 238,000 مهاجر مشغول به کار هستند، این امر منجر به حصول بیشترین میزان سود در بخش تولید کالا شد.

همچنین در برخی صنایع که دارای تعداد بالای مهاجر هستند، مانند بخش بهداشت و سلامت و خدمات رفاهی و اجتماعی، رشد بیشتری مشاهده شد، در این صنایع حدود 523,000 مهاجر استخدام شد. در بخش آموزش نیز بیش از 246,000 مهاجر مشغول به کار هستند.

در مجموع این آمار و ارقام نشان داد که سطح استخدام کل کشور در ماه گذشته رشد داشته است.

ثبات در نرخ استخدام مهاجرین

محدودیت‌های سفر به کانادا باعث کاهش تعداد تازه واردین به کانادا به پایین‌ترین سطح شد. در سال 2020 تنها 184,000 تازه وارد به کانادا اقامت دائم این کشور را به دست آوردند (184,000 newcomers).

تعداد مهاجرین جدید در کانادا (که کمتر از 5 سال در این کشور بوده اند) به شدت کاهش یافته است، با این حال اگرچه نرخ جمعیت کاهش داشته است اما نرخ استخدام این افراد هیچ تغییری نکره و ثابت مانده است. در سه ماه ابتدای سال 2021 نرخ استخدام مهاجرین جدید حدود 65 درصد برآورد شد که تفاوت چندانی با نرخ استخدام در همین دوره زمانی سال گذشته ندارد.

عدم پایداری افزایش نرخ استخدام در ماه آوریل

با توجه به اینکه کانادا در میانه موج سوم کروناویروس قرار دارد، بسیاری از استانها ملزم به رعایت اقدامات بهداشت عمومی هستند و این مسئله بر روند استخدام تأثیر میگذارد. به عنوان مثال در اونتاریو کسب و کارهای غیر ضروری باید ماه آتی به طور کامل تعطیل باشند. ضمن اینکه محدودیتها در کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا سختگیرانه تر است.

تأثیر تعطیلی های ناشی از کروناویروس مطمئناً آمار و ارقام بازار کار ماه آوریل را تحت تأثیر قرار خواهد داد که نتایج آن در اوایل ماه می منتشر خواهد شد.

به خدمات اخذ ویزای کار کانادا نیاز دارید؟

بیشتر بخوانید:
گزینه های اخذ جواز کار در کانادا برای کارآفرینان در سال 2021
نکاتی برای استخدام سریع در کانادا!
آنلایـن در کــانادا تحـصیل کنید و مجوز کار PGWP بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید