بازگشت کلاسهای حضوری دانشگاه های کانادا از فصل پاییز

بازگشت کلاسهای حضوری دانشگاه های کانادا از فصل پاییز
رزرو وقت مشاوره

فهرستی از دانشگاه های کانادا و برنامه ترم پاییز آنها برای دانشجویان

با توجه به وعده مقامات مبنی بر واکسینه شدن تمامی کانادایی ها تا پایان سپتامبر سال جاری، موسسات آموزش عالی با اطمینان بیشتری اعلام میکنند که بازگشایی کلاسهای حضوری برای ترم پاییز ایمن خواهد بود.

بازگشایی فعالیتهای آموزشی حضوری تا حدی به تصمیمات مراجع بهداشت عمومی و مدیریت هر موسسه آموزشی بستگی دارد. در این مرحله موسساتی که به طور رسمی بازگشایی کلاسها در ترم پاییز را اعلام کرده‌اند، متذکر شده‌ند که ریسکها و خطرات کروناویروس را به دقت تحت نظر خواهند داشت و در جهت حفظ ایمنی دانشجویان و کارمندان عمل خواهند کرد.

تحت محدودیتهای کنونی، دانشجویان بین المللی اجازه دارند به کانادا سفر کنند، مشروط به آنکه در موسسات آموزشی حضور یابند که دارای یک برنامه آمادگی در برای COVID-19 هستند. انتظار میرود محدودیتهای سفر به کانادا برای افراد ساکن ایالات متحده امریکا در اواخر ماه مارس و برای سایر نقاط جهان در اواسط آوریل به روز رسانی شود.

بریتیش کلمبیا

وزیر بهداشت در بریتیش کلمبیا در 8 مارس به موسسات آموزش عالی این استان توصیه نمود تا آماده بازگشایی کامل فعالیتهای حضوری باشند. به دنبال این اعلام رسمی (this announcement)، بسیاری از دانشگاههای استان بریتیش کلمبیا برنامه های خود بری بازگشایی کلاسهای حضوری را اعلام کردند، اما حفظ امنیت و سلامت دانشجویان و کارمندان را در رأس برنامه های خود قرار دادند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) تأیید نمود که در حال برنامه ریزی برای بازگشایی کلاسهای حضوری و افزایش میزان تحقیقات حضوری در فصل پاییز است. دانشگاه UBC همچنین بر روی تأمین برنامه های قرنطینه برای دانشجویان بین المللی و گزینه های ایمن سازی در محل، کار میکنند تا در صورت نیاز آمادگی لازم را داشته باشند.

دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) نیز در حال برنامه ریزی برای بازگشایی کامل کلاسهای حضوری در ماه سپتامبر است. موسسات آموزش عالی زیر برنامه های خود برای شروع کلاسهای حضوری را اعلام کردند: دانشگاه ونکوور آیلند (Vancouver Island University)، دانشگاه تامسون ریورز (Thompson Rivers University)، دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)، دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی (University of Northern British Columbia)، دانشگاه کاپیلانو (Capilano University) و دانشگاه ترینیتی غربی (Trinity Western University).

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) در نظر دارد با اتکا به مدل ترکیبی یادگیری حضوری و از راه دور، در ترم پاییز دانشجویان بیشتری را پذیرفته و از کارمندان بیشتر در فضای دانشگاه استفاده نماید.

دانشگاه لثبریج (University of Lethbridge) در حال برنامه ریزی برای بازگشایی فضای اصلی دانشگاه در ترم پاییز است، البته در نظر دارد دستورالعملهای بهداشتی برای استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را حفظ نماید.

ساسکاچوان

دانشگاه برندان (University of Brandon) هنوز جزئیات مربوط به بازگشایی آموزش حضوری را منتشر نکرده است. آندرا مک دانیل، مسئول ثبت نام این دانشگاه، به رسانه ها اعلام کرد: هدف دانشگاه این است که در پاییز 2021 برنامه خود را اعلام کند که بتواند کاملاً به آن متعهد بماند.

اونتاریو

دانشگاه تورنتو (University of Toronto) نیز قصد دارد امکان آموزش حضوری را فراهم آورد و از دانشجویان در ترم پاییز پشتیبانی نماید. انتظار میرود استادان، کارمندان و کتابداران نیز به فضای دانشگاه بازگردند. با توجه به اقدامات ایمنی مناسب، دانشجویان میتوانند در فضای دانشگاه به فعالیتهای تحقیق خود بپردازند.

دانشگاه بروک (Brock University) در حال برنامه ریزی برای ارائه بیشترین تعداد دوره های حضوری در فضای دانشگاه، شامل آموزش آزمایشگاهی و سایر دوره های آموزشی تجربی، سمینارهای فارغ التحصیلی و کلاسهای دوره کارشناسی است.

دانشگاه اوتاوا (University of Ottawa) انتظار دارد دوره های آموزشی در فرمتهای حضوری یا ترکیبی را در فضای دانشگاه برگزار نماید. دانشگاه مجهز به کلاسهای مدرن و دارای تکنولوژی خواهد شد که امکان آموزش همزمان حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس را فراهم خواهد کرد.

دانشگاه وسترن (Western University) در نظر دارد آموزش حضوری را مجدداً برگزار نماید و امکان انجام فعالیتهای حضوری در فضای دانشگاه را فراهم آورد.

دانشگاه ویندوزر (University of Windsor) نیز برنامه های خود برای بازگشایی آموزشها و فعالیتهای رو در رو و حضوری در محیط دانشگاه در ترم پاییز 2021 را اعلام کرده است.

کبک

استان کبک پیش از این (announced) نام دانشگاه ها و مجموعه کالجها، مراکز پیش دانشگاهی و آموزش فنی و حرفه ای (CEGEP) را اعلام کرده است که با اجرای برنامه آموزش حضوری یک روز در هفته به این جریان پیوسته اند. اقدامات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی باید در داخل و بیرون کلاس رعایت شود و دانشجویان و کارمندان باید همواره از ماسکهای صورت مورد تأیید دولت استفاده نمایند.

انتظار میرود دانشگاه مک گیل (McGill University) در ماه سپتامبر کلاسهای حضوری خود را شروع کند. برخی دوره ها همچنان به صورت ترکیبی با آموش آنلاین برگزار خواهد شد، اما طبق اعلام این دانشگاه، دانشجویان و کارمندان باید آماده بازگشت به روندهای عادی و فعالیتهای دانشگاهی باشند.

دانشگاه کنکوردیا (Concordia University) نیز برنامه های خود برای ترم پاییز را در ماه می اعلام خواهد کرد، همچنین در نظر دارد کلاسهای ترکیبی حضوری و آنلاین را برگزار کند.

نیوبرانزویک

دانشگاه سنت توماس (St. Thomas University) قصد دارد برای ترم پایی 2021 کلاسهای آنلاین و حضوری را پیشنهاد دهد. این دانشگاه در حد فاصل ماه های می تا ژوئن این موضوع را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

نووا اسکاتیا

انتظار میرود دانشگاه آکادیا (Acadia University) در فصل پاییز به طور کامل فضای دانشگاه را باز کند. از کارمندان و دانشجویان خواسته شده تا برای آموزش حضوری آماده باشند. برخی از دوره های این ترم در فرمت مجازی یا ترکیبی شروع میشوند و در اواخر این ترم به طور کامل کلاسها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به علاوه انتظار میرود دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie University) با توجه به محدودیتهای مربوط به اندازه کلاس همچنان کلاسهای بزرگتر را برای ارائه سخنرانی آنلاین حفظ نماید. این دانشگاه اعلام کرد: امیدوار است فعالیتهای آموزش حضوری برای کمتر از 100 نفر در کلاسهای آموزش، آزمایشگاه ها و کلاسهایی با اندازه کوچک تا متوسط را به زودی ارائه نماید.

جزیره پرنس ادوارد

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در نظر دارد در ترم پاییز فضای آموزشی و یادگیری عادی تر را ارائه نماید.

نیوفاندلند و لابرادور

دانشگاه موریال (Memorial University) در حال حاضر کارهای تحقیقاتی حضوری را از سر گرفته است، پیش از این تصمیم خود برای باگشایی فعالیتهای حضوری را در فوریه گذشته تغییر داده بود (reversing its decision). سخنگوی این دانشگاه اعلام کرد انتظار میرود این دانشگاه خیلی زود اعلام خواهد کرد آیا کلاسهای حضوری را در ترم پاییز ارائه خواهد داد یا خیر.

به خدمات ویزای تحصیلی نیاز دارید؟

بیشتر بخوانید:
چرا تحصیل در کانادا؟
آنلایـن در کــانادا تحـصیل کنید و مجوز کار PGWP بگیرید!
کانادا مقصد تحصیلی محبوب تر از ایالات متحده امریکا

دیدگاهتان را بنویسید