دولت کانادا اطلاعات جدیدی درباره گروه ویژه مهاجرت و پاسپورت ارائه کرده است

اطلاعات جدیدی درباره گروه ویژه مهاجرت و پاسپورت

در ۲۵ ژوئن، نخست وزیر جاستین ترودو تشکیل گروه ویژه‌ای را جهت ارزیابی استانداردهای خدمات برای IRCC، تقاضانامه‌های پاسپورت و فرودگاه‌های کانادا اعلام کرد.

تشکیل این گروه ویژه در واکنش به آنچه او انباشت «غیر قابل قبول» در این خدمات دانسته است، بود.

در آن زمان، تقاضانامه ۲.۴ میلیون نفر در IRCC انباشته و در انتظار پردازش بود.

انباشت تقاضای ۲.۷ میلیون نفر در IRCC

از زمان آغاز همه‌گیری، انباشت تقاضا در IRCC به طور چشمگیری افزایش یافته و زمان پردازش کند شده است.

به منظور تعیین واقع‌بینانه زمان پردازش برای تقاضا دهندگان، ابزار محاسبه زمان پردازش IRCC نشان می‌دهد که در هر حوزه تجاری IRCC، پردازش تقاضانامه‌ها چقدر زمان می‌برد. سازمان IRCC همچنان از بیشتر استانداردهای خدمات خود عقب است.

اما وزیر مهاجرت، شان فریزر، در ژوئن ۲۰۲۲ به CIC News گفت که با کارکنان بیشتر و سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری و اتوماسیون، او خوشبین است که تا پایان ۲۰۲۲ بیشتر استانداردهای خدمات قابل دستیابی خواهند بود و تقاضا دهندگان به جای یک زمان نامشخص با پیش‌بینی زمان پردازش قطعی روبرو خواهند بود.

باز شدن ادارات پاسپورت پیکاپ بیشتر

با کاهش محدودیت‌های مسافرتی مربوط به همه‌گیری، سرویس کانادا اکنون با افزایش بی‌سابقه تقاضانامه‌های پاسپورت مواجه شده است. کانادایی‌ها مجبورند ساعت‌ها در صف منتظر شوند و زمان پردازش نامشخص شده است. به همین دلیل، گروه ویژه چندین اقدام جدید معرفی کرده است که اکنون قابل اجرا هستند یا به زودی خواهند بود.

یکی از این اقدامات تشکیل چهار اداره پاسپورت پیکاپ جدید در چهار نقطه است. طبق اظهارات سخنگو، این گروه ویژه توصیه می‌کند که در کل ۲۰ محل جدید برای تقاضا و پیکاپ باز شود. وزیر کارینا گولد می‌گوید این محل‌ها در نه یا ده روز کاری پاسپورت‌ها را پردازش خواهند کرد. مکان‌های جدید پیکاپ پاسپورت در فاصله ۵۰ کیلومتری اکثر کانادایی‌ها خواهند بود که می‌تواند باعث کوتاه‌تر شدن صف‌های طولانی در مکان‌های دیگر شود و بسیاری از انها ساعت‌های سرویس‌دهی بیشتری خواهند داشت.

دولت همچنین ۸۵ میلیون دلار در بروزرسانی مالی و اقتصادی ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری کرده است تا کمک کند انباشت تقاضا‌ها و زمان‌های انتظار به حداقل رسانده شوند. بخش بزرگی از این بودجه صرف استخدام ۵۰۰ مأمور پاسپورت جدید و همچنین ۳۱۹ مأمور خدمات شهروندی شده است. علاوه بر این دولت دارد کارکنان موجود را از آژانس‌های فدرال دیگر نیز برای پردازش پاسپورت مجدداً آموزش می‌دهد.

اقدامات دیگر

کانادایی‌هایی که می‌خواهند پاسپورتشان مجدداً صادر شود ممکن است واجد شرایط استفاده از یک فرآیند ساده شده برای صدور مجدد باشند که در آن کسانی که پاسپورتشان انقضا شده یا کمتر از ۱۵ سال سن دارند یا پاسپورتشان گم شده، دزدیده شده یا اسیب دیده فقط لازم است دو عکس، دو معرفی‌نامه، فرم درخواست و هزینه‌ها را ارائه دهند، نه آن که مدارک اثبات شهروندی را پست کنند یا یک ضامن پیدا کنند. در درازمدت، این گروه ویژه امکان ثبت آنلاین تقاضا برای مردم و همچنین پردازش تقاضاهای پاسپورت توسط ۳۰۰ مرکز سرویس کانادا را بررسی خواهد کرد. البته زمانی برای اجرای این اقدامات تعیین نشده است.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید