چارچوب زمانی جدید پردازش پرونده های مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت کانادا چارچوب زمانی پردازش پرونده های مهاجرت در دوران COVID را اعلام کرد

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یک چارچوب زمانی جدید برای پردازش موقعیت تقاضاهای مربوط به برنامه های متنوع مهاجرت اعلام کرده است.

اداره مهاجرت کانادا به تازگی و به جهت اطلاع رسانی ظرفیت عملیاتی خود در دوران پاندمی، برنامه زمانی پردازش پرونده ها را به روز رسانی کرده است.

طبق اعلام اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) بر روی وب سایت خود (website)، برخی افراد در زمان اقدام برای دسترسی به خدمات مهاجرت ممکن است به دلیل COVID-19، با تأخیر در پردازش پرونده شان مواجه شده باشند. این اداره در نظر دارد تقاضای افراد دارای معافیت از محدودیتهای سفر (exempt from travel restrictions) در اولویت قرار دهد.

در ادامه برنامه زمانی جدید برای پردازش تقاضاها ارائه شده است.

اقامت دائم

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که با ظرفیت کامل امور مربوط به پردازش تقاضاها برای اقامت دائم را انجام خواهد داد. البته به دلیل COVID-19 ممکن است تقاضاهای زیادی روی هم انباشته شده باشند، به همین دلیل احتمال دارد با کمی تأخیر مواجه شوید.

طبق آخرین اعلام اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، وضعیت نهایی اکثر تقاضاهای مربوط به گروه نیروی کار متخصص دارای سابقه کار در کانادا (Canadian Experience Class) که در حد فاصل 24 می تا 30 می 2020 دریافت شده بودند مشخص شده است، به عبارت دیگر تصمیم گیرندگان اکنون بر روی پرونده هایی کار میکنند که حدود 10 ماه پیش دریافت کرده اند.

کارتهای PR

در صورتی که شما برای کارت اقامت دائم (PR) تقاضا داده اید، از طریق برنامه موقعیت آنلاین (online status tool) میتوانید موقعیت تقاضای خود را بررسی کنید. تمامی افرادی که برای اولین اقدام به دریافت کارت PR کرده یا برای تمدید یا تعویض آن تقاضا داده اند میتوانند از این برنامه استفاده کنند. به گفته اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، برای اطمینان از اینکه تمامی اسناد را جمع آوری کرده اید و شماره های شناسایی خود را در اختیار دارید میتوانید در این برنامه ثبت نام نمایید.

در صورتی که نمیتوانید از برنامه آنلاین وضعیت تقاضای خود را بررسی کنید، از صفحه وب IRCC (IRCC’s webpage) استفاده کنید. روند پردازش کارتهای جدید PR در حال حاضر حدود 125 روز و تمدید این کارتها حدود 80 روز طول میکشد.

شهروندی

مدرکمتقاضیانموقعیت IRCC
اعطای شهروندینامه AOR دریافت شدهنهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 31 مارس تا 6 آوریل 2019 دریافت شده است.
اعطای شهروندیدر انتظار دریافت نامه AORارسال نامه برای تقاضاهایی که 21 ژانویه 2021 و طی همان هفته دریافت شده است.
اثبات شهروندی بررسی برنامه موقعیت تقاضای مراجعه کننده، مدت زمان پردازش 5 ماه است.

خانواده

برنامهنوع تقاضاموقعیت IRCC
اسپانسرشیپ از طریق ازدواج، از طریق قانون کامن لا، فرزند وابستهداخل کشورنهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 29 سپتامبر تا 5 اکتبر 2019 دریافت شده است.
اسپانسرشیپ از طریق ازدواج، از طریق قانون کامن لا، فرزند وابستهخارج کشورنهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 26 می تا 1 ژوئن 2019 دریافت شده است.
والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ بررسی حساب آنلاین
کودکی که فرزندی گرفته شده یا سایر نسبتهای خانوادگی بررسی حساب آنلاین

نیروی کار موقتی

نوع مجوز کارآنلاین یا کاغذیواجد شرایط برای استراتژی مهارتهای جهانیموقعیت IRCC
مجوز کار در خارج از کاناداآنلاینبلهنهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 20 تا 26 سپتامبر 2020 دریافت شده است.
مجوز کار در خارج از کاناداآنلاینخیربررسی حساب آنلاین
مجوز کار در خارج از کاناداکاغذی امکان ارائه زمان پردازش دقیق وجود ندارد
مجوز کار در داخل از کانادا (اولیه، تمدید و تغییرات)آنلاین نهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 13 تا 19 دسامبر 2020 دریافت شده است.
مجوز کار در داخل از کانادا (اولیه، تمدید و تغییرات)کاغذی نهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 13 تا 19 دسامبر 2020 دریافت شده است.
برای متقاضیان پناهدگیآنلاین نهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 6 تا 12 دسامبر 2020 دریافت شده است.
برای متقاضیان پناهدگیکاغذی نهایی شدن وضعیت اکثر تقاضاهایی که در حد فاصل 6 تا 12 دسامبر 2020 دریافت شده است.

دانشجویان

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در حال حاضر وضعیت نهایی اکثر تقاضاهای مجوز تحصیل (study permit) را که در حد فاصل 13 تا 19 دسامبر 2020 دریافت شده را معین کرده است. این تقاضاها شامل مجوزهای تحصیل، تمدید مجوز تحصیل و مجوز کار برای دانشجویان میشود. پردازش تقاضاهای پیچیده ممکن است به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

با توجه به محدودیت های کنونی سفر، دارندگان مجوز تحصیل میتوانند به کانادا سفر کنند، در صورتی که در یکی از موسسات آموزشی تعیین شده (Designated Learning Institution) دارای برنامه آمادگی در برابر COVID-19 مورد تأیید تحصیل میکنند یا چنانچه مجوز تحصیل ایشان قبل از 18 مارس 2020 مورد تأیید قرار گرفته باشد.

بازدیدکننده

در صورتی که برای مجوز الکترونیکی سفر تقاضا داده اید میتوانید وضعیت تقاضای خود را به صورت  online بررسی کنید.

چنانچه برای ویزای بازدیدکننده (Visitor Visa) آنلاین تقاضا داده اید، میتوانید برای بررسی موقعیت تقاضای خود به حساب کاربری وارد شوید (sign in to your account). بر روی گزینه «بررسی موقعیت و پیامها» (check status and messages) در بخش «مشاهده تقاضاها یا پروفایلهای ارائه شده» (View my submitted applications or profiles) کلیک کنید. در صورتی که برای ویزای کاغذی تقاضا داده اید، میتوانید تقاضای خود را به یک حساب آنلاین لینک کنید (link your application) و در آنجا موقعیت تقاضای خود را مشاهده کنید. همچنین میتوانید پیامهای مربوط به تقاضای خود به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا را دریافت نمایید.

به خدمات اخذ ویزای کانادا نیاز دارید؟

بیشتر بخوانید:
بازگشت کلاسهای حضوری دانشگاه های کانادا از فصل پاییز
آنلایـن در کــانادا تحـصیل کنید و مجوز کار PGWP بگیرید!
سیستم مهاجرت کانادا: حفظ تعادل بین چالشها و فرصتها

دیدگاهتان را بنویسید